خبرنگاران 7 هزار بسته معیشتی بین کارگران فصلی قم توزیع می شود

به گزارش نقطه سر خط، قم-خبرنگاران- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم گفت: 7 هزار بسته معیشتی هرکدام به ارزش 500 هزار تومان در بین کارگران ساختمانی قم توزیع می شود.

خبرنگاران 7 هزار بسته معیشتی بین کارگران فصلی قم توزیع می شود

مصطفی کاویانی عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه کرد: با مصوبات جدید استان فرایند ساماندهی کارگران ساختمانی در دستور کار قرارگرفته است.

وی گفت: شرایط جامعه کارگری قم مطلوب نیست و با مسائل زیادی دست وپنجه نرم می کنند.

وی گفت: از سال 97 تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در قم از 3 هزار و 200 تن به 2 هزار تن کاهش یافته بود.

کاویانی ابراز کرد: از 20 اسفندماه سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت ماه 12 هزار و 300 کارگر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی گفت: ازاین بین 8 هزار و 950 تن مشمول دریافت بیمه کاری شدند و بیشتر افرادی که مشمول این طرح نشدند را بیمه شدگان حمل ونقل عمومی و کارگران ساختمانی شامل می شوند.

وی اضافه کرد: در استان قم 14 هزار بیمه شده اختیاری، 27 هزار خویش فرمایی، 42 هزار طلاب و 135 هزار بیمه شده اجباری ثبت شده است.

مؤسسات خیریه قم حاضر به حسابرسی نیستند

رییس شورای اسلامی شهر قم نیز بیان نمود: برخی از خیریه ها و مؤسسات قم باوجوداینکه 20 سال مشغول فعالیت هستند اما هیچ گونه اطلاعاتی از گردش مالی خود را به سازمان های بالادستی ارائه نمی دهند.

عبدالله جلالی گفت: در نظارت بر فعالیت مؤسسات و نهادهای خیریه قم ضعف واقعی وجود دارد و اطلاعات دقیقی از شکل فعالیت آن ها در دست نیست.

وی ابراز کرد: گروه های مختلف برای ورود به فعالیت های مردمی باید از دانش موردنیاز فعالیت های اجتماعی برخوردار باشد.

وی گفت: دستگاه های دولتی قم با ارائه بسته های حمایتی بدون داشتن بانک اطلاعاتی سبب تولید فقر پنداری در بین جمع زیادی از خانواده هایی شده که نیازی به این بسته ها ندارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 7 هزار بسته معیشتی بین کارگران فصلی قم توزیع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 7 هزار بسته معیشتی بین کارگران فصلی قم توزیع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید