اقامت در کانادا و سریع ترین راه های مهاجرت

به گزارش نقطه سر خط، کانادا با دشت ها و کوهستان های بی نظیر، شاخص های بالای اجتماعی، سیاسی و مالی و سیستم بهداشتی و سلامتی کارآمد جزو مقصدهای مشهور و معروف مهاجرت در دنیاست. خیلی از ایرانی هم علاقه دارند به این کشور بروند و در آن جا زندگی تازه ای را آغاز نمایند به طوری که در حال حاضر چند میلیون ایرانی در این کشور زندگی می نمایند. ما در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم شما را با شرایط اقامت در کانادا بیش تر آشنا کنیم. هر ساله جمعیتی بیش تر از 200 هزار نفر مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت می نمایند و به عنوان مقیم همیشگی کانادا در شهرها و استان های این کشور مهاجرخیز زندگی نو خود را از سر می گیرند. اقامت دائمی به معنی بهره بردن از تمامی حقوق شهروندی آن کشور (به استثنای حق رای) است.

اقامت در کانادا و سریع ترین راه های مهاجرت

چگونه می توان ویزای اقامت در کانادا را دریافت کرد؟

افراد به وسیله یکی از شش گزینه زیر می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند:

  1. مهاجرت به پشتوانه تجربه کاری و مهارت
  2. مهاجرت به قصد تجارت و فعالیت اقتصادی
  3. مهاجرت به وسیله پذیرش های استانی
  4. مهاجرت به یاری عضوی از خانواده ساکن کانادا
  5. مهاجرت به وسیله پذیرش استان کِبِک
  6. مهاجرت به وسیله فرزند خوانده شدن

مهاجرت به پشتوانه تجربه کاری و مهارت

افراد می توانند به وسیله امتیاز تجربه کاری و مهارت درخواست اقامت نمایند. متقاضیان بر مبنای سطح تحصیلات، کیفیت زبان، تجربه کاری، سن، سابقه استخدام و مقدار منعطف بودن با محیط، سنجیده می شوند. فرد متقاضی در هر یک از پارامترهای گفته شده ارزیابی می گردد و نمره ای کسب می نماید. یک نمره کلی از مجموع این نمرات معین می نماید که آیا شخص مورد نظر شرایط دریافت اقامت را دارد یا نه. نمره ترکیبی از بین صفر تا صد معین می گردد و حداقل نمره مورد قبول 67 است.

محاسبه نمره مهارت

این نمره تنها گزینه سنجش فرد برای درخواست اقامت در این دسته نیست. برای شهفرایندی و مهاجرت به کانادا، به وسیله دنیای مهارت، عوامل دیگری هم تأثیر گذار است. اما به طور مثال یک بانوی 25 ساله با سطح زبان انگلیسی عالی و درجه استادی، با حداقل 2 سال سابقه کار در کشور مبدا و در حالی که همسرش در این کشور مشغول کار یا تحصیل باشد، امتیازی در حدود 80 خواهد داشت. البته این تنها یک مثال است و امتیازدهی به عوامل مختلفی از زندگی و توانایی یک فرد بستگی دارد.

مهاجرت به قصد تجارت و فعالیت اقتصادی

اگر قصد دارید به وسیله تجارت وارد این کشورها شوید و اقامت بگیرید، بهتر است بدانید این نوع از اقامت به سه دسته تقسیم می گردد

سرمایه گذاری

در این شرایط ضروری است که سرمایه گذار با مدارک معتبر، نوع کار و سرمایه گذاری خود را ثابت کند. هرچه مقدار سرمایه ای که در نظر گرفته اید بیشتر باشد، احتمال اقامت دائمی شما بیشتر است. اما به طور معمول، کمترین مقدار شروع سرمایه گذاری برای اقامت در کانادا حدود 400 هزار دلار است. که البته علاوه بر آن شرایط دیگری نیز برای پذیرش وجود دارد.

کارآفرینی

کارآفرینان موظف هستند که سابقه مالکیت یک مجموعه، مدیریت یک کسب و کار و یا داشتن سهم یا درصدی از یک شرکت را برای اقامت در کانادا ارائه دهند. آن ها بعلاوه ضروری است سرمایه ای به ارزش 300 هزار دلار برای راه اندازی یک کسب و کار و امکان ایجاد حداقل یک شغل تمام وقت را داشته باشند. البته در نظر داشته باشید گرفتن اقامت دائمی در این مورد ممکن است بسته به کسب و کار شما تا 3 سال طول بکشد.

ایجاد شغل آزاد یا خویش فرما

اقامت از این طریق کمتر اتفاق می افتد و تنها در صورتی ممکن است که تجربه، هدف و توانایی ایجاد یک کسب و کار در شما وجود داشته باشد. بعلاوه باید توانایی لازم برای ایجاد یک فرصت شغلی را برای خود داشته باشید. این فرصت می تواند شامل حضور در تیم های ورزشی، پیوستن به آموزشگاه های فرهنگ و هنر و یا خرید و مدیریت یک زمین کشاورزی باشد.

مهاجرت به وسیله پذیرش های استانی

اگر قصد کار کردن در کانادا را دارید و نتوانسته اید به وسیله تخصص اقامت در کانادا را بگیرید، این راهکار دیگری برای شما است. پذیرش استانی به این معناست که شما می توانید یکی از استان های کم جمعیت را برای مهاجرت انتخاب کنید. شرط اصلی این اقامت داشتن اسپانسر در آن محل است. این اسپانسر می تواند از بستگان شما باشد. با دریافت ویزای استانی شما می توانید به مدت 4 سال در آن منطقه زندگی و البته کار کنید. معمولا پس از گذشت دو سال و در صورتی که 12 ماه از آن را به صورت تمام وقت کار نموده باشید، می توانید برای اقامت در کانادا اقدام کنید.

شرایط ویزای استانی

  • سن متقاضی باید کمتر از 45 سال باشد
  • شغل انتخابی متقاضی باید از لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا انتخاب گردد
  • متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد (برای آیلتس حداقل نمره 6 و برای مهارت گفتگوی تافل حداقل نمره 18 را کسب نموده باشد)

مهاجرت به یاری عضوی از خانواده ساکن کانادا

اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم کانادا است، به راحتی می توانید برای مهاجرت از او یاری بگیرید. حدود 30 در صد از مهاجران امروزی به وسیله اعضای خانواده خود که مقیم کانادا هستند حمایت می شوند. البته توجه داشته باشید فرد مقیم کانادا موظف است برای دوره ای حدود 3 تا 10 ساله، حمایت اقتصادی مهاجر را بر عهده داشته باشد.

مهاجرت به وسیله فرزند خوانده شدن

شهفرایندان کانادا می توانند بچه هایی را از کشورهای دیگر به فرزند خواندگی بپذیرند. این فرایند بسیار طولانی است و به علت حفظ حقوق بین المللی بچه ها، مراحل سخت و پیچیده ای دارد. تصویب پذیرش یک کودک به رای اداره مهاجرت استانی، کنوانسیون لاهه و دفاتر حقوقی کشور مبداء کودک وابسته است. اگر کودکی به خانواده ای که دارای اقامت در کانادا هستند سپرده گردد، آن ها مسئولیت حمایت بلند مدت از کودک را دارند.

مهاجرت به وسیله پذیرش استان کِبِک

استان کبک دارای توافق نزدیکی با دولت فدرال کانادا برای انتخاب مهاجرانی است که برترین شرایط برای اقامت در کانادا را دارند. اقدام به وسیله کبک فرصت بهتری برای اخذ اقامت کارگران فصلی، کارگران دائمی، خانواده ها و دانش آموزان مهاجر است. البته نوع گزینش هر گروه متفاوت از دیگری است و پذیرش اولیه به معنی کسب اقامت دائم در کانادا نیست و به عوامل و گزینش های بعدی نیز بستگی دارد.

مراحل دریافت ویزای اقامت دائم در کانادا

برای اطلاع دقیق از فرایند دریافت ویزای اقامت دائم، بهتر است با نزدیک ترین کنسولگری، کمیسیون عالی یا سفارت کانادا تماس بگیرید. اما این فرآیند از مراحل زیر شروع می گردد.

1- گواهی نامه پزشکی و مدارک ثبت احوال را ارائه دهید.

2- فرم درخواست ویزای اقامت دائم را تکمیل و ارسال کنید.

3- هزینه درخواست را پرداخت کنید.

4- با نمایندگان مهاجرت مشورت کنید

مدارکی که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید

1- نسخه ها و ترجمه های رسمی اسناد کاربردی شامل مدارک تحصیلی، دیپلم ها و گواهی ها.

2- اسناد شخصی و نامه های حاوی اطلاعات مرتبط

3- تست ارزشیابی مهارت

4- نتایج آزمون زبان

هزینه اقامت دائم در کانادا

هزینه های مربوط به ویزای اقامت در کانادا که به آن لندینگ فی نیز می گویند، به وسیله دولت فدرال کانادا از متقاضیان گرفته می گردد. می توانید این مبلغ را به صورت آنلاین و یا به وسیله مستر کارت پرداخت کنید. البته بهتر است بدانید هزینه افرادی که به وسیله کبک اقدام به مهاجرت می نمایند، کمی متفاوت از این هاست. اما به طور کلی هزینه های تعریف شده علاوه بر تست زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی و مدیکال و ترجمه مدارک به چند دسته تقسیم می شوند.

انواع هزینه برای دریافت ویزا

فرم اصلی تقاضای اقامت (اپلیکیشن فی)، حدود 75 دلار

بازگشایی پفراینده مهاجرتی متقاضی اصلی، حدود 550 دلار

بازگشایی پفراینده مهجرتی همسر متقاضی، حدود 550 دلار

بازگشایی پفراینده مهاجرتی برای همراه زیر 19 سال، حدود 150 دلار

بازگشایی پفراینده مهاجرتی برای متقاضیان مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری حدود 1050 دلار

با توجه به تغییراتی که در فرآیند مهاجرت در حال اجرا است، ممکن است مقدار و یا نحوه پرداخت این مبالغ دچار تغییر و به روزرسانی گردد. پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعات به روزتر را از سفارت و کنسولگری ها درخواست کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "اقامت در کانادا و سریع ترین راه های مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت در کانادا و سریع ترین راه های مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید