جریمه 50 میلیون یورویی گوگل تایید شد

به گزارش نقطه سر خط به نقل از آسوشیتدپرس، عالی ترین دادگاه اداری در فرانسه جریمه 50 میلیون یورویی گوگل به دلیل عدم شفافیت این شرکت در خصوص گزینه های حفاظت از اطلاعات کاربران را تأیید کرد.

جریمه 50 میلیون یورویی گوگل تایید شد

گوگل نخستین شرکت فناوری آمریکایی بود که در ژانویه 2019 میلادی به دلیل رعایت نکردن قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به جریمه ای 50 میلیون یورویی در فرانسه محکوم شد.

این شرکت نسبت به این جریمه که از سوی سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه صادر شده بود به شورای ایالتی این کشور که داور نهایی در چنین مواردی است، اعتراض کرد.

شورای مذکور نیز روز گذشته گفت کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات می تواند گوگل را تحریم کند و جریمه نیز با توجه به خطیر بودن این موضوع، نامتناسب نیست. در مقابل گوگل نیز گفت ایجاد تغییرات را بررسی می کند.

در این خصوص سازمان نظارت بر حریم شخصی فرانسه گفت گوگل به طور شفاف به کاربران توضیح نداده در صورت رضایت چه اطلاعاتی را برای تبلیغات هدفمند جمع آوری می کند.

همچنین مراحل زیادی برای اطلاع رسانی به کاربران درباره مورد استفاده اطلاعاتشان در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر این اطلاع رسانی درباره دلیل فراوری اطلاعات بسیار کلی و مبهم بوده است.

قانون کلی حفاظت از اطلاعات خصوصی اتحادیه اروپا یا GDPR از می 2018 میلادی اجرایی شده است. هدف این قانون شفاف سازی حقوق افراد درخصوص اطلاعاتی است که شرکت ها جمع آوری می کنند. همچنین طبق این قانون شرکت های فناوری باید با بیانی ساده به کاربران توضیح دهند از اطلاعات چه استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جریمه 50 میلیون یورویی گوگل تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 50 میلیون یورویی گوگل تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید