دوران پیری مان را در کجا بگذرانیم؟

به گزارش نقطه سر خط، برترین کشورهای جهان برای گذراندن دوران کهنسالی

آیا می دانید برترین کشورهایی که می توان دوران کهنسالی را با خیالی راحت و بدون هیچ دغدغه ای در آنها گذراند کدام ها هستند؟ بین کشورهای مختلف، تفاوت های زیادی در نحوه رفتار با افراد کهنسال وجود دارد و کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، اهمیت زیادی به افراد سالخورده می دهند. برای اینکه بدانید چه کشورهایی کهنسال دوست تر از کشورهای دیگر هستند، کافی است در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

دوران پیری مان را در کجا بگذرانیم؟

اسپانیا

در این کشور، در حدود 46 میلیون نفر زندگی می نمایند که حدود 11.6 میلیون نفر از این جمعیت، بالای 60 سال هستند. اسپانیا شاخص کیفیت بالایی در سلامت دارد و بخصوص برای افراد 60 سال به بالا، خدمات ویژه و رایگانی را در نظر می گیرد تا هم سلامت جسمی و هم روانی آنها تضمین باشد. علاوه بر این، بسیاری از خدمات حمل و نقل برای افراد بالای 60 سال رایگان یا با هزینه های خیلی کم است و طبق نظر سنجی هایی که از مردم این کشور شده است، امنیت زندگی در سنین بالا، با رضایت بیش از حدی همراه است.

بلژیک

بلژیک، جمعیتی 11.3 میلیون نفری دارد که حدود 2.7 میلیون نفر از آنها، بالای 60 سال سن دارند. این کشور اروپای غربی کوچک توانسته، خدمات قابل قبولی برای افراد سالخورده ارائه کند و حقوق مدنی و اجتماعی آنها را به برترین شکل ممکن ادا کند. این کشور بعلاوه رتبه بالایی در شاخص سلامتی و بخصوص در امید به زندگی دارد.

استونی

یکی از کوچکترین کشورهای این فهرست، استونی است که در آن فقط 1.3 میلیون نفر زندگی می نمایند و حدود 0.3 درصد آنها، سالخورده هستند. این کشور بالتیک هم رتبه بالایی در شاخص های کیفی زندگی دارد؛ استونی های سالخورده، دسترسی خوبی به خدماتی مثل فروشگاه ها و وسایل نقلیه دارند و بیشتر آنها تحصیل نموده هستند بطوریکه حداقل 89 درصد از مردم این کشور، تحصیلات دیپلم را دارند.

جمهوری چک

حدود 10.6 میلیون نفر در جمهوری چک زندگی می نمایند که 2.6 میلیون نفر از اآها بالای 60 سال هستند. چک یکی از معدود کشورهایی در جهان است که بالاترین امنیت دستمزد را دارد بطوریکه حقوق های بازنشستگی را 100 درصد پوشش می دهد و یکی از پایین ترین نرخ فقر در منطقه را دارد. جالب است بدانید بیشتر از 99.8 درصد مردم این کشور، حداقل تحصیلات دبیرستان یا بالاتر دارند.

استرالیا

از بین 24.3 میلیون نفر استرالیایی، 4.9 میلیون نفر از آنها بالای 60 سال هستند. استرالیا بالاترین رتبه کیفیت سلامت را دارد که خیلی بالاتر از سطح میانگین جهانی است و همه شاخص های سلامتی را پوشش می دهد. استرالیا بعلاوه جایگاه خوبی از نظر مردم تحصیلنموده و رعایت حقوق های شهروندی- مدنی در جهان دارد.

فرانسه

خیلی تعجب ندارد وقتی نام فرانسه در این فهرست باشد. این کشور زیبا با جمعیت 66.7 میلیون نفری، 16.3 میلوین نفر فرد بالای 60 سال دارد. این کشور هم مانند جمهوری چک، یکی از بالاترین نرخ امنیت دستمزدی و یکی از پایین ترین نرخ های فقر را دارد و حقوق بازنشستگی را بطور 100 درصد، پوشش می دهد. علاوه بر این، فرانسه، رتبه بالایی در دامنه سلامت دارد و نرخ امید به زندگی بالا در آن، این کشور را به یکی از برترین کشورهای جهان برای گذراندن دوران کهنسالی تبدیل نموده است.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت

به "دوران پیری مان را در کجا بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران پیری مان را در کجا بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید