آرایشی و بهداشتی

به گزارش نقطه سر خط، اضافه کردن مو(اکستنشن) در لابه لای موهای طبیعی، چند سالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش دسته های یک مو طبیعی یا مصنوعی از جنس نایلون را در لابه لای مو اضافه می کنند. برخی از این روش، برای بلندتر کردن موهایشان و برخی برای پرپشت نشان دادن آن استفاده می کنند. اما افراد قبل از اینکه اقدام به این کار کنند، باید با کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند، صحبت کنند و پس از اضافه کردن مو درباره مسائل شان یا احیاناً

آرایشی و بهداشتی

آرایشی و بهداشتی

مراقبت از اکستنشن مو

اضافه کردن مو(اکستنشن) در لابه لای موهای طبیعی، چند سالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش دسته های یک مو طبیعی یا مصنوعی از جنس نایلون را در لابه لای مو اضافه می کنند. برخی از این روش، برای بلندتر کردن موهایشان و برخی برای پرپشت نشان دادن آن استفاده می کنند. اما افراد قبل از اینکه اقدام به این کار کنند، باید با کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند، صحبت کنند و پس از اضافه کردن مو درباره مسائل شان یا احیاناً مزایایی که این کار دارد، مشورت کنید. امکان دارد شما تنها زیبایی ظاهری موهای بلند و پرپشت را ببینید، اما از مسائلی مانند؛ چسبندگی در لابه لای موها یا گره خوردن آنها بی خبر باشید. پس برای اضافه کردن مو به موهای طبیعی تان فردی را انتخاب کنید که آموزش دیده باشد و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، چون تمیزی کار و اضافه کردن صحیح موها، در زیبایی، سلامت موها و پوست سر مؤثر است.

اما مراقبت از اکستنشن:

1- موها را با یک برس بسیار نرم و مرحله به مرحله از پایین به بالا بکشید.

2- در هنگام خوابیدن باید موهای خود را در بالای سرتان جمع کنید. قرار دادن این موها در زیر سر، موجب نامرتب شدن و گره خوردن شان به یکدیگر خواهد شد.

3- موهای اضافه را نباید خودتان در خانه رنگ کنید.

4- برای جلوگیری از درهم پیچیدگی موها، همواره دست خود را داخل حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بکشید.

5- از تافت و سایر حالت دهنده های حاوی سیلیکون برای موهای اضافه شده، استفاده نکنید. این کار باعث می شود که موها از محل اتصال خود جدا شوند.

پوست هم گوش داره؟!

یافته های نو محققان نشان داده، که تنها گوش در بدن انسان وسیله شنوایی نیست، بلکه پوست ما هم صداها را احساس می کند، براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلمبیا، گوش کردن، با اجزای کلمات به همراه فشار هوای وارد بر پوست، رابطه دارد. مغز انسان برای ساختن تصویر، از حواس مختلفی برای درک و جمع آوری اطلاعات استفاده می کند.

از کدام گوشواره استفاده کنیم؟

آیا می دانستید که رنگ موها و فرم صورت از جمله معیارهایی هستند که در هنگام انتخاب گوشواره باید به آنها توجه کرد؟ به طور کلی در صورتی که شما شخصی رسمی هستید و معمولاً لباس های کلاسیک انتخاب می کنید، گوشواره های کوچک مروارید یا گوشواره های طلا برای شما متناسب ترند، اما در کنار این موضوع باید به فرم چهره و موهایتان هم توجه کنید.

الف) موی شما بلند است یا کوتاه؟ از آنجا که موهای بلند معمولاً گوشواره ها را می پوشانند، بهتر است خانم هایی که موهای بلند دارند، گوشواره های درشت یا رنگی، فانتزی انتخاب کنند که به چشم بیاید.

برای خانم ها با موهای کوتاه تر و پسرانه گوشواره های بلند مناسب است. توصیه می شود مدل های زاویه دار خشک مثل مثلث و مربع انتخاب نکنید و گوشواره های قلبی شکل، ستاره ای یا پروانه ای را انتخاب کنید.

ب) صورت شما گرد است یا کشیده! وقتی صورت گردی دارید، گوشواره های بلند و آویز بیشتر به شما می آید، برای صورت های کشیده گوشواره های حلقوی شکل کوتاه مناسب تر است.

و توصیه های تکمیلی در مورد گوشواره

وقتی گوشواره به ویژه گوشواره های درشت به گوش می اندازید از انداختن گردنبند خودداری کنید، استفاده از این نوع تزئینات به تنهایی زیباست، اما وقتی جمعی کنار هم قرار می گیرد از زیبایی شما می کاهد، در ضمنً اگر لباس پر زرق و برقی دارید، سعی کنید از انداختن گوشواره و گردنبندهای براق خودداری کنید.

خال های کوچک و قرمز

بروز خال های کوچک و قرمز در مبتلایان به دیابت، بیماران کبدی و باسابقه خانوادگی شایع تر است. خال های قرمز رنگ که در بدن برخی افراد در ناحیه کمر و سینه ظاهر می شود، به هیچ وجه خطرناک نبوده و نیازی به جراحی ندارد. این خال های قرمز رنگ که معمولاً از سن 30 تا 35 سالگی به بعد در ناحیه کمر و سینه افراد ظاهر می شود به خال گیلاسی یا خال آنژیو معروفند و به هیچ نام خطرناک نیستند. گفتنی است؛ مقدار این خال ها در زنان و مردان برابر است.

تغییر رنگ چشم

چشم پزشک سوری پیروز شد، نخستین جراحی تغییر رنگ چشم را در جهان انجام دهد. در این عمل دو عنبیه مصنوعی، جایگزین دو چشم زن سوری شد. به گفته این پزشک، چشم های این زن، هنوز این دو عنبیه مصنوعی را که ساخت آلمان است، پس نزده و وضع کنونی بیمار خوب است، این زن سوری در 15 سال گذشته از لنز چشمی استفاده می کرد.

سونای صورت یادتان نرود

برای شادابی پوست، سونای صورت یادتان نرود، بدین شکل که:

1- ابتدا پوست صورت را پاک کنید.

2- صورت خود را در حدود 10 سانتی متر بالاتر از بخار یک ظرف آب بگیرید و با یک حوله سرتان را بپوشانید تا بخار خارج نشود.

3- سعی کنید آرام باشید و به مدت 10 دقیقه بخور کنید.

4- پس از بخور، زمانی که با دستمال حوله ای نرم، پوست خود را پاک می کنید، میکروب های خارج شده از منافذ پوستی را به خوبی خواهید دید.

این ویروس تبخال

ویروس تبخال در بسکمک از افراد به صورت خاموش وجود دارد که با تحریک شدن آن بروز کرده و مسائلی را برای فرد ایجاد می کند.

گفتنی است؛ ویروس تبخال، هیچ گاه از بدن افراد حامل حذف نمی شود، بلکه به صورت مخفی و خاموش وجود دارد و تب کردن، ایجاد عصبانیت، استرس ناگهانی یا پریدن از خواب سبب فعال شدن آن می شود. ناگفته نماند که بیش از 90 درصد افراد، حامل ویروس تبخال هستند و در صورت بروز این ویروس که اغلب 4 تا 5 روز روی لب یا نزدیک دهان و بینی ظاهر می شود، می توان به وسیله یخ، آن ناحیه را ماساژ داد یا از پمادهای ضد ویروسی و ضدتبخال استفاده کرد تا از بزرگ شدن و رسیدن به مرحله حاد آن جلوگیری کرد.

ترک لب و رفع آن

ترک لب یکی از عوارض پوستی است که از سوءتغذیه به ویژه فقر ویتامین ها ناشی می شود. برای رفع این عارضه و تأمین سلامتی و زیبایی لب ها، خوردن مواد غذایی حاوی انواع ویتامین ها، ویتامین C,A و ویتامین های گروه B توصیه می شود. از میان گیاهان دارویی خوردن میوه به به درمان ترک لب کمک می کند.

منبع:خانواده سبز-ش244

منبع: راسخون

به "آرایشی و بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایشی و بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید