شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا

به گزارش نقطه سر خط، شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا چگونه است؟

شیوع و توسعه ویروس کرونا در دنیا بر روی بسیاری از روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر گذاشته است. علی رغم کشف واکسن­های مختلف در سرتاسر دنیا، آمار افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند روز به روز در حال افزایش است. به نظر می رسد که ویروس کرونا قرار است در مدت زمان طولانی همراه ما باشد.

شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا

به همین دلیل بسیاری از کشورها از جمله برای ورود مسافرین و اتباع خارجی به کشور خود مقرراتی مشخص کرده اند. این تغییرات سبب شده فرایند زندگی و تصمیم­ گیری بسیاری از مهاجرین و کسانی که قصد سفر به این کشور دارند، تحت تاثیر قرار بگیرد. بسیاری از مسافران از تغییرات و شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا اطلاع دقیقی ندارند. به همین دلیل قصد داریم در مجله گردشگری نقطه سر خط این شرایط را با شما به اشتراک بگذاریم.

آمریکا برای مسافرانی که 14 روز قبل از مسافرت به آمریکا در کشورهای استرالیا، بلژیک، برزیل، چین، دانمارک، چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، هند، ایران، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لوگزامبورگ، لیتوانی، جزیره مالت، موناکو، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، سن مارینو، سوئیس، انگلیس (بدون در نظر گرفتن منطقه ها اطراف اروپا و شهر واتیکان) بوده اند یا از آنها عبور کرده اند، اجازه ورود نمی دهد. اما این قانون تبصره هایی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • این قانون برای افرادی که اقامت آمریکا دارند یا ملیت آمریکایی دارند صدق نمی کند.
  • همچنین این قانون شامل افرادی که با شهفرایند آمریکایی ازدواج کرده اند (در صورت داشتن سند ازدواج) نمی شود.
  • والدین یا سرپرستان نوجوانان زیر 21 سال آمریکایی، اجازه ورود به آمریکا دارند.
  • خواهر و برادر مجرد (کمتر از 21 سال) افرادی که دارای ملیت آمریکایی یا مقیم آمریکا هستند، می توانند وارد این کشور شوند.
  • بچه ها / فرزندخوانده هایی که دارای پدر و مادر مقیم یا ملیت آمریکایی هستند، اجازه ورود به آمریکا را دارند.
  • مسافرانی که ویزاهای A-1, A-2, C-1, C-2, C-3, CR-1, CR-2, D, E-1, (), G-1, G-2, G-3, G-4, IR-1, IR-4, IH-4, IV, K-1, K-2, K-3, K-4, NATO-1 NATO-4 ,NATO-6 دارند می توانند به این کشور ورود پیدا کنند.
  • همچنین افرادی که کارمند شرکت TECRO یا TECO باشند و یا یکی از اعضای خانواده های آنها کارمند این شرکت ها باشد امکان ورود به آمریکا را دارند.
  • خدمه هواپیمایی که می خواهند به شرکت هواپیمایی استان متحده آمریکا بپیوندند بدون منع قانونی می توانند وارد خاک آمریکا شوند.
  • تاجران دریانوردی که برای پیوستن به کشتیرانی آمریکا به این کشور سفر می کنند، اجازه ورود به استان متحده را دارند.
  • افرادی که ویزاهای C-1/D, B1, H1, L دارند می توانند به کشتیرانی و شرکت های مسافربری آمریکایی بپیوندند و بدون منع قانونی وارد این کشور شوند.
  • مسافرانی که ویزای DV از تاریخ 1 اکتبر 2019 تا 30 سپتامبر 2020 دارند اجازه ورود به آمریکا را خواهند داشت.
  • اعضای نیروهای مسلح امریکا، همسرانشان و فرزندانشان بدون منع قانونی می توانند وارد استان متحده شوند.
  • مسافرانی که از سوی دولت آمریکا برای تعدیل و مهار کرونا ویروس به این کشور دعوت شده اند در صورت داشتن مدرک اجازه ورود به آمریکا را خواهند داشت.
  • دانشجویان کشورهای استرالیا، بلژیک، برزیل، دانمارک، چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لوگزامبورگ، لیتوانی، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتوانی، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانیا، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس مجاز به ورود به آمریکا هستند.
  • همچنین دانشجویانی که ویزای F-1 یا M-1 دارند و آغاز دوران تحصیلی آنان از 1 آگوست به قبل تر است می توانند بدون مانع وارد این کشور شوند. البته این دانشجویان نباید از 14 روز قبل از سفر به آمریکا به کشورهایی مانند برزیل، چین، هند، ایران و آفریقای جنوبی سفر کرده باشند.

2- مسافرانی که وارد کشور آمریکا می شوند باید گواهی منفی آزمایش کووید - 19 داشته باشند. این گواهی باید حداقل 3 روز از تاریخ آن گذشته باشد. آزمایش های آنتی ژن، NAAT, RT-LAMP, RT-PCR و TMA برای ورود به این کشور قابل قبول است. البته درنظر داشته باشید که اطلاعات آزمایش باید با اطلاعات پاسپورت یکسان باشد. همچنین در تست ها باید جواب منفی یا عدم تشخیص بیماری به طور دقیق ذکر شود. گواهی هایی که در آن جواب Invalid ذکر شده دارای اعتبار نیستند. البته این قانون شامل افراد زیر نمی شود:

  • مسافران زیر دوسال
  • اعضای ارتش آمریکا
  • افرادی که گواهی درمانی دارند و تست کووید آنها مثبت شده است. این تست باید 3 ماه قبل از خروج از کشور اجرا شده باشد و در گواهی ذکر شود که توانایی مسافرت دارد.

3- مسافران قبل از ورود به کشور آمریکا باید این دو فرم شرایط قرنطینه و خود اظهاری را پر کنند.

4- مسافران براساس منطقه و ناحیه زندگی خود در آمریکا می توانند در مقصد هم تست آزمایش کووید -19 را انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

5- ویزاهای DV که در سپتامبر 2020 تاریخ آن گذشته است اجازه ورود به کشور آمریکا را دارند.

6- آمریکایی ها می توانند با پاسپورت تاریخ گذشته وارد کشور شوند. البته این تبصره شامل پاسپورت های اضطراری نمی شوند.

مسافران می توانند برای اطلاع دقیق تر از شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا به سایت IATA مراجعه کنند.

شما تجربه ای در زمینه سفر به کشور آمریکا در زمان کرونا دارید؟ در بخش نظرات منتظر خواندن تجربیات شما هستیم.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی

به "شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود به آمریکا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید