رونق بازار مسکن در چیتگر و اطراف تهران

به گزارش نقطه سر خط، ساخت مسکن از گذشته تا کنون همواره از تقاضا برای خرید آن عقب تر بوده است و تامین نیاز مسکن در اولویت تمامی دولت ها بوده است . در حال حاضر با توجه به رشد ساخت و ساز در تهران و جمعیت پذیر نبودن برخی منطقه ها، ساخت و ساز به نقاطی در تهران رسید که پیش تر حالت مسکونی نداشته اند و پس از اشباع این منطقه ها ، ساخت و ساز در حومه تهران ادامه پیدا کرد .

رونق بازار مسکن در چیتگر و اطراف تهران

به گزارش نقطه سر خط بنابر اعلام تهران برج، در این مطلب به بررسی رونق بازار مسکن در چیتگر و اطراف تهران می پردازیم و دلیل رشد ساخت و ساز در این منطقه ها را بررسی خواهیم کرد.

نقش واسطه گران در بازار مسکن

اگر بخواهیم دقیق تر به بررسی بازار مسکن بپردازیم نباید نقش واسطه گران در بازار مسکن را نادیده گرفت . در واقع وقتی صحبت از رونق بازار مسکن می کنیم بسیاری از افرادی که به قصد خرید مسکن اقدام می کنند برای تامین نیاز این کار را انجام نمی دهند و هدف آنها سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت برای کسب سود است علی الخصوص در سازه هایی نظیر پروژه شمیم رحمت که ریشه ارگانی نیز داشته باشند. در واقع این افراد چرخه عرضه و تقاضا را به سمتی پیش می برند که در زمان صعود قیمت ها تقاضا بالاتر رفته و در زمان رکود عرضه بیشتر خواهد شد.

این خود دلیل عمده ای برای صعود و رکود بازار مسکن است و ضرر این موضوع نیز برای مصرف کننده واقعی می باشد. حال که نقش واسطه گری در این بازار روشن شود به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا در یک منطقه رونق وجود دارد و دلیل رونق گرفتن یک منطقه چیست؟

منطقه ها رو به رشد

هر منطقه ای که ساخت و ساز زیاد باشد و طرح های مختلفی برای فروش واحد آماده یا در حال ساخت وجود داشته باشد ورود دلالان یا واسطه گران به آن منطقه بیشتر است. در این حالت به دلیل اینکه بازار خرید و فروش رونق می گیرد عملیات ساخت و ساز و همچنین پروژه های تازه با سرعت بیشتری انجام می پذیرد در واقع تجربه نشان داده هر چه تمایل خریداران و واسطه گران به سرمایه گذاری در منطقه ای بیشتر باشد نا خودآگاه بازار خرید و فروش و ساخت و ساز در آن منطقه داغ خواهد شد.

رونق بازار مسکن

یکی از الزامات این امر این است که زمین برای ساخت و ساز در آن منطقه وجود داشته باشد که موجب ورود سازنده ها به آن منطقه می شود. نتیجه این است که طرح های فروش متنوع ارائه می شود که باعث جذابیت برای سرمایه گذاران خواهد شد.

رو به رشد بودن یک منطقه الزاماتی نیز دارد به عنوان مثال داشتن فضای سبز و مراکز تجاری و تفریحی، همچنین مدرن بودن شهرسازی در آن منطقه باعث می شود که علاوه بر تورمی که باعث افزایش قیمت می شود، بابت آبادانی و پیشرفت منطقه نیز افزایش قیمت داشته باشد. به عنوان مثال بزرگترین ویژگی پروژه ستین نزدیک بودن به مراکز خرید میباشد.

پیشرفت ساخت و ساز در حومه تهران

با توجه به افزایش قیمت در تهران و کمبود زمین قابل ساخت در بسیاری از منطقه ها که خود باعث گرانی واحد مسکونی در آن منطقه می شود، حومه تهران هدف تازه سازنده ها بوده است و همانطور که پیش تر اشاره کردیم شاید بسیاری از این محدوده ها در ابتدا دارای امکانات سکونت نبوده اند ولیکن با ورود افرادی که به قصد سرمایه گذاری بازار مسکن در این محدوده ها را رونق داده اند خود به خود با افزایش ساخت و ساز امکانات رفاهی، تجاری و فضای سبز نیز در کنار آنها ایجاد می شوند.

بازار مسکن چیتگر

به عنوان مثال مروارید شهر که به عنوان آخرین منطقه قابل ساخت در غرب تهران شناخته می شود و در واقع مرز بین تهران و کرج می باشد، برج های عظیمی در حال ساخت و ساز هستند اما هنوز گازکشی و آسفالت در کل منطقه بطور کامل انجام نشده اما اگر از لحاظ پیشرفت بخواهیم محاسبه کنیم با توجه به زیاد بودن پروژه های در حال ساخت میتوان یک شهرک مدرن را در این محدوده تصور کرد . سازه هایی نظیر پروژه تریتیوم در این محدوده در حال اجرا هستند

پردیس به عنوان نمونه در چند سال گذشته که جمعیت بسیار کمی در آن ساکن شده بودند با الان که عده زیادی از سرریز جمعیت تهران را پذیرا می باشد بسیار فرق دارد و دارای همه امکانات رفاهی، خدماتی و تجاری می باشد.

بازار مسکن در چیتگر

محدوده چیتگر تهران در منطقه 22 در ابتدا برای تامین نیاز مرکز به فضای سبز شکل گرفت و سپس امکانات رفاهی و تجاری بسیاری در آن تاسیس شد اما ظرفیت جمعیت پذیری این منطقه از سوی شهرداری محدود شده است و به عنوان یک منطقه تازه محدودیت هایی بر تراکم ساخت برای آن لحاظ شده است اما به دلیل اینکه در حال حاضر بیشترین زمین قابل ساخت در تهران را دارا می باشد و همچنین امکانات تفریحی و فضای سبز به همراه دریاچه چیتگر که تنها دریاچه مصنوعی در تهران و اطراف آن میباشد در این منطقه واقع شده بسیاری از افراد به قصد سکونت به این منطقه وارد شده اند .

از آنجایی که وزش باد در تهران از سوی غرب می باشد در واقع آب و هوای سالمی نیز در این منطقه نسبت به دیگر منطقه ها وجود دارد اما یکی از دلیل هایی که شهرداری ساخت و ساز برج های بلند را محدود کرده است همین وزش باد می باشد که نباید از طریق برج های بلندی که ساخته میشود اختلالی در آن ایجاد شود .

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونق بازار مسکن در چیتگر و اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار مسکن در چیتگر و اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید