رویدادآموزشی تازه شو گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید

به گزارش نقطه سر خط، خبرنگاران/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل رویدادآموزشی تازه شو گیاهان دارویی به صورت مجازی برگزار گردید.

رویدادآموزشی تازه شو گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید

در این رویداد که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، سرپرست مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: حوزه گیاهان دارویی در جهان، جزء کسب و کارهای اثرگذاری است که کاربردهای مناسبی دارد و امروزه گرایش به آن رو به افزایش است.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها، زمینه ساز هم افزایی و ارتباط صنعت و دانشگاه در جهت معرفی ظرفیت گیاهان دارویی برای اشتغال و کارآفرینی به ویژه در استان اردبیل است، اظهار کرد: رویداد تازه شو یک رویداد نوآوری اجتماعی است که در آن با در نظر گرفتن نیازهای اساسی ملی و یا منطقه ای در صنایع، سازمان ها و مراکز تخصصی ایده های نو ارائه و با اهتمام سازمان های پیشرو نسبت به حمایت از آن ها اقدام می گردد که این امر می تواند در توسعه حوزه گیاهان دارویی نقش پر رنگی ایفا کند.

وی به اقبال عمومی جامعه به طب سنتی اشاره و توضیح داد: با توجه به اینکه این طب مبتنی بر گیاهان دارویی است به همین دلیل تجاری سازی این گیاهان می تواند یاری بزرگی به رونق مالی در منطقه ها مستعد و غنی از گیاهان دارویی نظیر استان اردبیل باشد که بهره مندی بهینه از آن نیازمند برنامه ریزی مستمر و دقیق است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: استفاده از ایده های نو در راستای کسب و کار و کارآفرینی در صنعت گیاهان دارویی اهمیت بالایی دارد و در دهه اخیر جهاددانشگاهی با راه اندازی مراکز رشد تخصصی، درصدد بهره برداری از این ظرفیت در راه اندازی کسب و کارهای فناورانه جوانان برآمده است.

اوچی اردبیلی، توسعه فناوری و فرآوری زعفران، فرآوری های آرایشی و بهداشتی و نوشیدنی ها اعم از دمنوش، عرقیات و موارد مشابه آن، داروسازی و طب سنتی بر پایه گیاهان دارویی، چاشنی و ادویه ها، بسته بندی، تجاری سازی و بازرگانی گیاهان دارویی، مبارزه بیولوژیک با آفات،کاربرد گیاهان دارویی در علوم مختلف، درمان بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و چربی خون با استفاده از گیاهان دارویی و اشتغال زایی در این حوزه را از محورهایی عنوان نمود که می تواند مورد توجه شرکت کنندگان در رویدادها برای ارائه ایده های مناسب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انسان در طول تاریخ ضمن استفاده از بعضی گونه های گیاهان دارویی در تهیه غذا، برای پیشگیری و یا درمان بیماری ها از آن استفاده نموده است، گفت: امروزه با وجود ورود تکنولوژی های نوین و ساخت داروهای شیمیایی، استفاده گیاهان دارویی و داروهای گیاهی نه تنها کم نشده است بلکه به علت سازگاری با بدن انسان و عوارض کم ناشی از مصرف ضرورت توجه به آن افزایش نیز یافته است.

اوچی اردبیلی توضیح داد: این مقوله به عنوان یک فرصت گرانقدر می تواند نقش بسزایی در افزایش فراوری ثروت و ایجاد اشتغال ایفا کند بنابراین در مراکز رشد و نوآوری ارائه مدل استفاده از کارآفرینی حوزه گیاهان دارویی حایز اهمیت بوده و باید از ایده های خلاقانه حمایت مناسب صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رویدادآموزشی تازه شو گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادآموزشی تازه شو گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید