علیرضا بیرانوند قهرمان جامعه امروز است، بیرو سفارشی نیست

به گزارش نقطه سر خط نشست خبری فیلم سینمایی بی رو به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و تهیه کنندگی مجید برزگر با حضور دیگر عوامل این فیلم از جمله حسین بیرانوند صحرا اسدالهی و سعید داخ بازیگران، لیلا نقدی پری طراح صحنه و لباس، فرید ناظر فصیحی مدیر جلوه های ویژه تصویری، روزبه پیروز طراح پروژه، مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری، پیغام آزادی آهنگساز و مدیریت جلسه پدرام کریمی در محل برج میلاد برگزار گردید.

علیرضا بیرانوند قهرمان جامعه امروز است، بیرو سفارشی نیست

در ابتدای این نشست، عباس میرزایی کارگردان فیلم گفت: سینمای مستقل مشکلاتی دارد که همه درگیر آن هستیم و امیدواریم مدام ما را پاس به جایی ندهند. بی رو نیز از سینمای مستقل است و ورای بدنه سینما است. من در این فیلم آزادی عمل داشتم و در سینمای ما بعلاوه فرم و روایتی را نمی بینید. اگر نهادها پشت فیلمسازان از این دست قرار بگیرند برای سینمای ایران اتفاقات خوبی رخ می دهد. می خواستم که درباره یک قهرمان دیگر فیلم بسازم اما پیشنهاد شد این فیلم را بسازم و علیرضا بی فرایند قهرمان روز جامعه است که بدون پول و پارتی و با کوشش خود به جایگاه فعلی رسیده است.

مجید برزگر تهیه کننده فیلم گفت: شرایط ساخت فیلم های مستقل دارد به آخر خود می رسد و آن قراری که در سینما با خود گذاشته بودیم با مشکل روبرو شده است. بی رو هم در همین جهت است. فکر می کنم این فیلم از منظری برای ما همان سینمای مستقل است که شبیه فیلم های سفارشی نیست البته من کمی بعد از آغاز پروژه به فیلم اضافه شدم. در کارنامه من چنین فیلم هایی نیست از جایی به بعد از نگارش فیلمنامه به من پیشنهاد کار شد و یکی از دلایل اصلی آن فیلمی درباره امید بود که دیگر از سینمای ایران چنین امیدی نیست. آنچه که برای من جالب بود تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی بود. برای مخاطب اصلی فیلم که نوجوانان هستند مساله فیلم امید بود. مساله دیگر فانتزی و کمیک ساختنی بود که در فکر کارگردان بود. به نظرم چنین فیلم و طراحی در سینمای ایران نبود. ورود به این پروژه هم به لحاظ فنی برای من بسیار جالب بود.

حسین بیرانوند نیز درباره همکاری در این پروژه شرح داد: من و آقای بیرانوند از یک ایل هستیم اما نسبت خونی نداریم. یک نفر از پروژه عکس من را در لباس ورزشی دیده بود و در نهایت من را در این نقش پذیرفتند. الگوی من در فوتبال علیرضا بیرانوند بود و برای من بسیار سخت بود که نقش الگوی خود را بازی کنم.

روزبه پیروز طراح پروژه نیز بیان نمود: هدف از ساخت این فیلم این بود که داستان علیرضا بیرانوند و امید و کوششش برای پشت سر گذاشتن موانع را به تصویر کشیم که بتواند به بالاترین رتبه حرفه ای خود برسد این فیلم با هدف امید به جوانان و کوشش برای رسیدن به اهدافشان ساخته شده است.

عباس میرزایی ادامه داد: ظرفیت حضور خود علیرضا بیرانوند در فیلم براساس داستان فیلم بوده و حضورش در فیلم می توانست به عوامل امید دهد.

وی درباره اینکه چرا فیلم شبیه کارتون فوتبالیست ها است بیان نمود: من و نسل من عاشق کارتون فوتبالیست ها است، همواره برای من سوال بود که در زمین فوتبال جزییات را مانند انیمیشن نشان دهیم. می خواستم دوربین وارد زمین گردد و بخش فوتبال فانتزی گردد.

صحرا اسدالهی نیز بیان نمود: من عاشق بازی کردن نقش مادر هستم و کوشش بسیاری کردم که در صحنه به گونه ای بازی کنم که مخاطب نقش را بپذیرد البته مادر آقای بیرانوند چندان مسن نیست و در جوانی فرزند به جهان آورده است.

عباس میرزایی گفت: ما قهرمانان ورزشی بسیاری در نسل جوان خود داریم، به نظر من بد نیست راجع قهرمان های دیگر مثل علی شاه حسینی قهرمان تنیس فیلم بسازیم و ما قهرمانان بسیاری برای ساخت فیلم های ورزشی داریم. این فیلم بسیار منطبق با واقعیت های زندگی علیرضا بیرانوند بود اما این را باید بدانیم در سینما تخیل و واقعیت کنار هم قرار می گیرد و هرکسی می تواند روایت خود را داشته است. بیرانوند نیز فیلم را دیده و پسندیده که توانستیم فیلم را در جشنواره شرکت دهیم چرا که این شرط ما بود. البته فوتبال ها و زجرهایی که در فیلم کشیده در فیلم بسیار کم است.

مجید یزدانی مدیر فیلمبرداری پروژه نیز گفت: این فیلم یکی از پروژه های سخت سال جاری به علت چالش های آن بود. در این فیلم دوربین توی زمین بود و با آن همراه است که این یکی از چالش اصلی فیلم به نظر می آمد.

فرید ناظرفصیحی مدیر جلوه های ویژه تصویری گفت: از ابتدای نگارش فیلمنامه با پروژه درگیر بودم و از همان زمان تصمیم داشتیم هم کانسپت پروژه که همان امید است و هم صنعت استفاده شده در فیلم بسیار مهم است بسیاری از پست پروداکشن ها طراحی شده و شاید بسیاری از مخاطبان آن را متوجه نشده باشند. تیم بی رو شبانه روز کوشش کردند تا فیلم به موقع برسد. ما خیلی می خواستیم فوتبالیست ها را بسازیم.

لیلا نقدی پری نیز در ادامه نشست گفت: این فیلم چالش بزرگی برای همه ما بود اما نمی دانم مخاطبان چقدر آن را دوست داشته باشند. البته این را می دانم این فیلم اگر زمان بیشتری داشت بهتر ساخته می شد.

پیغام آزادی آهنگساز نیز بیان نمود: 6 ماه پیش وارد فاز اجرایی شدیم و 26 نوازنده در آلمان با من همکاری کردیم که در کل 40 قطعه موسیقی ساخته و اجرا شد سعی کردیم تا موسیقی به تصاویر یاری کند.

عباس میرزایی با انتقاد از شرایط اکران فیلم در برج میلاد بیان نمود: شما در یک دره فیلم را دیده اید و نمی دانم چرا نقطه سر خط چنین جایی را دوست دارند. این فیلم در سالن های دیگر صدای بسیار خوبی دارد و برای آن طراحی صدای درستی شده است اما در برج میلاد هر گوشه یک صدایی می دهد. به عنوان یک فیلمساز خواهش می کنم که برای فیلمسازان و نقطه سر خط سالن استاندارد سینما بسازید.

سعید داخ بازیگر فیلم نیز از حضور در این فیلم ابراز خوشحالی کرد و گفت: تابه حال فیلم ورزشی در کشور ساخته نشده و باید این فیلم را با امکانات سینمای ایران مقایسه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علیرضا بیرانوند قهرمان جامعه امروز است، بیرو سفارشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا بیرانوند قهرمان جامعه امروز است، بیرو سفارشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید