فعالیت 12 واحد گلخانه ای در شهرستان بهار

به گزارش نقطه سر خط، خبرنگاران/همدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از فعالیت 12 واحد گلخانه ای در این شهرستان اطلاع داد.

فعالیت 12 واحد گلخانه ای در شهرستان بهار

عبدالحسین اکبری با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای اظهارکرد: فراوری محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه ای در تمام طول سال انجام می گیرد و این محصولات فراوریی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی توضیح داد: در شهرستان بهار در حال حاضر چهار هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحدها انواع سبزی و صیفی جات و گل و گیاهان زینتی فراوری می گردد.

وی خیار،گوجه فرنگی و گیاهان زینتی را از عمده فراوریات محصولات گلخانه ای این شهرستان برشمرد و بیان نمود: با توجه به فرایند رو به رشد توسعه گلخانه ها، فراوری محصولات گلخانه ای با توسعه واحدهای در حال ساخت افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب های کشاورزی محسوب می گردد که می توان برای برون رفت از بحران کم آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت های گلخانه ای را توسعه داد یاد آورشد: از ابتدای امسال نیز توسعه حدود دو هکتار گلخانه دیگر در شهرستان بهار شروع شده که در مرحله ساخت و آماده سازی قرار گرفته است،ضمن اینکه احداث شهرک گلخانه ای هم در دستور کار این مدیریت بوده و بصورت جدی در حال پیگیری است.

اکبری در بخش دیگر به اقدامات در رابطه با سرمازدگی گلخانه ها بیان نمود: در مورد پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه ای توزیع اطلاعیه به وسیله شبکه ترویج، شبکه های اجتماعی و تماس تلفنی با گلخانه داران اطلاع رسانی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فعالیت 12 واحد گلخانه ای در شهرستان بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 12 واحد گلخانه ای در شهرستان بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید