ابتلای 7 نفر به کرونای انگلیسی در استان تهران ، بستری ها با شیب ملایمی رو به افزایش است

به گزارش نقطه سر خط، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: برگزاری دورهمی های خانوادگی و تردد های غیر ضروری در سطح شهر باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا خواهد شد.

ابتلای 7 نفر به کرونای انگلیسی در استان تهران ، بستری ها با شیب ملایمی رو به افزایش است

به گزارش نقطه سر خط از نقطه سر خط، علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط مستقیم با یکی اخبار شبکه پنج اظهار کرد: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور کاهش پیدا کرده است. هرگونه عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا نتایج بدی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری دورهمی های خانوادگی و تردد های غیر ضروری در سطح شهر باعث انتقال احتمالی ویروس کرونا خواهد شد. میزان بستری و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی با یک شیب ملایم افزایش پیدا کرده است.

زالی با اشاره به اینکه شرایط تهران شکننده و ناپایدار است، بیان نمود: با توجه به اینکه ویروس کرونا جهش پذیر هستند و واریانت انگلیسی موضوع جدیدی نیست. ویروس کرونا برعکس سایر ویروس ها میزان سرایت آن افزایش پیدا کرده است و نمونه ای از آن ها در انگلیس آرژانتین آفریقای جنوبی از جمله جهش های ویروس در ابن کشور ها است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه نمود: رعایت دستورالعمل ها بهداشتی می تواند از بروز بیماری ویروس کرونای انگلیسی جلوگیری کند ما در بهمن ها شکل متفاوتی از چرخش ویروس را در تهران مانند سایر مناطق کشور می توان ببینیم. میزان سرایت در نوع جهش یافته انگلیسی افزایش پیدا کرده است و اگر ما شاهد پیک جدید بیماری باشیم میزان سرایت پذیری بیماری کرونا افزایش پیدا می کند.

وی بیان نمود: تا به این لحظه هفت مورد از ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی در تهران طی دو هفته اخیر به اثبات رسیده است که تمام اطرافیان آن ها ایزوله سازی و جداسازی شده اند.

زالی اضافه نمود: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونای انگلیسی اقدامات لازم را انجام داده و کشور ما شاهد جهش های درون زا است و سویه های جدید ویروس شکل مهاجم تری را به خود گرفته است. یکی از کانون های بیماری کرونای انگلیسی با آزمایش اثبات شده در تهران است و یک نفر در اواخر هفته گذشته فوت می کند که البته آن بیمار دارای بیماری زمینه ای بوده است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه نمود: افراد بستری شده از یک گروه خانوادگی بوده و باید از دورهمی های خانوادگی افراد پرهیز کنند. با توجه به اینکه داروی قطعی برای بیماری کرونا وجود ندارد بهترین راه رعایت نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

منبع: جام جم آنلاین

به "ابتلای 7 نفر به کرونای انگلیسی در استان تهران ، بستری ها با شیب ملایمی رو به افزایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 7 نفر به کرونای انگلیسی در استان تهران ، بستری ها با شیب ملایمی رو به افزایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید