استامینوفن برای بچه ها کمیاب شد

به گزارش نقطه سر خط، تولیدکننده دارویی Laboratoire Riva، روز سه شنبه از کمبود قرص جویدنی استامینوفن برای بچه ها اطلاع داد.

استامینوفن برای بچه ها کمیاب شد

به گزارش نقطه سر خط به نقل از سی تی وی، این شرکت مستقر در کبک، احتمال می دهد به علت افزایش تقاضا، فروشندگان دارو توانایی پاسخگویی به احتیاج افراد را نداشته باشند.

کمبود چند ماهه و سراسری تایلنول (استامیتوفن) مایع بچه ها در کشور، بیمارستان بچه ها تورنتو را بر آن داشت تا روز دوشنبه اطلاعیه ای در این خصوص صادر کند که برای دریافت تاینول مایع ضروری است که افراد نسخه داشته باشند.

انجمن داروسازان کانادا بعلاوه در بیانیه ای در روز چهارشنبه توضیح داد که برای خرید تایلنول یا ادویل مایع احتیاجی به نسخه نیست و این یک توصیه به وسیله SickKids به والدین بیمارانش بوده است تا برای تهیه این داروها که به صورت عمده در داروخانه ها در دسترس هستند، به مشکل برنخورند.

این انجمن بعلاوه از همه خواسته تا بیش از مقدار احتیاجشان دارو را تهیه ننمایند تا برای همه امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

تایلنول نام تجاری استامینوفن است، در حالی که ایبوپروفن با نام های تجاری Advil و Motrin هم شناخته می گردد.

بیمارستان تورنتو بعلاوه استفاده از اشکال جایگزین داروهای مایع را با قرص های جویدنی پیشنهاد نموده است، اما حتما با مشورت با پزشک باشد.

گزارش هایی که به وسیله Drug Shortages Canada روز سه شنبه منتشر شد، از کبود بسته های 24 تایی و 20 تایی قرص های جویدنی استامینوفن فراوری شرکت Riva اطلاع داد.

جدیدترین مطالب

فراخوان جمع آوری داروی پودری ضد سرماخوردگی و آنفولانزا

بعلاوه شرکت Paladin Labs Inc. روز چهارشنبه کمبود قطره های استامینوفن نوزادان Tempra در بطری های 15 و 24 و 80 میلی لیتری را گزارش داد که به علت مسائل در ساخت دارو به وجود آمده است. این داروساز در 27 جولای هم کمبود شربت استامینوفن 100 میلی لیتری Tempra را گزارش نموده بود.

کارشناسان از جمله دلایل این کمبود را مسائل در زنجیره تامین در کنار تقاضای بی سابقه این داروها در این فصل ذکر نموده اند.

از طرفی بعضی از والدین که نگران پاییزاند، در حال انبار کردن این داروها هستند.

این کمبود از اوایل بهار شروع شده و در بعضی از منطقه ها کشور همچنان ادامه دارد و اگر این فرایند ادامه دار باشد، شاید پزشکان مجبور بشوند برخلاف معمول، برای این داروها هم نسخه تجویز نمایند.

با این حال به والدین توصیه شده تا داروها را احتکار ننمایند.

منبع: خبرکانادا

به "استامینوفن برای بچه ها کمیاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استامینوفن برای بچه ها کمیاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید