عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس:شی جینپینگ متفکرترین و باکفایت ترین رییس جمهور جهان قلمداد می شود

به گزارش نقطه سر خط، یک عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس، علاقه مندی شی جینپینگ رهبر چین به وحدت مردم کشورش را دلیل آن دانست که وی متفکر ترین و با کفایت ترین رییس جمهور جهان قلمداد شود.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس:شی جینپینگ متفکرترین و باکفایت ترین رییس جمهور جهان قلمداد می شود

به گزارش نقطه سر خط، دکتر نوذر شفیعی با اشاره به این مطلب و تاکید بر رابطه اقتصاد و سیاست در عرصه جهانی افزود: بین اقتصاد و سیاست رابطه متقابل وجود دارد به این معنا که اگر کشوری بخواهد به لحاظ سیاسی در عرصه بی المللی قدرت موثری باشد باید اقتصاد قوی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد سیاسی یکی از موتورهای موثر فعل و انفعالات موثر کشورها در عرصه بین المللی است اظهار کرد: برای اینکه یک کشور بتواند اقتصاد قوی داشته باشد نیازمند این است که در عرصه سیاسی فعل و انفعالات مهم سیاسی داشته باشد. به عنوان مثال در مناطقی که در حوزه اقتصادی دارای ارزش باشند تسلط داشته باشد و بتواند بر قدرت کشورش بیفزاید و همینطور باید برای رسیدن به یک اقتصاد قوی با کشورهای مختلف وارد شراکت استراتژیک، ائتلاف شبه اتحاد و یا ائتلاف شود در نتیجه رابطه این دو یک رابطه متقابل است.

دکتر شفیعی با اشاره به رشد تصاعدی چین در سال های اخیر در اثر سیاست های حزب حاکم این کشور یادآور شد: فرید ذکریا کتابی منتشر کرده و در این کتاب توضیح می دهد که همه کشورهایی که به قدرت موثر درعرصه جهانی تبدیل شده اند کشورهایی بوده اند که دارای اقتصاد قوی بوده اند. به همین دلیل اقتصاد چین از دهه 1970 به این سمت رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده و قدرت سیاسی این کشور نیز رشد می کند.

سخنگوی اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تاکید کرد: رشد کشور چین از نظر اقتصادی حالت تصاعدی پیدا کرده و این باعث شده که چین خواهد توانست در سال 2030 از نظر اقتصادی از آمریکا پیشی بگیرد.

به گفته شفیعی چین در قرن 21 به واسطه سیاست های اقتصادی حزب حاکم این کشور مهمترین رقیب استراتژیک کشور آمریکاست و بسیاری از نظریه پردازان قرن 21 را قرن چینی نامگذاری کرده اند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه رشد اقتصادی چین در ارتقای جایگاه سیاسی چین در عرصه بین المللی نقش کلیدی داشته و با تشریح ویژگی های منحصر به فرد در ساختار اقتصادی و سیاسی این کشور اذعان کرد: عوامل مختلفی در این بحث موثر است از فرهنگ کنفوسیوس که نظم و انضباط و سلسله مراتب را تشریح و ترویج می کند تا رهبران سیاسی چین که علاقمند به توسعه و پیشرفت کشورشان هستند.

شفیعی ادامه داد: چین یکی از مقتدر ترین کشورها در حوزه بین الملل شناخته می شود.مردمش همین نظام را دوست دارند زیرا آثار حکمرانی رهبرانشان را در سفره شان احساس می کنند. در دهه 70 میلادی نزدیک به 70 درصد مردم این کشور زیر خط فقر بودند اما امروزه رهبران چین پیروز شدند یک کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری را به اندازه ای توسعه دهند که شاید تنها 20 درصد از مردم این کشور زیر خط فقر باشند.

وی تاکید کرد: رهبران چین قابل ستایش هستند و برای مردم چین مهم نیست چه کسی حکومت می کند مهم این است که چگونه حکومت می کنند. به همین دلیل توسعه این کشور به شکل کشورداری رهبران آن مربوط است. علت آن هم این است که نه تنها ویژگی های رهبری این رهبران مثل دانش، مهارت، فن و دانش بلکه علاقمندی انها به وحدت کشور بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان افرادی مانند شی جین پینگ را متفکرترین و باکفایت ترین رهبران جهان قلمداد می کنند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس:شی جینپینگ متفکرترین و باکفایت ترین رییس جمهور جهان قلمداد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس:شی جینپینگ متفکرترین و باکفایت ترین رییس جمهور جهان قلمداد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید