بروزرسانی جدید ویندوز 10 به کاهش مصرف رم گوگل کروم یاری می نماید

به گزارش نقطه سر خط، اینطور که به نظر می رسد، بروزرسانی جدید ویندوز 10 (بروزرسانی ماه مه، 20H1) با معرفی قابلیت مدیریت حافظه Segment Heap، در کاهش مصرف رم گوگل کروم و به طور کلی برنامه های Win32 تاثیر بسزایی خواهد داشت.

بروزرسانی جدید ویندوز 10 به کاهش مصرف رم گوگل کروم یاری می نماید

اگر از کاربران مرورگر کروم باشید، قطعا از استفاده زیاد این مرورگر از منابع سیستم به خصوص حافظه رم مطلع هستید. این مسئله خصوصا زمانی که از حافظه رم کمی برخوردار باشید بیشتر به چشم می آید. اما ظاهرا مایکروسافت در جدیدترین نسخه بروزرسانی ویندوز 10 این مشکل را حل نموده.

بارها دیده ایم و شنیده ایم که کاربران از مصرف زیاد منابع رم توسط گوگل کروم شکایت دارند. این اپلیکیشن اگرچه سریع و قدرتمند است و محبوب ترین مرورگر نیز به حساب می آید، اما وقتی در رابطه با مصرف منابع سیستم حرف می زنیم، شرایط بسیار وخیمی دارد.

با این حال به نظر می رسد قبل از اینکه گوگل فکری به حال مرورگر پر مصرف خود کند، مایکروسافت دست به کار شده و در بروزرسانی جدید ویندوز 10، ظاهرا توانسته تا حد زیادی به کاهش مصرف رم گوگل کروم یاری کند.

21 ترفند مفید برای تب های گوگل کروم

به نقل از وب سایت Windows Latest، بروزرسانی ماه مه ویندوز 10 به یاری قابلیت مدیریت حافظه Segment Heap، مصرف رم مرورگر کروم را به طرز محسوسی کاهش می دهد. این قابلیت در نسخه 2004 و یا جدیدتر ویندوز 10 در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت جدید هم اکنون توسط مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت نیز مورد استفاده قرار گرفته که تقریبا تا 27 درصد باعث کاهش مصرف رم می گردد. خوشبختانه با توجه به کامنت یکی از توسعه دهندگان کروم، ظاهرا این قابلیت به زودی به محبوب ترین مرورگر جهان نیز خواهد آمد.

با توجه به تیم توسعه دهنده گوگل کروم، بکارگیری این قابلیت می تواند چند صد مگابایت از حافظه رم را آزاد کند. بدین ترتیب نه تنها کاربرانی با سیستم های قدرتمند، بلکه آن دسته از افرادی که سیستم آن ها از قدرت سخت افزاری پایینی برخوردار هست نیز از چنین قابلیتی سود خواهند برد.

اما ظاهرا در این بین مسئله ای هم وجود دارد. در واقع گوگل باید مرورگر خود را با بسته توسعه نرم افزار 19041.0 ویندوز 10 طراحی کند و این کار نیازمند زمان است. البته گوگل هنوز معین ننموده چه زمانی این قابلیت را به کروم خواهد آورد؛ با این حال بعید به نظر می رسد این فرایند خیلی به طول بینجامد.

10 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم که شما را به یک کاربر حرفه ای تبدیل می نماید!

منبع: xda-developers9to5google

منبع: دیجیکالا مگ

به "بروزرسانی جدید ویندوز 10 به کاهش مصرف رم گوگل کروم یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروزرسانی جدید ویندوز 10 به کاهش مصرف رم گوگل کروم یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید