خبرنگاران استاندار کرمان: مدیران تا رفع مسائل در کنار مردم باشند

به گزارش نقطه سر خط، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به سفرهای شهرستانی و منطقه چترود گفت: کمترین اقدام پرسیدن احوال شهروندان است و به اعتبار شهدا و جانبازان نباید پشت میز نشست، باید تا رفع مسائل در میدان و کنار مردم باشیم.

خبرنگاران استاندار کرمان: مدیران تا رفع مسائل در کنار مردم باشند

به گزارش نقطه سر خط، علی زینی وند عصر جمعه در نشست جمع بندی سفر یکروزه خود به بخش چترود اضافه نمود: دولتی ها باید مسائل را به سرعت رفع کنند که مردم معطل نباشند و معین شدن حریم و محدوده های شهری یکی از مساله های ما در چترود است که باید حل شود زیرا این مشکل در بافت، ارزوییه و بردسیر و سایر نقاط استان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به نشست جمع بندی مسائل بخش چترود گفت: نزدیک به 90 درصد مصوبات سفرهای شهرستانی در کوتاه مدت رفع می شود و این در حالی است که برخی شهرستان ها مصوبات را رها می کنند که این امر توسط تیم های مستقر در استانداری کرمان رصد می شود اما در مجموع بخشی بزرگ از مسائل مردم در حضور میدانی رفع می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه طی هفته درختکاری و منابع طبیعی و همچنین در آستانه هفته نیکوکاری به چترود سفر کردیم و بازدیدی از زیربنای شهرهای چترود و کاظم آباد و روستاهای اطراف داشتیم گفت: مردم این مناطق مسائلی از جمله در حوزه زیرساختی داشتند، که از زبان خودشان مطرح کردند و این منطقه باوجود ظرفیت و نزدیکی به کرمان با مسائل عدیده ای روبرو است که باید به صورت جدی تر و طی نشستی اختصاصی با حضور مدیران مربوطه به آنان رسیدگی کرد.

درختکاری فولاد بوتیا به عنوان یک مدل کشوری معرفی شود

استاندار کرمان با اشاره به بخشی از اقدامات مهم اجرا شده توسط بنیاد مسکن و دهیاری ها در چترود شرح داد: درختکاری در بخش چترود مدلی موفقی در کشور محسوب می شود زیرا صدها هکتار زمین سازگار با کم آبی استان زیر کشت رفته است.

زینی وند ادامه داد: شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در این طرح اعتباری بیش از 150 میلیارد تومان در فضای سیز هزینه کرده که جای قدردانی دارد.

وی با تبریک روز درختکاری گفت: منطقه چترود مدل موفقی از منابع طبیعی در کنار صنعت است که کاری بزرگ در این منطقه شکل گرفته که جای قدردانی از منابع طبیعی و بخش خصوصی دارد.

زینی وند عنوان کرد: پروژه فاضلاب کرمان به عنوان بزرگترین طرح در این حوزه کشور، اقدامی بزرگ است که باهمکاری کنندگان مجلس و استاندار سابق کرمان به مرحله اجرا رسیده است.

استاندار کرمان اضافه نمود: یکهزار و 600 هکتار در یک مجموعه صنعتی کشت درختان کم آب بر و سازگار با طبیعت منطقه اجرا شده و برخی درختان مثمر ثمر هستند لذا با این حجم فراوری می توانیم کارخانه فراوری را در کنار آن ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: کشت بادام کوهی در منطقه بافت و ارزوییه نیز انجام می شود که به این بخش نباید به صورت خام فروشی توجه کرد زیرا تجارت چوب و این محصولات می تواند ظرفیت احداث صنایع تبدیلی وسیع و بازار پسند بین المللی را دارد و در توسعه منطقه مفید واقع می شود.

زینی وند بیان داشت: متناسب با طبیعت و اقلیم هر منطقه باید محصولات کاربردی کشت شود که این فرایند علاوه بر ایجاد فضای سبز، کار بزرگی است که متولی آن 150 میلیارد تومان برای منابع طبیعی در منطقه چترود هزینه کرده است.

وی عنوان کرد: تمامی شرکت های بزرگ در حوزه مسئولیت اجتماعی و منابع طبیعی موظف به اجرای این طرح ها هستند و مسئولان دستگاه های اجرایی و کنندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه جمع بندی و مطالبه از آنان را دارند و بخش خصوصی نباید نیت لطف در این حوزه را داشته باشد زیرا اجرای این طرح ها وظیفه آن ها است.

استاندار کرمان ادامه داد: البته کار میدکو باید برجسته و در سطح ملی به عنوان بک مدل ارائه و در کشور مورد توجه واقع شود.

وی اضافه نمود: منطقه چترود با وجود کارخانجات فعلی آینده روشنی دارد و مردم این خطه نباید گرفتار مسائل جزئی باشند و باید برنامه ریزی کرد و فرماندار کرمان در این سفرها به خوبی مصوبات را به صورت جدی پیگیری و اجرا می کنند و نتایج این مصوبات را به سرعت اعلام می کنیم که بخشی از آن در حوزه مشاغل است.

رفع مسائل بخش چترود و روستاهای آن

زینی وند گفت: روستای ده زیار پایلوت فراوری یک نان ویژه و پرطرفدار شده که این محصول فراوریات خانگی باید ساماندهی شود و اشخاص با همکاری وزارت بهداشت مجوز گسترش آن را دریافت کنند که با اختصاص 10 تن سهمیه آرد 200 شغل در روستاها ایجاد می کنیم و در مشاغل خرد باید دسته بندی کرد.

وی ابراز داشت: نشستی اختصاصی در حوزه دوربرگردان ورودی چترود و پروژه های راه و شهرسازی می گذاریم و احداث دوربرگردان ورودی این شهر اکنون در مرحله مناقصه است.

کننده عالی دولت در استان کرمان اضافه نمود: مشکل خانه بهداشت بخش چترود با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مشکل شبکه آب روستای قوام آباد در اعتبارات شهرستان کرمان دیده می شود لذا اداره آب و فاضلاب باید در راستای رفع این چالش اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه نشست جمع بندی حوزه راور و کرمان به زودی برگزار می شود شرح داد: مسائل بخش چترود را در آن پیگیری می کنیم.

زینی وند اضافه نمود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زیرساخت و بهسازی معابر 500 روستای استان کرمان اقدامات مناسبی انجام داده که باید در راستای توسعه روستایی و حفظ جمعیت در این مناطق ادامه یابد.

تاکید استاندار کرمان بر توسعه بر مبنای معین های اقتصادی

وی بیان داشت: میدکو و فولاد بوتیا باید در چارچوب ها به رنگ و روی توسعه نیافتگی منطقه چترود توجه کنند و معین اقتصادی باید مشاغلی را تعریف کرده که آثار آن بر زندگی و معیشت مردم مشاهده شود.

کننده عالی دولت در استان کرمان گفت: فعالیت معین های اقتصادی مطالبه جدی ما است که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمان، امروز(جمعه) با همراهی معاونان امور عمرانی و اقتصادی استاندار، کنندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و محلی در ادامه سفرهای شهرستانی خود به بخش چترود از توابع این شهرستان سفر کرد و به صورت میدانی در گفت و گو با مردم این خطه مسائل آنان را مورد بررسی و رسیدگی کتبی قرار داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار کرمان: مدیران تا رفع مسائل در کنار مردم باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمان: مدیران تا رفع مسائل در کنار مردم باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید