مدیرعامل واتساپ: دوست داریم واتساپ را برای iPad OS عرضه کنیم

به گزارش نقطه سر خط، مدیرعامل واتساپ طی یک پیغام به کاربران iPad OS بیان نمود که امید خود را از دست ندهند چرا که به احتمال بسیار فراوان باید در آینده ای نزدیک شاهد عرضه نسخه ای مخصوص این سیستم عامل باشیم.

مدیرعامل واتساپ: دوست داریم واتساپ را برای iPad OS عرضه کنیم

آیپدهای اپل پرطرفدارترین و بهترین تبلت های بازار به حساب می آیند که کاربران بسیار زیادی هم دارند. سیستم عامل این تبلت ها درست مانند اندروید، همان سیستم عاملی بود که شرکت آمریکایی در گوشی هایش مورد استفاده قرار می دهد یعنی iOS اما بعد از مدتی اپل تصمیم گرفت یک سیستم عامل مجزا برای تبلت های خود در نظر بگیرد. این طور بود که iPad OS به جهان آمد.

متأسفانه این سیستم عامل با وجود قابلیت های بسیار فراوانی که دارد، از واتساپ بهره نمی برند که در واقع باید این را یک نقطه ضعف بزرگ و عجیب برای آن به حساب آورد. بسیاری از کاربران از متا (فیسبوک سابق) درخواست کردند که نسخه مخصوص iPad OS واتساپ را هم طراحی کند اما مشخص نیست چرا این اتفاق رخ نمی دهد. البته ویل کثکارت، مدیرعامل واتساپ طی یک مصاحبه با وب سایت The Verge به این موضوع اعتراف کرد که خیلی تمایل دارد واتساپ را برای iPad OS هم طراحی کند.

اینستاگرام که مثل واتساپ متعلق به متا است، برای آیپدها در دسترس قرار گرفته است اما واتساپ که کلی هم تقاضا برای عرضه آن روی iPad OS وجود دارد هنوزم که هنوزه برای این سیستم عامل عرضه نشده است. کثکارت هم در صحبت های خود اصلا به این موضوع که چه زمانی این اپلیکیشن را برای سیستم عامل یادشده عرضه خواهند کرد توضیحی نداد اما با در نظر گرفتن صحبت های او می توان این طور در نظر گرفت که این اتفاق خیلی زود رخ می دهد. به خصوص که اکنون واتساپ فناوری های لازم برای این کار را مهیا کرده است.

کثکارت در صحبت اخیر خود پیرامون این موضوع گفت:

به خاطر روش رمزنگاری که واتساپ به عنوان راه کار امنیتی از آن استفاده می کند، نمی توان پیام ها را در دستگاه های مختلف همگام سازی کرد. این در حالی است که بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان این مشکل را ندارند. اکنون اینطور است که اگر گوشی به اینترنت دسترسی نداشته باشد، مثلا نسخه دسکتاپ که از طریق گوشی متصل شد، اتصال خود را از دست می دهد و کاربر نمی تواند با آن کار کند.

البته نسخه بتای واتساپ این اجازه را به کاربر می دهد که حداکثر روی 4 دستگاه بتواند بدون نیاز به گوشی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. بنابراین به نظر می رسد انجام این کار روی آیپد هم سخت و پیچیده نباشد. به خصوص اینکه واتساپ اعلام کرده تمام نیازهای زیرساختی آن را فراهم کرده است. حال باید دید چه زمانی شاهد راه یافتن این قابلیت به iPad OS و تبلت های محبوب اپل خواهیم بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیرعامل واتساپ: دوست داریم واتساپ را برای iPad OS عرضه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل واتساپ: دوست داریم واتساپ را برای iPad OS عرضه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید