نشست روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور

به گزارش نقطه سر خط، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق نشستی را به منظور رایزنی در مورد اوضاع این کشور برگزار کردند. در این نشست تحولات سیاسی، مالی و امنتی عراق آنالیز شد.

نشست روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور

به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق در کاخ السلام بغداد نشستی را برگزار کردند و در این نشست سه جانبه آخرین شرایط بهداشتی عراق در سایه شیوع ویروس کرونا و تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در این کشور مورد آنالیز نهاده شد.

این سه مسئول عراقی در جریان این نشست بر اهمیت تداوم کوشش های مراکز بهداشتی و درمانی جهت فراهم کردن ملزومات و تجهیزات درمانی و آزمایش ها و توسعه امکانات موجود در بیمارستان ها و مکان های اختصاص یافته برای قرنطینه در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر به شهروندان عراقی تاکید نمودند.

آنها ضمن تقدیر و تشکر از فداکاری های انسانی و ملی کادر پزشکی، پرستاران و تمام فعالان در زمینه ارائه خدمات درمانی و پیشگیری، بر اهمیت کوشش و همکاری مسئولانه از سوی شهروندان و خانواده های عراقی به وسیله پایبندی کامل به دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه تاکید نمودند.

برهم صالح، الکاظمی و الحلبوسی در این نشست در مورد راهکارهای مختلف برای پشت سر گذاشتن پیامدهای شرایط اقتصادی کنونی بر زندگی شهروندان و به ویژه اقشار اجتماعی کم درآمد و یاری به خدمات رسانی در زمینه بهداشت به صورت اساسی و تداوم جریان زندگی و فعالیت بازار به بحث و گفتگو پرداختند.

آنها از اقدامات دولت برای تنوع در منابع درآمدهای ملی و کوشش برای سرانجام دادن به رانت خواری در نظام اقتصادی و اقتصادی، کنترل بر گذرگاه های مرزی، بنادر و تحت کنترل قرار دادن اقدامات و فعالیت ها در آن، ریشه کن کردن فساد و مفسدین در این گذرگاه ها برای حفظ اموال عمومی و اقتصاد ملی و نیز حفاظت از حاکمیت ملی و قدرت قانون قدردانی کردند.

در زمینه امنیتی نیز در این نشست، توجه ویژه به اقدامات امنیتی، اطلاعاتی و نظامی کنونی به خاطر تداوم جنگ علیه تروریسم و نابودی کامل گروهک های مخفی و فعال آن آنالیز شد.

نخست وزیر عراق در این نشست در مورد برنامه های آینده سفر خود به ایران و عربستان شرح داد و بر اهمیت روابط عراق با این دو کشور همسایه و تمایل به ارتقای این روابط و تقویت راهکارهای همکاری سازنده در زمینه های مختلف در راستای تحقق منافع ملت های منطقه و ایجاد فضای منطقه ای مبتنی بر حسن تفاهم، رعایت حاکمیت ملی و تحکیم تفاهم به منظور تقویت امنیت، صلح و پیشرفت منطقه تاکید نمود.

رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق در جریان این نشست تاکید نمودند که همکاری این کشور با کشورهای برادر و همسایه به بازسازی و بهبود اقتصاد کشور یاری خواهد نمود.

این سه مقام عراقی بر لزوم کوشش و همکاری جدی برای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام، مشخص زمان برگزاری آن در سایه تعهدات و پایبندی به مسئولیت ها در قبال مردم و خواسته های آنها و تسریع در اصلاحات قانون لازم برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف برای تحقق اراده دموکراتیک مردمی تاکید نمودند.

آنها همچنین به آنالیز اقدامات قانون گذاری و نظارتی، پرداختند و بر حمایت تمام قد خود از کوشش های کمیته تحقیقات در بخش برق و بازخواست اشخاصی که کوتاهی نموده اند، تاکید نمودند.

برهم صالح، الکاظمی و الحلبوسی در جریان این نشست بر طرح ملی جهت حمایت از دولت مقتدر دارای حاکمیت که قادر به حفاظت از حقوق شهروندان، امنیت وطن و حاکمیت آن باشد، تاکید نمودند.

در این نشست همچنین به آنالیز اقدامات مختلف در تمامی زمینه ها جهت تقویت نقش دولت و تحکیم حاکمیت عراق پرداخته شد.

سه مقام عراقی در این نشست بر ضرورت تداوم همکاری ها و اقداماتی که می تواند شراکت و همکاری ملی را تقویت و توازن ملی را بر اساس قانون اساسی محقق کند، تاکید نمودند.

آنها در این نشست، همچنین در مورد روابط میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان گفت وگو کردند.

در این نشست بر لزوم اتخاذ اقدامات عملی در راستای مشخص تکلیف پرونده های حل و فصل نشده، تاکید شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نشست روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست روسای قوای سه گانه عراق پیرامون تحولات این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید