نانوحباب ها به یاری استخراج مقرون به صرفه تر نفت می آیند

به گزارش نقطه سر خط، دو شرکت نانوگاز و پی سی تی فناوری ها خود را با هم ترکیب نموده و یک فناوری نو ارائه کردند که فرآیند استخراج نفت با یاری نانوحباب را بهبود می دهد.

نانوحباب ها به یاری استخراج مقرون به صرفه تر نفت می آیند

به گزارش گروه دانشگاه نقطه سر خط، شرکت نانو گاز (Nano Gas) از افزایش 200 درصدی فراوری نفت در یک چاه نفت سبک با فناوری این شرکت اطلاع داد. فناوری Catholyte Free™ شرکت پی سی تی (PCT Corp) نیز عملکرد موثری در بخش استخراج نفت با کمتری اندازه فراوری پساب سمی در یکی از آزمایشگاه های مستقل نشان داده است. شرکت PCT محصول Catholyte Free™ را با استفاده از آب شور و برق فراوری می نماید. شرکت نانو گاز نیز ™ Nano Gas را از آب و نانوحباب می سازد.

PCT به این موضوع اندیشید که ترکیب دو فناوری Catholyte Free™ و Nano Gas™ که منجر به فناوری جدیدی به نام (Nano-Catholyte™) می گردد، می تواند روی نفت سنگین نیز مؤثر باشد. آزمایش Nano-Catholyte™ به وسیله آزمایشگاه بی طرف Intertek، افزایش شگفت انگیز 5200 درصدی در بازیافت نفت سنگین را نشان داد.

این نتایج داگ هامفریس، مدیرعامل شرکت خدمات انرژی ماوریک (Maverick Energy Services) را متقاعد کرد که نانو کاتولیت را در چاه های نفت سنگین خود آزمایش کند. ماوریک از بخار (SAGD) برای فراوری نفت از این میدان نفتی استفاده می کرد. SAGD پرهزینه و انرژی بر بوده و فاضلاب سمی فراوری می نماید. در قیمت های پایین نفت، SAGD بسیار پرهزینه است.

اکنون، ماوریک آغاز به فراوری نفت از Nano-Catholyte™ با کسری از هزینه SAGD نموده است. داگ هامفریس می گوید: من هرگز نفتی به این شکل از میدان نفتی استخراج ننموده بودم.

داگ تصمیم گرفت آزمایش را در چاه نفت سبک خود در هولدنویل، نیز انجام دهد. شرکت های نفتی کانادا از SAGD برای استخراج نفت از ماسه های نفتی استفاده می نمایند. در نتیجه، کانادا با بیش از یک تریلیون لیتر فاضلاب سمی دست و پنجه نرم نموده است.

دیوید هولکامب گفت: Nano-Catholyte™ می تواند فرآیند بازیافت نفت را در سراسر دنیا تغییر دهد و آلاینده های سمی و فاضلاب را حذف کند. این فناوری آنقدر مؤثر است که صنعت نفت می تواند چاه های قدیمی و متروکه را دوباره باز کند.

PCT و شرکت نانو گاز برای ثبت اختراع Nano-Catholyte™ اقدام نموده اند. لن بلاند، مدیرعامل شرکت فناوری های نانو گاز گفت: ما از شراکت با PCT هیجان زده هستیم. هر دو شرکت، کل صنعت نفت و محیط زیست از این محصول انقلابی سود خواهند برد.

شرکت نانو گاز برای بهبود عملیات برداشت نفت از حباب های کوچک استفاده می نماید. نانوحباب های شرکت نانو گاز، استخراج نفت را ارزان تر می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوحباب ها به یاری استخراج مقرون به صرفه تر نفت می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوحباب ها به یاری استخراج مقرون به صرفه تر نفت می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید