یادداشت سخنگوی دولت به مناسبت بزرگداشت فردوسی

به گزارش نقطه سر خط، علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی با تأکید براینکه بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست، نوشت: فردوسی به گذشته ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمان هاست.

یادداشت سخنگوی دولت به مناسبت بزرگداشت فردوسی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری نقطه سر خط سخنگوی دولت با انتشار یادداشتی با عنوان چه کسانی تاریخ می سازند؟ به بررسی جایگاه فردوسی در فرهنگ و تاریخ ایران پرداخت.

متن یادداشت علی ربیعی به شرح زیر است:

ما، اغلب بر این باور هستیم که تاریخمان را جنگاوران، حاکمان و فاتحان ساخته اند و این آنها هستند که هویت سرزمینمان را رقم زده اند. تاریخ، اما ورق نگار روزها نیست. تاریخ با فرهنگ آمیخته می شود و به نسل های بعدی منتقل می شود.

من فکر می کنم این ادیبان، شاعران، نقاشان، موسیقی دانان و معماران هستند که تاریخ و هویت ملی ما را می سازند.

در این میان، بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست. داستان ها و قهرمان های آنها، حیات فرهنگی و اجتماعی را تداوم می بخشند و فصل مشترک کنش جمعی برای کسانی که در یک سرزمین زیست می کنند را پدید آورده و مفهوم ما را شکل می دهند.

فردوسی ستاره درخشان هویت ساز و پدیدآورنده فصل مشترک بین همه ما ایرانی هاست.

فردوسی به گذشته ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمان هاست. دانایی و توانایی سروده شده توسط فردوسی در عصری که کشورها با تیغ و شمشیر گشوده می شد، نظریه ای فراتر از دوره تاریخی او و رهنمودی برای همه نسل هاست.

امروز به سرانجامِ فردوسی هم که می اندیشیم، انگار این قصه پرغصه برای همه فرهیختگان این مرز و بوم تکرار شده است.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "یادداشت سخنگوی دولت به مناسبت بزرگداشت فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت سخنگوی دولت به مناسبت بزرگداشت فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید