7 نکته برای کاهش دور کمر بعد از 50 سالگی

به گزارش نقطه سر خط، کوشش برای کاهش وزن برای افراد بالای 50 سال، می تواند چالش های منحصر به فردی را در مقایسه با افراد جوان تر ایجاد کند.

7 نکته برای کاهش دور کمر بعد از 50 سالگی

نقطه سر خط - کوشش برای کاهش وزن با افزایش سن هرگز کار آسانی نیست.

لوری چانگ متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: کاهش وزن بعد از 50 سالگی سختتر می گردد؛ زیرا با افزایش سن، سرعت متابولیسم به علت از دست دادن عضلات کاهش می یابد. کاهش وزن بعد از 50 سالگی می تواند به علت تغییرات هورمونی که قبل و بعد از یائسگی رخ می دهند، سخت باشد.

دکتر چانگ گفت: این سنی است که فرد بسیار مشغول خانواده، کار و والدین مسن است. همه این چیز ها در کنار هم می توانند منجر به استرس و خواب ضعیف شوند که می تواند در نهایت منجر به سطوح بالاتر انسولین گردد.

هفت نکته وجود دارند که به فرد بالای پنجاه سال یاری می نمایند تا به هدف خود برسد:

1. ورزش کردن

چانگ گفت: می توانید با استفاده از نوار های مقاومتی یا وزنه های ساده ورزش کنید تا به کاهش از دست دادن سطح عضلات و در نتیجه بهبود سطح متابولیسم یاری کنید.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا، بزرگسالان باید حداقل دو بار در هفته ورزش نمایند.

2. آب بیشتری بنوشید

بانی تاوب دیکس، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب پیش از خوردن این را بخوانید، گفت: آب برای همه چیز از پوست گرفته تا سلامت گوارشی مفید است. اگرچه گفته می گردد یک فرد به 8 لیوان آب در روز احتیاج دارد؛ اما همه ما احتیاج های متفاوتی داریم و احتیاج شما به مایعات نیز ممکن است به آب و هوا (افراد در دما های بالاتر احتیاج بیشتری دارند) و به سطح فعالیت بدنی بستگی داشته باشد. (اگر فردی زیاد عرق می نماید، به آب بیشتری احتیاج دارد.)

غذا های آبکی مانند سوپ، میوه ها و سبزیجات نیز با کالری بسیار کمی به احساس سیری یاری می نمایند.

طبق گفته کلینیک مایو، مردان باید حدود 15.5 فنجان (3.7 لیتر) مایعات در روز و زنان باید حدود 11.5 فنجان مایعات در روز بنوشند.

3. تمرینات قلبی

تمرینات قلبی برای حرکت دادن بدن به گونه ای طراحی شده اند که ضربان قلب و تنفس سریعتر گردد تا به بدن در دریافت اکسیژن بیشتر در حین ورزش یاری کند.

دکتر چانگ گفت: تمرینات قلبی منظم نه تنها قلب را سالم نگه می دارند؛ بلکه به افزایش متابولیسم با افزایش سن نیز یاری می نماید.

دکتر چانگ گفت: تمرینات قلبی - عروقی متابولیسم را برای مدتی بعد از یک جلسه تمرین بهبود می بخشد. مدت این افزایش می تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد.

طبق توصیه های انجمن قلب آمریکا، بزرگسالان باید 150 دقیقه در هفته ورزش قلبی انجام دهند.

4. قند اضافه را کاهش دهید

خوردن مکرر شیرینی ها می تواند منجر به اضافه وزن گردد؛ زیرا شکر اضافه کالری اضافی می دهد، اما حاوی مواد مغذی نیست.

دکتر چانگ گفت: بسیاری از مردم از خوردن شیرینی ها لذت می برند، اما پرخوری بسیار آسان است؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که حد مناسب برای قند اضافه بیش از 25 گرم در روز برای 2000 کالری نباید باشد.

5. خوردن مطلعانه

دکتر تاوب دیکس گفت: توجه به نشانه های گرسنگی و سیری نه تنها به افزایش وزن یاری می نماید، بلکه مهم تر از آن، می تواند به فرد یاری کند تا از احتیاج جسمی و عاطفی خود به غذا بیشتر مطلع گردد و در درازمدت، این می تواند به حفظ وزن سالم یاری کند.

خوردن مطلعانه تر به شما یاری می نماید از وعده های غذایی لذت ببرید و در عین حال از مزایای تنظیم نشانه های گرسنگی به عنوان ابزاری مهم برای یاری به کاهش وزن بهره مند شوید.

6. نوشیدنی های شیرین

دکتر چانگ گفت: در کوشش برای کاهش مصرف قند افزوده، اجتناب از نوشیدنی های قندی یا شیرین شده نقطه آغاز خوبی است؛ زیرا قند در حالت مایع سریع تر جذب می گردد و باعث افزایش انسولین می گردد تا انسولین را ثابت نگه دارد. وقتی انسولین بالا باشد، بدن به جای استفاده از چربی ها برای انرژی، آغاز به ذخیره سازی آن می نماید.

7. مصرف فیبر

خوردن غذا های سیر نماینده بیشتر می تواند به شما یاری کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید که می تواند از پرخوری غذا های ناسالم و پر کالری جلوگیری کند.

چانگ گفت: فیبر از غذا های گیاهی کامل و فرآوری نشده مانند لوبیا، عدس، میوه ها، سبزیجات سبز برگ، غلات کامل، آجیل و دانه ها به دست می آید.

غذا های غنی از فیبر باعث می شوند برای مدت طولانی تری نسبت به سایر غذا ها احساس سیری کنید. جویدن این غذا های گیاهی کامل بیشتر از خوردن غذا های فرآوری شده طول می کشد. این زمان اضافی به مغز اجازه می دهد قبل از پرخوری احساس سیری را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید

منبع: العربیه

نقطه سر خط علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "7 نکته برای کاهش دور کمر بعد از 50 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته برای کاهش دور کمر بعد از 50 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید