این استان ها از فردا برفی و بارانی می شوند

به گزارش نقطه سر خط، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد که سامانه بارشی نو از فردا وارد کشور می گردد و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور پیش بینی شده است.

این استان ها از فردا برفی و بارانی می شوند

بر این اساس، امروز دوشنبه (29آذر) در استان های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های تهران، قزوین، البرز و استان های قم، مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و بخش هایی از اصفهان بارندگی، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد رعدوبرق و بارش تگرگ پیش بینی می گردد. در این روز بیشینه بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری شمال خوزستان و جنوب لرستان است.

روز سه شنبه (30آذر) ضمن ادامه بارش ها در این منطقه ها با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق از اندازه بارش ها در منطقه ها غرب و شمال غرب کشور کاسته می گردد و در منطقه های از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی بعلاوه ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی در استان های گلستان، مازندران و سمنان شاهد بارش و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

شدت بارش روز سه شنبه (30آذر) در استان های چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش بینی می گردد. در این روز وقوع بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان های یزد خراسان جنوبی و شمال کرمان دور از انتظار نیست.

از اواخر وقت فردا (30آذر) با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور بارش ها در این ناحیه دوباره شروع خواهد شد. چهارشنبه (اول دی) در شمال غرب و بخشی از منطقه ها غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما رخ خواهد داد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش باران پیش بینی می گردد.

پنج شنبه (2دی) و آدینه (3دی) در استان های گیلان،گلستان و مازندران شاهد بارش خواهیم بود. طی این دو روز در بعضی از منطقه ها شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

در این پنج روز بارش ها در منطقه ها سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود و در این منطقه ها کاهش دید به دلیل رخداد مه و کولاک برف پیش بینی می گردد.

در روزهای چهارشنبه (اول دی) تا آدینه (3دی) در استان های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

امروز و فردا (29و30آذر) غرب خلیج فارس و از چهارشنبه(1دی) تا آدینه(3دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. چهارشنبه (1دی) و پنجشنبه (2دی) دریای خزر نیز مواج می گردد.

آسمان تهران فردا (30آذر) ابری، گاهی بارش باران و به تدریج کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (اول دی ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (29و 30آذرماه) بندرعباس و بوشهر با دمای 27و26 درجه سانتیگراد گرم ترین و همدان با دمای 7 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این استان ها از فردا برفی و بارانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها از فردا برفی و بارانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید