آجرلو: آقای جهانگیری! تاج با دخالت شما رئیس فدراسیون شد ، مدیران وزارت ورزش را استیضاح نه! از کشور بیرون کنند

به گزارش نقطه سر خط، مدیرعامل اسبق تیم فوتبال تراکتور گفت: آقای علی نژاد! تو چه کاره ای که برای قریب رأی جمع می کنی؟ بعد در تلویزیون بگوید ما در فوتبال دخالت نمی کنیم. اینجا ...

آجرلو: آقای جهانگیری! تاج با دخالت شما رئیس فدراسیون شد ، مدیران وزارت ورزش را استیضاح نه! از کشور بیرون کنند

مصطفی آجرلو مدیرعامل اسبق تیم فوتبال تراکتور در گفتگو با خبرنگار ورزشی نقطه سر خط در خصوص مسائلی مختلفی چون دخالت های آشکار مدیران وزارت ورزش در فوتبال و انتخابات فدراسیون فوتبال وهمچنین نقش جهانگیری معاون اول رئیس جهمور در انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال صحبتهای جالبی انجام داده است که متن آن در ادامه می آید:

پرونده فوتبال باید روی میز رئیس جمهور و شورای امنیت قرار بگیرد

آجرلو با بیان اینکه برای اصلاح فوتبال کشور، باید خودمان احساس مسئولیت کنیم گفت: به نظرم فوتبال یک موضوع بسیار جدی در کشور است که باید روی میز هر دولتی قرار بگیرد نه اینکه در اولویت هفتم و هشتم باشد. موضوعی که می تواند 70-80 میلیون نفر را مورد مخاطب قرار بدهد، طبیعی است که موضوع مهمی است. همچنین شورای امنیت هم نباید احساس کند فوتبال، موضوع او نیست. دولت در این حوزه نباید جمله به من مربوط نیست را در دستورکار قرار بدهد چون مستقیم به مردم و جوانان کشور برمی شود.

مشکل اصلی در سوءمدیریت و عدم شفافیت است، نه ورود خارجی ها

وی خاطر نشان کرد: چرا آقایان به جای حمایت، در فوتبال دخالت می کنند؟ اگر فوتبال را صنعت نگاه کنیم، نمی توانیم برای آمدن یا نیامدن بازیکن و مربی مشخص تکلیف کنیم. اگر دوستان قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی را تصویب کردند تا یک هجمه داخلی را بردارند، به فوتبال کم لطفی کرده اند. فوتبال حرفه ای نیاز به نیروی داخلی و خارجی دارد تا بتواند گردش کند و به سمت جلو برود. این قانون نه حرفه ای، بلکه سلیقه ای است. حالا اگر در بحث عقد قراردادها مسئله ای وجود دارد، این از سوءمدیریت است، نه از فوتبال. موضوعات فوتبال شفاف است؛ آن چیزی که امروز باعث نگرانی در کشور شده، عدم شفافیت است. مثل قرارداد ویلموتس.

مدیران وزارت ورزش به دروغ از عدم دخالت در فوتبال حرف می زنند؛ استیضاح نه، آنها را باید بیرون کنند!

مدیرعامل اسبق تراکتور و استیل آذین تاکید کرد: مسعود سلطانی فر دخالت های خیلی زیادی در حوزه فوتبال مخصوصا در دو تیم استقلال و پرسپولیس داشته است. اینکه سلطانی فر گفته نامه معرفی ویلموتس را فقط به فدراسیون فوتبال جهت اقدام و بررسی ارجاع داده است، دور از رفتار تخصصی و تعهد یک مدیر است. آیا چون یک علاقه مندی و یک صندلی بالاتری داریم، باید در حوزه غیرتخصصی مان دخالت کنیم؟ چون فوتبال برجستگی دارد، افراد بی میل نیستند که در آن دخالت کنند.

وی افزود: علیرغم سیاست هایشان، مردم را نادیده می گیرند و به آنها پاسخگو نیستند. چه در تیم ملی، چه در استقلال و چه در پرسپولیس. برای انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال که برگزاری آن به تعویق افتاد، علی نژاد (معاون وزارت ورزش) در جلسه ای پنهانی خطاب به سلطانی فر گفت که من 10 رأی برای محمدحسین قریب جمع کرده ام! باید به ورزش کشور تسلیت گفت که علی نژاد در محضر مردم به دروغ از عدم دخالت در فوتبال صحبت می کند. از طرفی وقتی می خواهند فوتبال کشور را سازماندهی کنند، برگزاری انتخابات چه معنایی دارد؟! وزیر ورزش همانطور که از پول های زیر و رو در استقلال و پرسپولیس خرج می کند و به دوستانش در این دو باشگاه سمت می دهد، باید به تمام فوتبال ایران و دیگر تیم ها اهمیت بدهد.

آجرلو تاکید کرد: همه ما بلدیم نقش بازی کنیم و هنرپیشه های خوبی شدیم. از نظر ظاهری رفتارهای انقلابی داریم اما هیچ نشانی از تمدن اسلامی نداریم. آقای علی نژاد! تو چه کاره ای که برای قریب رأی جمع می کنی؟ بعد در تلویزیون بگوید ما در فوتبال دخالت نمی کنیم. اینجا خط قرمز مدیریت ورزش در فوتبال است. اینها را استیضاح در مجلس کنند؟! نه، باید از ورزش کشور بیرون کنند. کسانی که به مردم راست نمی گویند و اد ابازی می کنند.

آقای جهانگیری! تاج با دخالت شما رئیس فدراسیون شد، پاسخگو باشید

وی در پایان شرح داد: اوایل اردیبهشت و فروردین، در سالروز انتخابات فدراسیون فوتبال نامه ای به اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) نوشتم و گفتم در چنین روزی و با کمک شما و دخالت دولتی ها، مهدی تاج 4 سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال شد. الان تاج نیست، فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می شود و این اوضاع فوتبال کشور است. اگر فکر می کنید که الان فقط تاج باید پاسخگو باشد، اشتباه می کنید. آقای جهانگیری! شما باید پاسخگوی وضع فوتبال باشید که تاج را با دخالت به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کردید. من و تاج رفیق هستیم اما حوزه کار در جمهوری اسلامی جدی است. تاج برایم پیام فرستاد که اگر جهانگیری پشت تو بود، کنار می رفتی؟ گفتم این ریاست فدراسیون نوش جانت، حداقل فوتبال را درست کن.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آجرلو: آقای جهانگیری! تاج با دخالت شما رئیس فدراسیون شد ، مدیران وزارت ورزش را استیضاح نه! از کشور بیرون کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجرلو: آقای جهانگیری! تاج با دخالت شما رئیس فدراسیون شد ، مدیران وزارت ورزش را استیضاح نه! از کشور بیرون کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید