علم و تکنولوژی

فضانوردان چقدر حقوق می گیرند؟

ناسا در حال جذب نیرو برای سفر به مریخ و سایر اکتشافات فضایی است؛ اما فکر می کنید فضانوردان چقدر حقوق می گیرند؟

21 اسفند 1402

مقایسه موتورولا ریزر 40 اولترا با گلکسی زد فلیپ 5؛ پرچم داران شیک و جمع وجور

در سال های اخیر گوشی های تاشو دوباره به سرعت محبوبیت پیدا کرده اند و در این زمینه می توان گفت که گوشی های سامسونگ زد فلیپ 5 و موتورولا ریزر 40 اولترا به پختگی لازم رسیده اند.

10 بهمن 1402

اظهارنظر عجیب سینماگر مشهور درباره هوش مصنوعی و بمب اتم

دیجیاتو نوشت: بحث داغ هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اظهارنظر پیرامون این فناوری نوبت به ریدلی اسکات، کارگردان مشهور فیلم هایی همانند گلادیاتور و بلید رانر رسیده است. او در مصاحبه ای هوش مصنوعی را به یک بمب هیدروژنی فنی تشبیه کرد.

6 آذر 1402

بیگانه هراسی یا زینوفوبیا چیست

بیگانه هراسی یک ترس مداوم و شدید از غریبه ها است. ترس از غریبه ها یک فوبی خاص است که نوعی اختلال اضطرابی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم می باشد. فوبیای خاص یک ترس تعیین و مداوم از یک شیء، محیط، فعالیت یا موقعیت خاص محسوب می گردد.

31 مرداد 1402

کشف عجیبی که نظریات علمی را زیر سوال برده!

دیجیاتو نوشت: مواد درون ستاره ها معمولاً ترکیب یکنواختی در کل جرم آن ها دارند. اما حالا اخترشناسان یک ستاره کوتوله سفید دو وجهی کشف کرده اند که هرکدام از وجه های آن از عنصری متفاوت ساخته شده است. این مغایر نظریه های علمی ما است.

30 تیر 1402

قیمت گوشی های شیائومی سه شنبه 23 خرداد 1402

خبرنگاران- پوکو X4 پرو جزو میان رده های محبوب شیائومی است و با 128 گیگ فضای ذخیره سازی 13 میلیون تومان فروخته می گردد. نسخه 256 گیگ پوکو X4 پرو را تقریبا 200، 300 هزار تومان بیشتر می فروشند و می گردد با 13 میلیون و 500 هزار تومان سراغ نسخه تازه آن یعنی پوکو X5 پرو رفت.

25 خرداد 1402

هیچ نهادی اجازه دسترسی به داده های کاربران را ندارد، مگر به حکم قانون

با توجه به نگرانی های پیش آمده در مورد بحث امنیت داده های کاربران ایرانی پیغام رسان های داخلی، خبرنگاران با یکی از دست اندرکاران راه اندازی پروژه ادغام پیغام رسان ها گفت و گو نموده است.

8 اردیبهشت 1402

تعداد بازیکنان سیمز 4 با رکوردشکنی از 70 میلیون نفر عبور کرد

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) به تازگی اعلام نموده که تعداد بازیکنان بازی سیمز 4 با رکوردشکنی از 70 میلیون نفر عبور نموده است.

5 اردیبهشت 1402

افشای اسرار تابوت های حیوانات مصری

دانشمندان موزه بریتانیا در لندن از فناوری پیشرفته برای مشاهده 6 تابوت حیوانات مصر باستان استفاده کرده اند که بیش از دو هزار سال مهر و موم شده به جای مانده اند.

2 اردیبهشت 1402

مکمل پروتئینی چیست و چه فوایدی در تغذیه دارد؟

پروتئین نقشی حیاتی در عملکرد روزانه بدن شما ایفا می نماید و برای رشد عضلات، التیام آسیب های جسمانی، فراوری مثل و حفظ عملکرد بی نقص سیستم ایمنی لازم است. بدن شما از پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت ها استفاده می نماید و همین مسأله آن را به یک درشت مغذی ضروری...

22 فروردین 1402

کنکوری ها کد سابقه تحصیلی را در این زمان بگیرند ، نحوه ثبت نام برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش زمان و نحوه دریافت کد سابقه تحصیلی و نحوه ثبت نام برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره را برای شرکت در نوبت دوم کنکور 1402 گفت.

14 فروردین 1402

استفاده بچه ها از شبکه اجتماعی در آمریکا قانونمند شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر، این درحالی است که اسپنسر کاکس فرماندار جمهوریخواه این استان دو دستور اجرایی را امضا نموده که طبق آن بچه ها قبل از عضویت در پلتفرم هایی مانند تیک تاک و اینستاگرام نیازمند رضایت والدین هستند.

7 فروردین 1402

این ماده شگفت انگیز از الماس هم محکم تر است!

دانشمندان روش جدیدی برای ساخت کربن در ابعاد نانو پیدا نموده اند که مقاومت آن حتی از الماس نیز بیشتر است. در حالی که شبکه های ریز کربنی در آزمایشگاه ساخته و تست شدهاند، اما راه های استفاده از آن کمی دور از دسترس به نظر می رسد. اما این دستاورد می تواند به...

28 اسفند 1401

رندرهای گوگل پیکسل 8 پرو از تغییر در ماژول دوربین خبر می دهند

بر اساس رندرهای فاش شده، گوگل پیکسل 8 پرو با یک تغییر جزئی در ماژول دوربین راهی بازار می گردد. در ادامه به تغییرات اجرا شده در طراحی این گوشی می پردازیم.

24 اسفند 1401

سوپرایز گوگل برای کاربران با یک تحول بزرگ

کاربران نسخه تحت وب گوگل ترنسلیت از این پس امکان بارگذاری عکس ها و ترجمه متن داخل آن ها را در اختیار خواهند داشت.

20 اسفند 1401

چرا ویدیوی نور های عجیب و جنجالی زلزله از تاجیکستان وجود ندارد؟

یکی از عجایب زلزله ترکیه که جنجالی شد نور عجیب لحظه زلزله در کاهرامان ماراش بود اما چرا چنین نوری در زلزله بالای 7 درجه ریشتر در تاجیکستان رویت نشده است؟

5 اسفند 1401

نکات مهم در خرید و نصب ویدئو وال و تلویزیون شهری و تالار

ویدئو وال ها و انواع تلویزیون شهری در خط مقدم نمایش بصری هستند و به صنایع، روشی پیشرفته برای تبلیغات، تفریح، توزیع اطلاعات و متحد کردن نیروی کار و مشتریان خود ارائه می دهند. بعلاوه آنالیز قیمت انواع تلویزیون شهری، ویدئو وال یا تلویزیون تالار در هنگام...

20 بهمن 1401

مرد حاکم، زنِ محکوم؛ در تیزر خانواده آرمانی

هم میهن نوشت: تیزری بدون نام و نشان سازنده یا سازندگان آن در روز های اخیر منتشر شده است که محتوای آن قرار است در راستای ترویج و تبلیغ ازدواج به وسیله مقایسه شرایط تجرد و تاهل عمل باشد. تیزر از صبح آغاز می گردد. بازیگر در یک تدوین موازی در دو دنیا تجرد و تاهل...

12 بهمن 1401

اینفوگرافیک ، آسیب هایی که بازی های رایانه ای به بچه ها و نوجوانان وارد می نمایند

بازی های رایانه ای و اینترنت علی رغم جنبه های مثبت از قبیل جنبه های آموزشی و ارائه خدمات ارتباطی، جنبه های منفی نیز دارند، مهم است که بدانیم چگونه این تکنولوژی می تواند رشد و تکامل بچه ها را بهبود بخشد یا منحرف کند.

3 بهمن 1401

ببینید؛ اولین تریلر فیلم گرن توریسمو از قصه متفاوت آن می گوید

چند ماه پیش برای اولین بار اخبار ساخت یک فیلم سینمایی اقتباسی بر اساس بازی ویدئویی شبیه ساز رانندگی گرن توریسمو شرکت سونی شنیده شد. اکنون شرکت سونی اولین تریلر فیلم سینمایی گرن توریسمو (Gran Turismo) را منتشر نموده است.

26 دی 1401
تعداد: (197)