کاهش 10 درجه ای دما تا روز یکشنبه

به گزارش نقطه سر خط، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می کنیم از امروز تا یکشنبه دمای هوا در استان های ساحلی خزر تا 10 درجه و در شمال غرب تا 8 درجه کاهش پیدا کند.

کاهش 10 درجه ای دما تا روز یکشنبه

به گزارش خبرگزاری نقطه سر خط، مرتضی ضرابی به سامانه بارشی که دیروز از شمال غرب وارد کشورمان شده اشاره کرد و افزود: این سامانه امروز، هم تقویت و هم گسترده تر می شود و مناطق وسیع تری را به ویژه در ساعات عصر در بر می گیرد.

وی گفت: بر همین اساس، امروز باید در استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از استان گیلان و مازندران منتظر بارش باران باشیم.

ضرابی افزود: این بارندگی ها در دامنه های جنوبی البرز به ویژه در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و بخش هایی از مناطق جنوبی استان اصفهان پیش بینی می شود که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش به صورت برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا نیز بارش ها در شمال غرب، استان های ساحلی خزر، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از جنوب و دامنه های زاگرس مرکزی و مناطقی از خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که به تدریج شرق کشور و به صورت پراکنده یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهند.

وی افزود: پس فردا، بارش ها به سمت شمال شرق معطوف می شود و این سامانه بارشی یکشنبه شب از شمال شرق، کشور را ترک می کند.

ضرابی گفت: امروز وزش باد در استان های اردبیل، گیلان، ایلام، لرستان و خوزستان بسیار شدید خواهد بود که در ساعاتی سرعت آن به 80 کیلومتر در ساعت می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: وزش باد نسبتا شدیدی فردا اغلب نقاط کشور، به ویژه دامنه های جنوبی البرز از جمله تهران را تحت تاثیر قرار می دهد و سرعت وزش باد به گونه ای است که در ارتفاعات شمال غرب کشور می تواند منجر به کولاک و احتمال وقوع بهمن شود.

به گزارش خبرگزاری نقطه سر خط به نقل از صدا و سیما، وی در خاتمه توصیه کرد، امروز و فردا کسی به ارتفاعات شمال غرب، مرکزی و غرب رشته کوه البرز و ارتفاعات مرکزی رشته کوه زاگرس نرود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاهش 10 درجه ای دما تا روز یکشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درجه ای دما تا روز یکشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید