اطراف اردبیل چه جاذبه های دیدنی ای وجود دارد؟

به گزارش نقطه سر خط، تابه حال سفری به استان زیبای اردبیل داشته اید؟ با کدام یکی از جاذبه های توریستی اردبیل آشنایی دارید؟ آیا جاذبه های زیبای اطراف اردبیل را می شناسید؟

اطراف اردبیل چه جاذبه های دیدنی ای وجود دارد؟

اردبیل یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که جاذبه های تاریخی و توریستی زیادی دارد، جاذبه هایی که هم در اطراف اردبیل و هم در دل شهر اردبیل می توانید به تماشا آن ها بروید. همراه مجله گردشگری نقطه سر خط سفری به این نقطه از کشور داشته باشید.

اردبیل

علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی مانند طبیعت زیبا و چشم نواز و چشم انداز بی نظیر کوه سبلان بر فراز شهر اردبیل، آب وهوای مطلوب و مناسب نیز این شهر را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری ایران تبدیل نموده است. جاذبه های تاریخی به یادگارمانده از دوران حکومت صفویان در این استان زیاد است.

درست است که این شهر از معروفیت و اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه زمانی قرارگاه و محل حکومت پادشاهان صفوی بوده است؛ اما اهمیت بیشتر اردبیل مربوط به شیخ صفی الدین اردبیلی موسس فرقه صفویه است که در همین شهر نیز به خاک سپرده شده است.

بااین وجود به دلیل قدمت زیاد این منطقه که باستان شناسان آن را به هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت می دهند، اردبیل از جهت تاریخی بسیار محبوب ساخته است. در اطراف اردبیل جاذبه های تاریخی عجیب بسیاری وجود دارد؛ مانند هیکل های سنگی شهر یئری که به تازگی کشف شده اند. تحقیقات روی آن ها ارتباط تمدن و فرهنگ مگالی تیک اردبیل را با دیگر منطقه ها ایران و آذربایجان و قفقاز و شرق آسیای صغیر تعیین کند. علاوه بر اینها این خط زیبای ایران مملو از جاذبه های گردشگری است.

در اطراف اردبیل به کجا برویم؟

اردبیل یکی از عجیب ترین استان های ایران با جاذبه های توریستی بسیار است. در اطراف اردبیل جاذبه هایی وجود دارد که در هیچ کجای ایران نخواهید دید

گردنه حیران

برای خیلی ها پرواز بر فراز ابرها یک خیال و رویاست اما با سفر به اردبیل رویاهایتان می تواند رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرد. سفر در دل ابرها را می توانید با عبور از جاده حیران تجربه کنید. جاده پرپیچ وخم زیبایی که منظره ها طبیعی شگفت انگیز آن تکه ای از بهشت را به یاد شما خواهند آورد.

جنگل فندقلو

بعد از گذشتن از گردنه زیبای حیران به یکی از شگفت انگیزترین جنگل های شمال ایران یعنی جنگل فندقلو از در اطراف اردبیل خواهید رسید. در این جنگل بعد از گذشتن از درختان سیب وحشی، ازگیل، تمشک و فندق به دشتی پر از گل های بابونه خواهید رسید که زیبایی آن روح شما را نوازش می نماید.

دریاچه نئور

یکی دیگر از جاذبه های زیبای طبیعی در اطراف اردبیل دریاچه نئور است. در گویش آذری به دریاچه هایی که هیچ رودخانه ای به آن نمی ریزد، نئور می گویند. درست است که این دریاچه در جاده اردبیل به گیلان واقع شده؛ اما از نظر مسافت به اردبیل نزدیک تر است. در بهار و تابستان با آب وهوای خنک و مطبوع اردبیل این دریاچه به یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان، گردشگران و طبیعت گردها تبدیل می گردد. در زمستان اما به دلیل آب وهوای بسیار سرد اردبیل این دریاچه نیز یخ می زند. این دریاچه در ارتفاع 2500 متری و در روستای بودالو واقع شده است.

پیست اسکی آلوارس

آیا به ورزش محبوب و هیجان انگیز اسکی علاقه دارید؟ پیست های اسکی فوق العاده مجذوب کننده ایران را می شناسید؟ پیست اسکی آلوارس یکی از جالب ترین پیست های اسکی ایران است که همه علاقه مندان به ورزش اسکی آن را می شناسند. فاصله این پیست تا شهر اردبیل تنها پنجاه کیلومتر است و دسترسی بسیار راحتی دارد.

برای رسیدن به این پیست اسکی باید از شهر سرعین عبور کنید درحالی که می توانید در این شهر استراحت نموده یا کمی در چشمه های آب گرم آن هنگام بازگشت از پیست، آب تنی کنید. در پیست اسکی آلوارس که یکی از جاذبه های اطراف اردبیل است، انواع امکانات رفاهی و خدماتی وجود دارد. بعلاوه این پیست مجهز به تله سی یژ نیز است.

دریاچه سوها

یکی از جاذبه های توریستی کمتر شناخته شده در اطراف اردبیل دریاچه سوهاست. دریاچه سوها در 35 کیلومتری شرق اردبیل واقع شده است. در چهارکیلومتری این دریاچه روستایی به همین نام وجود دارد که محل تامین آب آن از این دریاچه است. در گویش ترکی به آب سو گفته می گردد و احتمالا دلیل نام گذاری این دریاچه نیز همین باشد. عمق دریاچه سوها در میانه آن به شش متر نیز می رسد. نیم کیلومتر پهنای این دریاچه و حدود یک و نیم کیلومتر طول دریاچه است.

آبشار لاتون

در شانزده کیلومتری دریاچه سوها، یکی دیگر از جاذبه های توریستی فوق العاده زیبای اطراف اردبیل قرار گرفته که به آبشار لاتون معروفیت دارد. راه رسیدن به این آبشار جادویی اصلا راحت نیست. برای رسیدن به این آبشار حیرت انگیز باید از جنگل های بکر، تپه های سرسبز، چشمه های جوشان و پرتگاه های مرگ باری عبور کنید که احتیاج به آمادگی جسمانی بسیار و تجهیزات فراوانی دارد.

سخن آخر

در اطراف اردبیل جاذبه های فراوانی وجود دارد که شاید نام بسیاری از آنها را شنیده باشید. جاذبه هایی که ما به شما معرفی کردیم، جاذبه هایی هستند که ممکن است نام آن ها را کمتر شنیده باشید یا اصلا نشنیده باشید. برای رفتن به هر کدام از این مکان ها بهتر است در شهر اردبیل از تور لیدرهای مجرب هدایت بگیرید که به مشکل بر نخورید.

پیشنهاد مطالعه: قلعه آدم خوار اردبیل که انسان را می بلعد! را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا

به "اطراف اردبیل چه جاذبه های دیدنی ای وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطراف اردبیل چه جاذبه های دیدنی ای وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید