بهبودیافتگان ویروس کرونا بیش از قربانیان هستند

به گزارش نقطه سر خط، ا امروز بیش از 938،348 نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 47 هزار نفر نیز در مبارزه با کووید-19، بیماری ناشی از این ویروس، جان باخته اند.

بهبودیافتگان ویروس کرونا بیش از قربانیان هستند

با وجود بخش تاریک افزایش قربانیان که هرروز در خبرها می شنویم بخش بسیار بزرگتری را بهبودیافتگان را تشکیل می دهند. تا صبح پنجشنبه بیش از 195 هزار نفر از مبتلایان به ویروس بیماری را شکست داده و دوران نقاهت خود را سپری می نمایند.

گراتزیلا سونزونی یکی از بهبودیافتگان است. زنی ایتالیایی اهل شمال این کشور که مانند بسیاری دیگر دوران نقاهت خود را در هتلی که به این بیماران اختصاص یافته، در شهر برگامو، سپری می نماید. این زن ایتالیایی مانند بعضی از مبتلایان سخت ترین روزها را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان برگامو سپری کرد.

خانم سونزونی می گوید: شما در تختخواب متصل به اکسیژن هستید، نفس می کشید و می فهمید که ممکن است هر لحظه آخرین نفس شما باشد. در تمام مدت بستری از خود می پرسید: چه زمانی به ما اجازه داده می شود، همه را در آغوش بگیریم و آنها را بسیار محکم بغل کنم؟ و به آنها بفهمانم که چقدر آنها را دوست دارم. نوه کوچک من ، همه آنها را از دست می دهم.

داستان جالب دیگر به زوج کهنسال فرانسوی باز می شود. آنری مارشه و همسرش، مونیک. آنری 90 ساله به همراه همسرش ویروس را شکست داده و بر بیماری غلبه کردند. هانری مارشه می گوید: اولش فکر کردم که تنها کمی تب دارم. ولی ساعتی گذشت و دیدم نمی توانم درست تنفس کنم.

مونیک همسر آنری، پس از تماس با بیمارستان متقاعد می شود که باید هرچه سریعتر به بیمارستان بروند. هانری مارشه می گوید از زمانی که بستری شدم تا روز شکست بیماری چیز زیادی به یاد نمی آورم.

سازمان بهداشت دنیای می گوید هرچند ویروس کرونا زندگی افراد بالای هفتاد سال را با خطر روبرو می نماید اما آمار نشان می دهد اکثریت مبتلایان سالخورده هم پیروز شده اند از جنگ با این ویروس پیروز بیرون بیایند.

بنیاد اروپایی ریه اظهار داشت که ریه اغلب افراد مبتلا به کووید-19 پس از خاتمه بیماری سلامت کامل خود را باز می یابد و تنها بخش کمی از بیماران ریه هایشان مسائل مزمن پیدا می نماید.

دوران نقاهت و بازیابی کامل ریه ها، برای کسی که مورد خفیف یا متوسطی از کووید-19 داشته باشد، حدود دو هفته طول می کشد و برای کسانی که موارد جدی تر دارند، مانند انری مارشه، ممکن است از سه تا شش هفته طولانی شود.،یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "بهبودیافتگان ویروس کرونا بیش از قربانیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان ویروس کرونا بیش از قربانیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید