ایران رکوردار تعداد شعب بانکی در دنیا، ادغام بانک های نظامی تصمیم بانک مرکزی نبوده است

به گزارش نقطه سر خط، زنگنه گفت: رکورد زنی ایران در بحث تعداد شعب بانکی در بین کشورهای منطقه و حتی دنیا نیاز به بازنگری در این باره را تشدید می کند.

ایران رکوردار تعداد شعب بانکی در دنیا، ادغام بانک های نظامی تصمیم بانک مرکزی نبوده است

محسن زنگنه منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار گروه مالی خبرگزاری نقطه سر خط، با اشاره به ادغام برخی بانک ها گفت: در حال حاضر ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در پی تصمیم کلان دستگاه های عالی رتبه نظامی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح خارج کردن مجموعه های نظامی از فعالیت های پولی و مالی بوده است، افزود: ادغام بانک های نظامی در راستای سیاست های بانک مرکزی تعریف نشده زیرا تصمیم گیرنده در این حوزه خاص، بانک مرکزی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه میانگین بانک های تجاری و همچنین شعبات بانک ها در کشور بسیار زیاد است، شرح داد: رکورد زنی ایران در بحث تعداد شعب بانکی در بین کشورهای منطقه و حتی دنیا نیاز به بازنگری در این باره را تشدید می کند.

زنگنه با انتقاد از اینکه عزمی برای کاهش شعب بانکی در کشور وجود نداشته و اقدامی نیز در راستای ادغام بانک ها انجام نشده است، گفت: منافعی که بانک ها با انحصاری که در تامین منابع مالی بخش تولید در نظر گرفته اند یکی از مهم ترین دلایل مقاومت آن ها در راستای کاهش بانک ها در کشور است.

این کننده منتخب مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها با منابعی که در اختیار دارند نگران منفی شدن تراز خود نیستند، افزود: در صورت منفی شدن تراز بانک ها نیز بانک مرکزی با ایجاد اعتبار معمولا کسری تراز آن ها تامین کرده به همین جهت چون اغلب بانک ها عملا به دولت وابسته هستند و منافعی را ایجاد می کنند لذا بانک مرکزی عزمی برای ادغام ندارد.

زنگنه از پیگیری موضوع ادغام بانک ها در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: در حوزه ادغام بانک ها ابتدا باید تعداد بانک های تجاری کاهش یافته تا پس از آن حیات بانک های تخصصی تضمین شود.

کننده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم ادامه داد: تا زمانی که بانک تخصصی نداشته باشیم فضای بنگاهداری و تولید نقدینگی در کشور وجود خواهد داشت.

4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ایران رکوردار تعداد شعب بانکی در دنیا، ادغام بانک های نظامی تصمیم بانک مرکزی نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رکوردار تعداد شعب بانکی در دنیا، ادغام بانک های نظامی تصمیم بانک مرکزی نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید