چرا ویدیوی نور های عجیب و جنجالی زلزله از تاجیکستان وجود ندارد؟

به گزارش نقطه سر خط، یکی از عجایب زلزله ترکیه که جنجالی شد نور عجیب لحظه زلزله در کاهرامان ماراش بود اما چرا چنین نوری در زلزله بالای 7 درجه ریشتر در تاجیکستان رویت نشده است؟

چرا ویدیوی نور های عجیب و جنجالی زلزله از تاجیکستان وجود ندارد؟

به گزارش خبرگزاری نقطه سر خط ، نورهای زلزله ، این یکی از عجیب ترین پدیده های زلزله ترکیه بود. ویدیویی از نورهای عجیب در افق که به رنگی شبیه به آبی در منطقه زلزله دیده می شدند. نورهایی که ناشی از انفجار نبودند و باعث شایعات بسیاری شدند. نورهایی که پیشتر در زلزله هایی چون توکیو ، آمریکای جنوبی و فیلیپین هم دیده شده بودند و البته در کامنت هایی از کاربران نقطه سر خط ، مواردی درباره دیده شدن این نورها در زلزله های سر پل ذهاب ، رودبار و بم هم دیده شدند اما اسناد مستندی از این نورها وجود ندارد.

این ویدیوی نورهای عجیب اما یکی از دلایل رواج شایعات درباره پدیده های بشری در ایجاد زلزله ها چون هارپ بوده اند. اگرچه در پاسخ به این گفته ها زلزله شناسان مختلفی در سراسر جهان در پژوهش های مختلف به صراحت نورهای ایجاد شده را حاصل از تئوری آتش یعنی جرقه های سنگ های آتش زا می دانند.

بیشتر بخوانند:

این پرنده حیرت آور از انسان بزرگتر است!/ عکس

طعنه تلخ آذری جهرمی به نامه اینترنتی دفتر سید ابراهیم رییسی!

اما چرا از زلزله بالای 7 درجه ریشتری در مرز تاجیکستان و چین که انرژی زیادی هم از لایه های درونی زمین ایجاد نموده است ، ویدیویی از نورهای عجیب و غریب وجود ندارد؟

فریبرز ناطقی الهی استاد دانشگاه در این باره می گوید: ببینید این که در برخی از زلزله ها این نورها دیده نمی شوند ، به علت روشنایی روز است. این نورها بر اثر شکست سنگ های معدنی در لایه های درونی زمین و انتقال آن انرژی آزاد شده به سطح زمین و برای لحظاتی کوتاه ایجاد می شوند. در شب به علت تاریکی ، این انرژی به شک نورهای عجیب و غریب در آسمان رویت می گردد اما در روشنایی روز چندان به چشم نمی آیند.

او می گوید:آنچه بر اساس علم روز درباره این فیلم های نورهای عجیب وجود دارد همان انرژی شکست سنگ های معدنی است و اساسا هیچ نشانه ای از شایعاتی مثل قدرت های بشری یا فرابشری وجود ندارد.

4141

منبع: خبرآنلاین

به "چرا ویدیوی نور های عجیب و جنجالی زلزله از تاجیکستان وجود ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویدیوی نور های عجیب و جنجالی زلزله از تاجیکستان وجود ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید