خبرنگاران تست کرونای 12 هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد

به گزارش نقطه سر خط، دزفول-خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تا به امروز تست کرونای 12 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول که شامل شهرهای دزفول، شوش و گتوند است مثبت شده است.

خبرنگاران تست کرونای 12 هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد

به گزارش نقطه سر خط یوسف پریدار شامگاه پنجشنبه در برنامه سلامت خونه شبکه استانی خوزستان گفت: شرایط بر اساس تعریف تعداد بیمارانی که به طور متوسط در روز در 2هفته گذشته در بیمارستان بستری شده اند سفید است و وقتی گفته می گردد شرایط سفید است یعنی تعداد بیماران بستری به ازای 100 هزار نفر جمعیت در یک روز زیر سه نفر است که با جابجا شدن چند نفر بستری در یک روز ممکن است این رنگ بندی تغییر کند.

وی با بیان اینکه فرایند بیماری اهمیت دارد و رنگ بندی همه چیز را در مورد نحوه انتقال، شدت و سرایت بیماری نشان نمی دهد اضافه کرد : از اردیبهشت پیش بینی شده بود با این سطح قرنطینه احتمال میرفت افزایش بیماری داشته باشیم که این افزایش نیز در استان مشاهده شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت : کاهش آمار بیماران کرونایی بستری در استان به علت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در پی اعتماد به هشدارها بود و ماحصل آن کاهش بیماران بستری بود.

وی اضافه کرد: اما این کاهش حدود یک سوم پیک است یعنی اگر قبلا روزانه 30 بیمار در بیمارستان های تحت پوشش علوم پزشکی دزفول بستری می شدند الان متوسط بستری به 10 تا 12 بیمار رسیده و همچنان چگالی تست ما بالای 30 درصد است و از هر 100 بیماری که تست می شوند 30 نفر مثبت می شوند.

پریدار با بیان اینکه قدرت بازگشت بیماری در هر زمانی وجود دارد گفت: طبق محاسباتی که انجام شده از جمعیت 800 هزار نفری جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، هنوز 650 هزار نفر با این ویروس روبرو نشده اند و این نشان می دهد همچنان در معرض خطر هستیم و اگر رعایت نکنیم دوباره وارد شرایط قرمز خواهیم شد.

پریدار گفت: گزارشات حاکی است که پروتکلها در شهرهای شمال خوزستان کامل رعایت نشده و در بعضی موارد نیروی انتظامی برای جلوگیری از برگزاری عروسی، عزا و باغ ویلاها ورود نموده که مجموع این عوامل باعث شده آمار افزایش یابند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: بخش مالی یک متغیر مهم است که با بازگشایی مراکز تجاری و بازار آمار بیماران کرونایی را افزایش داد ولی تبعات محدود کردن فعالیت های مالی کمتر از تلفات کرونا نیست ، از طرفی نمیتوان شرایط مدارس، دانشگاه ها و کنکور را اینگونه نگه داشت پس باید موارد غیرضروری را حذف کرد .

وی با بیان اینکه امکان ندارد بازگشایی صورت گیرد و آمار افزایش نیابد گفت: ماسک یکی از قوی ترین ابزارهای بین المللی و یکی از پنج پروتکل بهداشتی است که باید رعایت گردد که باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و اینکه مردم باید بدانند خودشان نیز بسادگی می توانند در منزل ماسک فراوری نمایند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مورد عزاداری محرم نیز گفت: هرکجا تجمع باشد نمیتوان به صورت 100 درصد بیماری کووید19 را کنترل کرد اما تصمیم این است که طبق مصوبات ملی و استانی مراسم ها باید برگزار گردد که باید دید چطور باید برخورد کرد، فاصله اجتماعی باید رعایت گردد، عزاداری ها در فضای سربسته نباشد یا سقف مکان ارتفاع 6 متری داشته باشد و تهویه داشته باشد.

وی متولی این مراسم ها را سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اضافه کرد: نذورات باید به صورت بسته بندی توزیع گردد و عزاداران حتما ماسک داشته باشند ضمن اینکه امکان رعایت پروتکل ها در جمعیت چندهزار نفری وجود ندارد .

امروز تست کرونای 2هزار و 625 نفر در کشور مثبت شده است، یکهزار و 246 نفر در بیمارستانها بستری شده و حدود 174 نفر نیز فوت شده اند .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تست کرونای 12 هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تست کرونای 12 هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید