86 درصد جمعیت هدف در تهران دز اول واکسن را دریافت نموده اند

به گزارش نقطه سر خط، زالی گفت: در حال حاضر در شهر تهران 86 درصد جمعیت هدف دز اول واکسن و تقریبا 75 درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند.

86 درصد جمعیت هدف در تهران دز اول واکسن را دریافت نموده اند

به گزارش نقطه سر خط، زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در سومین هفته متوالی است که شهرستان های استان تهران در شرایط قرمز نیستند و عمدتا شهر ها در شرایط زرد هستند، البته شهرستان های ملارد و بهارستان هم در شرایط آبی قرار دارند.

او اضافه کرد: در طول سه هفته اخیر رنگ بندی در شهر تهران تغییر محسوسی نداشته است و شهرستان های نارنجی استان تهران هم به شهر های زرد تبدیل شدند.

زالی ادامه داد: به جز افزایش مختصر در یکی از شهرستان های شرقی استان تهران، در بقیه شهرستان ها کاهش آمار را مشاهده می کنیم و در حال حاضر مقدار بستری در شهر تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به 12 درصد کاهش عمومی را نشان می دهد و مقدار مراجعان سرپایی به 17 درصد کاهش پیدا نموده است بعلاوه در بحث بستری بیماران کرونایی در مجموع کاهش حدود 14/5 درصد را در بخش مراقبت های ویژه داریم.در حال حاضر شرایط استان تهران با ثبات تلقی می گردد، اما همچنان باید به ناپایداری و شکنندگی شرایط موجود توجه گردد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با توجه به خطر شکل گیری جهش های تازه در جهان در بخش اروپای شرقی و اروپای مرکزی بعلاوه در غرب و شمال غرب ایران که ارتباط تنگاتنگی با کشور های اروپایی دارند، باید مراقبت ها بیشتر از گذشته اعمال گردد.

او اظهار کرد: تجربه کشور های آلمان و اتریش نشان داد که اگرچه واکسیناسیون نقش بسیار موثری در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد، اما عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عادی انگاری می تواند مجددا باعث شبه طغیان هایی گردد، با دقت بشتر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کنار واکسیناسیون می توانیم از خطر های شکل گیری امواج بعدی در تهران و سایر استان ها جلوگیری کنیم.

زالی ادامه داد: تا امروز 18 میلیون و 480 هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر 10 میلیون و 200 هزار دز اول واکسن تزریق شده است و تقریبا 8 میلیون هم هر دو دز واکسن را دریافت نموده اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر شرایط در شهر تهران به گونه ای است که 86 درصد جمعیت هدف استان تهران دز اول واکسن و تقریبا 75 درصد هم هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "86 درصد جمعیت هدف در تهران دز اول واکسن را دریافت نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "86 درصد جمعیت هدف در تهران دز اول واکسن را دریافت نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید