جاهای دیدنی خلخال

به گزارش نقطه سر خط، شهرستان خلخال کجاست؟

خلخال در ارتفاع حدودا 1800 متری از سطح دریاست و شهرستان نسبتا مرتفعی محسوب می شود. شهر خلخال در جنوب شرقی استان اردبیل است و رودهای هروآباد و آپارچای در آن جریان دارند.

جاهای دیدنی خلخال

جاهای دیدنی خلخال کدامند؟

از جمله دیدنی های طبیعی خلخال می توان به فینارود خلخال اشاره کرد که چندان هم شناخته شده نیست. اگر به دنبال یک منطقه بسیار خوش آب و هوا در تابستان هستید، فینارود در جنوب خلخال می تواند گزینه مناسبی باشد. فینارود در نزدیکی روستای خوجین خلخال است. منطقه فینارود نه تنها آب و هوای خوبی دارد بلکه وجود دریاچه ها و جنگل های بکر این منطقه زیباییش را صد چندان کرده. فینارود را می توان محل تلاقی جنگل و کوهستان و مرتع در یک نقطه دانست. فینارود پر است از زمین های کشاورزی که چشم انداز منطقه را زیباتر کرده اند. علاوه بر اینها مردمان خونگرم و مهربانی دارد؛ حتما از هم نشینی با آنها لذت خواهید برد.

از دیگر جاهای دیدنی خلخال می توان به جاده زیبای اسالم به خلخال اشاره کرد. جاده اسالم به خلخال رویایی ترین جاده ایران است. سالانه تعداد بی شماری گردشگر برای پیاده روی راهی این منطقه می شوند. راستا پیاده روی از طبیعت کوهستانی و ییلاقی آغاز می شود؛ یک راستا پر پیچ و خم با کلی شگفتی! ابتدای راستا، آنقدر مرتفع است که می توانید کل راستا پیش رو را ببینید. با گذشتن از هر پیچ، دیدن پدیده ای نو شما را متحیر می کند؛ از دل جنگل می گذرید به دل جلگه می رسید و یکدفعه با دشت های پر گل شگفت زده می شوید.

دیدنی دیگر شهر خلخال، ییلاق دشته است. در راستا جاده بکر و زیبای اسالم به خلخال، یکی از معروف ترین ییلاقات توریستی قرار گرفته به نام ییلاق دشته. هر چند از نظر تقسیم بندی استانی ییلاق دشته در استان اردبیل واقع است اما به دلیل آسان بودن راستا از سمت گیلان بسیاری تصور می کنند دشته متعلق به استان گیلان است. برای رسیدن به دشته از طریق استان گیلان و شهر شاندرمن، ابتدا باید راستا ییلاقات را از شهر ماسال طی کنیدسپس به ییلاق نم نم پشت می رسید و بعد هم ییلاق زیبا و سرسبز (دشته) شاندرمن رسید.

و اما همه دیدنی های خلخال یک طرف، دریاچه نئور یک طرف! هر چه از زیبایی دریاچه نئور بگوییم حق مطلب را ادا نکرده ایم. دریاچه نئور به خصوص در فصل بهار و اواسط خرداد ماه با رویش گل های فراموشم نکن، زیبایی خود را عرضه می کند. بعید در فصل رویش گل های این دریاچه به آن سفر کرده باشید و از آن لذت نبرده باشید. دریاچه نِئور دریاچه ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال، در مرز استان گیلان و استان اردبیل است. این دریاچه در 48 کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به طرف خلخال در یکی از دره های کوهستان باغیرو و در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار گرفته. برای رفتن به این دریاچه باید از شهر اردبیل به سمت خلخال و از آنجا، از راه جاده ای که سمت بالای کوه قرار گرفته است، به سمت دریاچه رفت. کوهنوردی بهاره نئور به سمت ییلاق سوباتان هم یکی از معروف ترین راستاهای طبیعت گردی شمال کشور برای عاشقان طبیعت است.

در تور اسالم به خلخال یکی از دیدنی هایی که حتما باید در برنامه تان قرار دهید، روستای سه ناو است. روستای سه ناو در تالش گیلان است و البته هم جوار با جاده اسالم به خلخال. ناو تا شهر اسالم حدود 25 کیلومتر راه دارد. قطعا برای کسانی که ساکن شهر هستند و در دود و دم شهرها زندگی می کنند، سفر به این روستا می تواند برایشان خاطره جذابی باشد. روستای سه ناو یا روستای ناو بافت قدیمی خود را حفظ کرده و حال و هوای روستایی را در آن خواهید دید. آرامش روستای سه ناو شاخص ترین نقطه قوت آن است. البته طبیعت بی نظیر آن را نباید فراموش کنیم.

منبع: دالاهو

به "جاهای دیدنی خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید