دسته بندی پکیج های مسافرتی را بهتر بشناسیم

به گزارش نقطه سر خط، پکیج های مسافرتی را می توان به دو دسته کلی پکیج های مسافرتی گروهی و پکیج های مسافرتی مستقل تقسیم بندی کرد. توصیه می کنیم که در کلیه سفرها به نکات کمیته بهداشت و وزارت بهداشت توجه گردد و حتما بعد از دوران کرونا سفر کنید.

دسته بندی پکیج های مسافرتی را بهتر بشناسیم

به گزارش نقطه سر خط، بنابراعلام بیسان گشت، همیشه افراد به علت های مختلف به سفر می فرایند. مواردی چون کسب و کار، تحصیلات، سفر تجاری، سیاسی، زیارتی، تفریحی، ماجراجویانه، گذراندن اوقات فراغت و غیره همه مواردی هستند که افراد را به سفر کردن راهنمایی می کنند.

اما برای رفتن به سفر به خصوص در موارد تفریح و گردشگری معمولا مسافران به دنبال پکیج های مسافرتی یا بسته های سفر هستند. چرا که با خرید بسته سفر می تواند سهولت سفر را تا حدودی آسان تر کند.

پکیج های مسافرتی شامل یک بسته سفر کامل که در آن ویزا، رزرو پرواز یا اتوبوس، رزرو هتل، ترنسفر فرودگاهی، گشت شهری، بیمه مسافرتی، لیدر فارسی زبان می باشد. در ادامه آژانس بیسان گشت به آنالیز انواع دسته بندی پکیج های مسافرتی خواهد پرداخت.

پکیج مسافرتی گروهی:

در پکیج های مسافرتی به صورت گروهی، برنامه سفر به گونه ای توسط تور گردان برنامه ریزی می گردد که مسافران شرکت کننده در تور به صورت دسته جمعی و گروهی به سفر می فرایند و باید در طول سفر با هم گروهیان خود سازگار باشند و تعامل گروهی را تجربه کنند.

که پکیج های مسافرتی گروهی خود نیز می توان به دو دسته پکیج های مسافرتی گروهی عمومی و زمان بندی شده و همچنین پکیج های مسافرتی سفارشی:

پکیج مسافرتی گروهی عمومی و زمان بندی شده :

هر گاه تور گردانان و آژانس های مسافرتی تور های خود را به صورت انفرادی برای یک زمان مشخص و تبدیل این افراد به یک گروه را به ثبت نام برسانند در واقع با یک گروه عمومی روبرو هستیم که هر فردی برای رفتن به سفر به صورت گروهی پکیج را خریداری نموده است.

مثلا اگر آژانسی تبلیغات تور استانبول یا تور باکو را به صورت گروهی نموده باشد در واقع تمامی اجزای سفر آن که شامل تاریخ حرکت رفت و برگشت، ساعت حرکت، انتخاب وسیله نقلیه، نوع هتل، تعداد شب های اقامت در شهر مورد نظر، برنامه های گشت شهری، ترنسفر، لیدر، برنامه های بازدید از اماکن خاص همه و همه از پیش برای گروه مشخص خواهد بود و مسافران با دانستن این موارد تصمیم به ثبت نام در گروه را می کنند.

این نوع اسم نویسی یک پکیج مسافرتی گروهی عمومی می نامند. مسافرانی که در طول سفر با هم خواهند بود معمولا یکدیگر را نمی شناسند و در طول سفر با یکدیگر آشنا خواهند شد.

پکیج مسافرتی گروهی سفارشی:

این نوع پکیج ها بستگی به حالت تشکیل گروه و تصمیم آنها دارد و این گروه ها از پیش تشکیل شده و برنامه سفر خود را با سلیقه خود انتخاب نموده اند و تنها آژانس مسافرتی بنا به سلیقه گروه پکیج را تهیه می نماید . مثلا فرض کنید گروهی از مسافران که ممکن است دوست ، همکار یا چند خانواده باشند تصمیم به خرید پکیج تور دبی را دارند.

آنها بنا به بودجه خود و همچنین بنا به انتخاب نوع پرواز و هتلشان تصمیم به خرید پکیج خواهند کرد. مزیت این نوع پکیج های گروهی این است که مسافران بنا به احتیاج خود و با سلیقه ای که به صورت گروهی به تفاهم رسیده اند برنامه سفر خود را چیده اند و معمولا سفر در این نوع گروه ها متناسب با گروه است و سلایق بسیار به هم نزدیک است.

البته نوعی دیگر از پکیج های سفارشی نیز می باشد که مربوط به ادارات، سازمان های دولتی یا غیردولتی، اصناف یا انجمن ها می باشند که جهت شرکت در نمایشگاه ها یا سمینار ها و جلسات تصمیم به خرید پکیج می کنند.

این نوع برنامه سفر یک نفر به کنندگی از گروه به تورگردان مراجعه و بنا به احتیاج برنامه گروه یک پکیج کامل که شامل هتل، ویزا، پرواز، ترنسفر و... می باشد را خریداری می نماید.

در پکیج های گروهی به صورت سفارشی تور گردان در واقع تنها ارایه دهنده پکیج درخواستی مسافر می باشد و خود در برنامه تور مسافر نظر چندانی نخواهد داشت.

پکیج مسافرتی مستقل:

در واقع در پکیج های مسافرتی مستقل، مسافران به صورت تک یا چند نفره تصمیم به سفر می گیرند و بنا به سلیقه خود اقدام به خرید تور از آژانس مسافرتی می کنند.

در این نوع پکیج های مسافرتی، مسافران بنا به بودجه ای که برای سفر در نظر گرفته اند با سلیقه خود و با مشاوره با کانترهای فروش تصمیم نهایی خود را می گیرند که با چه وسیله ای به سفر بفرایند و یا سطح هتلشان چگونه باشد به علاوه تاریخ رفت و برگشت سفر مسافران کاملا به تصمیم خودشان بستگی دارد و تنها آژانس مسافرتی بنا به سلیقه مسافر پکیج مسافرتی را ارایه می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دسته بندی پکیج های مسافرتی را بهتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسته بندی پکیج های مسافرتی را بهتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید