شرایط دلخراش هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونایی

به گزارش نقطه سر خط، ایسنا/ این خبر پیرامون شرایط دلخراش هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونایی برای شما نگارش شده است.

شرایط دلخراش هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونایی

در روزگار کرونا احتیاجمند اکسیژن هستند!

محمد بنی جواد، هنرمند صنایع دستی با بیان اینکه با توجه به اینکه تمام نمایشگاه ها در این مدت کنسل شده بودند، ضربه عظیمی به فعالان حوزه صنایع دستی وارد شد، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها در شهرهای مختلف به افزایش فروش و جذب مخاطب از شهرهای مختلف بسیار یاری می کرد؛ این در حالی است که الان نزدیک به 14 ماه می گردد که هیچ نمایشگاهی برگزار نشده و متاسفانه حمایتی هم از ما صورت نگرفته است.

او ادامه داد: قرار بود وام هایی به ما تعلق بگیرد که حداقل بتوانیم تا زمانی که شرایط بهتر گردد کسب و کارمان را سرپا نگه داریم، اما پس از اینکه ثبت نام کردیم، گفتند که باید منتظر بمانید تا وام به شما تعلق بگیرد؛ اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده و از اطرافیان هم که می پرسیم به آنها هم هنوز تعلق نگرفته است. وقتی هم که پیگیری کردیم، اعلام کردند که قرار بود بودجه ای برای پرداخت وام پرداخت گردد که هنوز پرداخت نشده است.

این هنرمند یادآور شد: یکی از عظیم ترین لطمه های این تاخیر این بود که بسیاری هنرمندانی که با کارگاه های تولیدی کار می کردند، حالا از کار بیکار شده اند. به شخصه من مجبور شده ام که با شش هنرمندی که همکاری می کردم، فعلا قطع همکاری کنم. در حال حاضر یکی از هنرمندانی که با ما کار می کرد، همسرش به شدت درگیر کرونا شده است و احتیاج به اکسیژن دارد. چند باری از متولیان نیز درخواست یاری کرد، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این فعال حوزه صنایع دستی با بیان اینکه متاسفانه تمام وعده هایی که در این مدت داده شد فقط در حد حرف بود، اظهار داشت: در دوران کرونا حمایتی از ما صورت نگرفت و معاونت صنایع دستی قدمی برای بهبود شرایط هنرمندان صنایع دستی بر نداشت. فقط حرف هایی زده شد که تا به امروز عملیاتی نشده است.

او درباره شرایط هنرمندانی که بیکار شده اند، گفت: بسیاری از هنرمندان در این مدت تغییر شغل داده اند. یکی از همکاران نیز به من پیشنهاد داد که کارهایم را در میدان تجریش دستفروشی کنم، اما به دلیل اینکه کار ما با شیشه است نمی توانستم چنین کاری انجام دهم؛ اما به طور کلی در جریان هستم که بعضی از هنرمندان هم اکنون یا در اسنپ کار می نمایند یا اینکه محصولاتشان را دست فروشی می نمایند.

بنی جواد اظهار داشت: شرایط بگونه ای شده است که بعضی از هنرمندان به هر دری می زنند تا بتوانند درآمدزایی نمایند. این خیلی زشت است که بعد از 30 سال فعالیت هنری، حالا شرایط بعضی از هنرمندان صنایع دستی به گونه ای شده که بدنبال هر کاری می گردند. در گذشته مسئولان هر کاری که از ما می خواستند، انجام می دادیم و آبروداری می کردیم، اما الان که ما احتیاج به حمایت آنها داریم، فراموشمان نموده اند. اصلا کسی سراغ ما را هم نمی گیرد، چه برسد به اینکه بخواهد حمایت کند.

منبع: همگردی

به "شرایط دلخراش هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دلخراش هنرمندان صنایع دستی در ایام کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید