دولت بایدن تعطیل می گردد؟

به گزارش نقطه سر خط، مجلس سنای آمریکا بامداد آدینه طرحی را برای جلوگیری از تعطیلی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تصویب رساند.

دولت بایدن تعطیل می گردد؟

به نقل از فارس، سناتورها با 65 رأی موافق و 27 رأی مخالف این طرح را که خواهان تأمین مالی دولت تا 11 مارس (20 اسفند) است به تصویب رساندند. مجلس نمایندگان آمریکا هم هفته گذشته طرح مشابهی به تصویب رساند.

این طرح که در قوانین آمریکا به قطعنامه ادامه فعالیت [دولت] معروف است به قانونگذاران آمریکایی حدود 3 هفته دیگر فرصت می دهد مذاکرات خود را برای توافق بر سر لایحه بودجه ای که منابع مالی دولت را تا سرانجام ماه سپتامبر تأمین می نماید ادامه دهند.

چنانچه سناتورها تا ساعت 00:00 روز آدینه (به وقت واشنگتن) این لایحه را به تصویب نمی رساندند دولت جو بایدن عملاً از آن بامداد شنبه وارد شرایط تعطیل می شد.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نگردد، دولت وارد شرایط تعطیل می گردد. همین موجب شده تا دولت ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب الاجل های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست ها و طرح های مد نظر خود استفاده نمایند.

چگونه دولت فدرال به فعالیت خود ادامه می دهد؟

اعضای کنگره آمریکا می توانند با تصویب قطعنامه ای به نام قطعنامه ادامه فعالیت از تعطیلی دولت جلوگیری نمایند. توافق بر سر این قطعنامه به معنی این است که دولت فدرال می تواند به فعالیتش ادامه دهد و نمایندگان کنگره فرصت بیشتری برای مذاکره درباره لایحه بودجه دارند.

آخرین بار که دولت آمریکا تعطیل شد اواخر سال 2018 بود که تا ژانویه 2019 به مدت 35 روز به طول انجامید. این تعطیلی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ داد طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال بوده است.

آنالیز ها نشان می دهد تعطیلی 16 روزه دولت در سال 2013 باعث زیان 24 میلیارد دلاری به فعالیت های مالی آمریکا شد. اداره بودجه کنگره برآورد نموده در تعطیلی سال 2018-2019 هم به اقتصاد آمریکا 11 میلیارد دلار به صورت مستقیم زیان وارد شد. این اداره گفته بود محاسبه زیان های غیرمستقیم امکان پذیر نبوده است.

چه بخش هایی از دولت تعطیل می شوند؟

هنگام تعطیلی، بخشی از کارکنان نهادهای رده بالای دولتی بر سر کار باقی می مانند، اما از بیشتر کارمندانی که مشاغلشان اهمیت حیاتی ندارد خواسته می گردد به منزل بروند.

به عنوان مثال، کارکنان پارک های ملی، موزه ها و اماکن تفریحی سر کار حاضر نمی شوند. چهار سال پیش که دولت آمریکا تعطیل شد به 850 هزار کارمند دولتی مرخصی اجباری داده شد.

به کارمندانی که به آنها مرخصی اجباری داده می گردد، حقوق پرداخت می گردد، اما مشکل آنجا است که آنها اغلب نمی دانند پولشان را کی دریافت می نمایند. تصمیم گیری درباره این موضوع که حقوق مدت زمان مرخصی اجباری چه زمانی پرداخت گردد به نهاد استخدام نماینده کارمند بستگی دارد.

از سال 1976 دولت فدرال آمریکا 21 بار تعطیل شده است. آخرین باری که دولت فدرال تعطیل شد از 22 دسامبر 2018 تا 25 ژانویه 2019 بود. این تعطیلی، طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال آمریکا بود.

منبع: تجارت نیوز

به "دولت بایدن تعطیل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن تعطیل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید