زیرساخت های نامناسب برای اجرای 100 درصدی نسخه الکترونیک

به گزارش نقطه سر خط، مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای 100 درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک، نیازمند زیرساخت های مناسب است.

زیرساخت های نامناسب برای اجرای 100 درصدی نسخه الکترونیک

نقطه سر خط - شهرام غفاری گفت: سازمان تامین اجتماعی نزدیک به 5 سال است که عمده خدمات نسخه های خود را به صورت الکترونیکی پوشش می دهد.

بیش از 370 مرکز درمانی سرپایی، بیمارستان و مراکز طرف قرارداد نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی انجام می دهند. در سال های گذشته سالانه 10 درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی بودند؛ اما در حال حاضر و سال جاری این عدد به 20 تا 25 درصد افزایش پیدا نموده است.

او گفت: تمامی درمانگران بیمارستان ها و مراکز درمانی و بعلاوه پزشکان در تکاپو هستند تا بتوانند به صورت کامل نسخه نویسی الکترونیکی را انجام دهند. اجرای کامل و صد در صدی این طرح در حال حاضر محقق نخواهد شد؛ زیرا بعضی از مراکز همچنان مجهز نشده اند.

بخش دولتی و دانشگاهی با یک افزایش 30 تا 40 درصدی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در مراکز درمانی به ویژه مراکز بخش دولتی و یا دانشگاهی رو به رو شده است. این در حالی است که در چندین ماه گذشته مقدار اتصال در بخش خصوصی رو به پیشرفت بود، اما در حال حاضر بخش دولتی از بخش خصوصی پیشی گرفته است.

غفاری درباره رشد 30 تا 35 درصدی نسخه پیچی الکترونیکی در داروخانه ها گفت: در طول سال گذشته مقدار اتصال داروخانه ها به سامانه نسخه الکترونیکی 40 درصد بود؛ اما حالا نزدیک به 70 تا 75 درصد افزایش پیدا نموده و در این زمینه پیشرفت خیلی خوبی داشته ایم. اگر مسائل اجرای طرح نسخه الکترونیکی به صورت کامل برطرف شوند، کم کم می توانیم در کشور به راحتی از مزایای آن استفاده کنیم.

نقطه سر خط علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زیرساخت های نامناسب برای اجرای 100 درصدی نسخه الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های نامناسب برای اجرای 100 درصدی نسخه الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید