تا چند روز قبل از سفر می توانیم بلیط قطار خود را بخریم؟

به گزارش نقطه سر خط، در این مقاله قصد داریم ببینیم تا چند روز قبل از سفر می توانیم بلیط قطار خود را بخریم؟ این موضوع مهمی است چرا که می توانید بر قیمت، کیفیت سفر و موارد زیادی تاثیر بگذارد. لذا در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بخوانیم.

تا چند روز قبل از سفر می توانیم بلیط قطار خود را بخریم؟

سفر با قطار

در بین علاقه مندان به سفر و گردشگری، همیشه دو وسیله نقلیه به عنوان اولین انتخاب وجود دارد: هواپیما و قطار. هر کدام از این وسایل دارای ویژگی های خاصی هستند که مخاطبان خود را مجذوب خود می نماید. اما بر اساس تجربه افرادی که به ایران سفر نموده اند، سفر با قطار در ایران معمولاً خاطرات لذت بخش و ماندگارتری از خود بر جای می گذارد. یک فضای خانوادگی محبت آمیز حاصل این شکل از سفر است. در خصوص هواپیما، مفهوم خدمات ویژه و تجمل به خوبی درک شده است و بیشتر مردم از آن مطلع هستند؛ لذا در ادامه به قطار می پردازیم.

سفر با قطار یک راه عالی برای سفر است؛ به خصوص اگر از شهرهای شاقتصادی بازدید می کنید. این کار سریع، آسان و ارزان است، شما این امکان را دارید که پاهای خود را دراز کنید و منظره ها شگفت انگیزی را که در طول راستا خواهید دید از قلم نیاندازید. دردسرهای همراه با سفر را فراموش کنید: اگر سوار قطار شوید، تعطیلات شما آغاز می گردد.

ایران کشوری وسیع با فواصل بسیار زیاد بین شهرهای بزرگ است. بنابراین، سفر با قطار راه خوبی برای پل زدن است. برای سفرهای طولانی، قطارها نسبت به اتوبوس سریع، راحت، امن و دوستدار محیط زیست هستند. البته سفرهای شبانه به شما این امکان را می دهد که در هزینه اقامت خود صرفه جویی کنید و ساعات گشت و گذار در روز را افزایش دهید. تنها مسئله این است که سفر خود را از قبل برنامه ریزی کنید و به زودی بلیط بخرید تا مجبور به خرید بلیط پرواز نشوید؛ زیرا بلیط بیشتر قطارهای ایرانی خیلی زود فروخته می شوند. بیشتر قطارها به وسیله شرکت های خصوصی اداره می شوند که به این معنی است که کیفیت آن ها از قطاری به قطار دیگر فرق دارد. هیچکدام بد نیستند، اما حداقل، خدمات میانه است. قطارهای پرسرعت معمولا چندین مقصد را به هم متصل می نمایند. برترین شرکت های حمل و نقل همیشه خدماتی را ارائه می نمایند تا به برترین نحو ممکن احساس رفاه و امنیت را برای مسافران ایجاد نمایند.

زمان مناسب خرید بلیط قطار

قطار از جمله ایمن ترین وسایل نقلیه عمومی است که خرید بلیط آن نیز برای تعداد زیادی از مسافران ارزان است. همین علت ها نیز باعث شده است تا تقاضا برای خرید بلیط قطار تقریباً در همه روزهای سال وجود داشته باشد. البته این تقاضا محدودیت هایی را نیز در خرید بلیط این وسیله نقلیه دوست داشتنی پدید آورده است، به همین علت ممکن است شما نتوانید در اولین روزهای فصل بهار بلیط قطار را برای سفر در اواخر تابستان بخرید. چرا که ظرفیت بلیط قطار برای سفر در ماه های آینده، معمولاً در زمان مشخصی مشخص شده و بلیط آن نیز در همان زمان پیش فروش می گردد.

البته این به آن معنا نیست که شما تنها در زمان مشخص شده می توانید بلیط قطار خود را بخرید و نباید برای سفر با قطار در لحظات آخر برنامه ریزی بکنید. بلکه شما در صورت وجود ظرفیت در یک قطار می توانید تا لحظات آخر مانده به حرکت، بلیط مد نظرتان را بخرید. البته بهتر است برای سفر در روزهای پیک سفر مانند تعطیلات نوروز، از پیش فروش این نوع بلیط سفر که معمولاً در اواسط بهمن ماه آغاز می گردد، بهره ببرید. در این میان بعلاوه باید به این نکته نیز توجه کنید که بلیط بعضی از کارگزاران ریلی مانند بلیط قطار رجا اغلب به علت قیمت مناسب تری که نسبت به سایر قطارها دارند، زودتر به فروش می رسد. بنابراین اگر تمایل دارید در سفر خود از ظرفیت قطارهای رجا بهره ببرید، بهتر است در زمان مناسب بلیط مورد نظر خود را بخرید. البته اگر هدف شما از سفر با قطار صرفا صرفه جویی اقتصادی است، سفر با پرواز چارتر نیز هزینه کمی دارد.

رزرو آنلاین بلیط قطار، سفر با قطار را آسان تر از همیشه نموده است. برای خرید بلیط قطار سفرمارکت کافی است وارد سایت شوید، سپس با وارد کردن نام شهر مبداء و مقصد و تاریخ ها می توانید اطلاعات تمامی قطارهای موجود و برنامه های مربوط به خود را دریافت کنید. راستا مورد نظر بسته به زمان حرکت، امکانات قطار و بودجه می تواند گزینه های مختلفی داشته باشد. با نهایی کردن رزرو بلیط قطار و پرداخت هزینه، مناسب ترین بلیط را انتخاب نموده و بلیط خود را به صورت آنلاین دریافت می کنید.

زمان خرید بلیط قطار بسته به مقصد شما فرق دارد. برای مثال موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بلیط قطار از تهران به اصفهان، شیراز و مشهد باید حداقل 2 هفته قبل از حرکت خریداری گردد.
  • بلیط تمام قطارها به مشهد باید حداقل 2 هفته قبل از حرکت خریداری گردد.
  • بلیط قطار تهران - یزد (پردیس) باید حداقل 1 هفته قبل از حرکت خریداری گردد.
  • بلیط قطار تهران به تبریز، اهواز، کرمان، بندرعباس و زنجان باید 4-5 روز قبل از حرکت خریداری گردد.

تمام قطارهای دیگر باید 2 تا 3 روز قبل از حرکت قابل رزرو باشند، اما در نظر داشته باشید که همه اتصالات روزانه انجام نمی شوند. قطارها به مقصدهای کوچکتر از قبل رزرو نمی شوند. نمونه آن قطار کوتاه مشهد - سرخس است.

کلام آخر

در این مطلب کوشش شد تا درباره مزایای سفر با قطار و زمان خرید بلیط آن صحبت گردد. در سفر بعدی که قرار است با قطار داشته باشید حتما این موارد را در نظر داشته باشید. بعلاوه اگر سفر شما قرار است با تور باشد می توانید برای رزرو تور به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

منبع: فرارو

به "تا چند روز قبل از سفر می توانیم بلیط قطار خود را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا چند روز قبل از سفر می توانیم بلیط قطار خود را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید