حمایت از فراوری 234 محصول برای رونق بازار داخلی وسایل و تجهیزات پزشکی

به گزارش نقطه سر خط، توسعه بازار داخلی محصولات ایران ساخت در همه عرصه های فناورانه از جمله اقداماتی است که خودکفایی کشور و جهش فراوری را در پی دارد.

حمایت از فراوری 234 محصول برای رونق بازار داخلی وسایل و تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه دانشگاه نقطه سر خط، ضرورت حمایت از فراوری محصولات ایران ساخت در بعضی عرصه های فناورانه و صنایع راهبردی بیشتر نمایان است.

حوزه هایی که بیشترین میزان واردات را دارند و ارز زیادی از کشور خارج می نمایند. یکی از این عرصه های فناورانه به حوزه تجهیزات پزشکی و وسایل کاربردی در نظام بهداشت و درمان مربوط می گردد. عرصه ای که با فراوری 234 محصول دانش بنیان در جهت توسعه یافتگی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا امروز 234 محصول ایران ساخت در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی فراوری و ثبت شده و در مراکز درمانی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

محصولاتی، چون پمپ سرنگی دوگانه فوق دقیق، پانسمان های نوین زخم، بندآورنده های خونریزی و محلول های ضدعفونی نماینده بر پایه نانو نقره، سیمیلاتور و تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت و توزیع دستگاه های پزشکی نوآورانه در زمینه چشم پزشکی، ﯾﺨﭽﺎل ﻓﺮﯾﺰر ﻧﮕﻬﺪاری دارو و ﻣﻮاد آزﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻫﯽ، خدمات مهندسی پزشکی و مهندسی برق الکترونیک و مهندسی مکانیک و فراوری تجهیزات پزشکی، طراحی، ساخت، فراوری، توسعه، بهبود و ارائه خدمات ادوات، تجهیزات و سامانه های میزان گیری متغیر های محیطی و ابزار دقیق و ... که به بازار داخلی متصل شده و به درمان بیماران یاری نموده اند.

این تجهیزات و ملزومات پزشکی برترین گزینه برای دور زدن تحریم های پزشکی هستند. با تقویت و حمایت از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان می توان به ناکارآمدی و بی نتیجه کردن تحریم ها دست یابیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حمایت از فراوری 234 محصول برای رونق بازار داخلی وسایل و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فراوری 234 محصول برای رونق بازار داخلی وسایل و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید