راهنمای ثبت شعبه در ادمونتون
به گزارش نقطه سر خط، کشور کانادا مقصد اصلی بسیاری از مهاجران از سراسر جهان است. این کشور به علت اقتصاد پویا و سیستم حقوقی کارآمد و پیشرفته اش مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب وکارها قرار گرفته است؛ به طوری که بعضی از آن ها تمایل به ثبت شعبه در ادمونتون و دیگر شهرهای این کشور دارند. اگر شما هم صاحب یک بیزینس پیروز هستید و می خواهید کارتان را در کشور کانادا به خصوص شهر ادمونتون توسعه دهید؛ با ما همراه بمانید. ما در ادامه بیشتر درباره مزایای سرمایه گذاری در ادمونتون و مراحل ثبت شعبه در این شهر با شما صحبت خواهیم کرد.
ثبت شعبه در ادمونتون چه مزایایی دارد؟
شهرهای زیادی در کشور کانادا وجود دارند که از نظری مالی پایدار هستند و جمعیت زیادی دارند. این شهرها انتخاب ایده آلی برای ثبت شعبه یک کسب وکار به نظر می رسند؛ اما چرا باید به فکر ثبت شعبه در ادمونتون کانادا باشید؟ شهر ادمونتون در استان آلبرتا واقع شده است. بر اساس آمارهای موجود؛ این شهر حدود یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و هر ساله هم حدود دو درصد به جمعیت این شهر اضافه می گردد. بعلاوه به طور تقریبی حدود چهارصد هزار نفر از جمعیت این شهر مهاجر هستند و با توجه به اینکه در این شهر مالیات فروش استانی (PST) وجود ندارد، صنایع و کارخانه های بزرگی در آن فعالیت می نمایند.
صنایع مختلفی مانند صنایع نفت، گاز، گردشگری، خدمات مالی و صنایع مرتبط با فناوری های تازه در استان آلبرتا به خصوص شهر ادمونتون مشغول فعالیت هستند؛ به همین علت می توان ادعا کرد که این شهر جزو پنج شهر برتر کانادا در زمینه رشد و توسعه مالی است. جمعیت جوان و مهاجر این شهر هم باعث شده که مسئله ای از بابت نیروی کار در ادمونتون وجود نداشته باشد.
آیا با ثبت شعبه در ادمونتون امکان مهاجرت دائمی به کانادا وجود دارد؟
ثبت شعبه یکی از راه های مهاجرت دائم به کشور کانادا است. شما بر اساس برنامه مهاجرتی ICT (Intra Company Transfer) با ثبت شعبه کسب وکارتان در کشور کانادا می توانید برای دریافت اقامت این کشور درخواست بدهید. این برنامه مهاجرتی به منظور تسهیل اقامت صاحبان کسب وکارهای خارجی و افزایش مقدار رقابت این کشور در بازارهای بین المللی طراحی و پیاده سازی شده است. ICT این امکان را برای شرکت های خارجی فراهم می نماید که بتوانند کسب وکارشان را در کانادا توسعه دهند و نیروهای متخصص و ماهر خود را برای کسب تجربه بیشتر به کانادا بیاورند.
بااین حال همه افراد شرایط استفاده از این برنامه مهاجرتی را ندارند. کارآفرینان، سهامداران یا صاحبان شرکت های پیروزی که می خواهند کسب وکارشان را با ثبت شعبه در ادمونتون توسعه دهند، می توانند از برنامه مهاجرتی ICT استفاده نمایند. البته کارمندان متخصص و مدیران اجرایی هم می توانند با دریافت ویزای کار در شغلی مشابه با شغل قبلی خود در این شرکت ها مشغول فعالیت شوند و سپس ویزای کار خود را به ویزای دائمی تبدیل نمایند.
مراحل ثبت شعبه در شهر ادمونتون چگونه است؟
در شهر ادمونتون ده ها کسب وکار پیروز وجود دارند که تعداد کارکنان بعضی از آن ها به بیش از هزار نفر می رسد. این آمار و ارقام نشان می دهد که شهر ادمونتون می تواند انتخاب جذابی برای ثبت شعبه یک کسب وکار در کانادا باشد. اگر شما هم به ثبت شعبه در شهر ادمونتون علاقمند هستید باید مراحلی را طی کنید. این مراحل به توضیح زیر هستند:
آشنایی با قوانین حقوقی و مهاجرتی
اولین گام برای مهاجرت به وسیله ثبت شرکت در کانادا آشنایی با قوانین و مقررات این کشور است. قوانین مختلفی در هر کدام از استان های کانادا وجود دارند که آشنایی با همه آن ها برای افراد عادی امکان پذیر نیست؛ به همین علت ما به شما توصیه می کنیم که قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت یا شروع مراحل ثبت شعبه در ادمونتون به یک وکیل خبره و حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید و از او مشورت بگیرید. وکلای مهاجرتی نقطه سر خط با توجه به شرایط و مدارکی که در اختیار دارید، شانس پیروزیت شما برای ثبت شعبه در کانادا را آنالیز می نمایند.
جمع آوری مدارک مورد احتیاج و تأسیس شعبه
درصورتی که شما واجد شرایط ثبت شعبه در ادمونتون باشید باید مدارکی را برای انجام این کار آماده کنید. این مدارک شامل مدارک هویتی، مدارک مربوط به کسب وکار، مدارک مالی و سایر مدارک مورد احتیاج برای شروع پرونده مهاجرتی شما به وسیله برنامه ICT هستند. در این مرحله هم مشاوره های ارزشمند وکلای مهاجرتی می تواند به شما در تکمیل مدارک به صورت دقیق و مستند یاری کند. پس از آماده سازی مدارک و ثبت درخواستتان، پرونده شما مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. در صورت دریافت مجوز برای ثبت شعبه، شما می توانید مراحل قانونی برای شروع کارتان در کانادا را انجام دهید.
درخواست ویزای کار
در این مرحله شما باید برای دریافت ویزای کار یا ورک پرمیت درخواست دهید. برای درخواست ویزای کار هم باید مدارک مختلفی را تهیه کنید. به عنوان مثال مدارک هویتی، مدرک زبان، گواهی عدم سوء پیشینه و… جزو مدارک ضروری برای درخواست ویزای کار هستند. بعلاوه ضروری است بدانید که ویزای کار به صورت یک ساله صادر می گردد؛ بااین حال امکان تمدید آن وجود دارد.
شروع فعالیت حرفه ای در کانادا
زمانی که ویزای کار صادر گردد شما می توانید به این کشور سفر کنید. پس از ورودتان به کشور کانادا اجاره کار خواهید داشت و می توانید کار حرفه ای خود را در کشور کانادا شروع کنید. در حال حاضر امکان تمدید ویزای کار به مدت هفت سال وجود دارد. بااین حال ما به شما توصیه می کنیم که پس از شروع کارتان در کانادا به فکر درخواست اقامت دائم باشید و برای فراهم کردن شرایط دریافت اقامت دائمی همه کوشش خود را انجام دهید.
ثبت درخواست اقامت دائم
ثبت شعبه در ادمونتون فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت دائمی به کشور کانادا است. شما باید از این فرصت کم نظیر بهره ببرید و به یاری برنامه Intra Company Transfer اقدامات لازم برای دریافت شهروندی کانادا را انجام دهید. البته باید در نظر داشته باشید که شما زمانی می توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست خود را ثبت کنید که شرایط لازم را داشته باشید. به عنوان مثال شرکت شما در بازه زمانی معینی فعال بوده باشد، مجوزهای لازم برای کسب وکارتان را گرفته باشید و تعدادی کارمند هم استخدام نموده باشید.
ثبت شعبه در ادمونتون با نقطه سر خط
ادمونتون بزرگ ترین شهر استان آلبرتا است. این شهر به مرکز نفت کشور کانادا معروفیت دارد؛ بااین حال به جز صنایع نفتی در این شهر صنایع دیگری در زمینه های مختلفی مانند امور مالی، گردشگری و… هم فعالیت می نمایند. افرادی که می خواهد با ثبت شرکت در کانادا اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند می تواند به ثبت شعبه در ادمونتون جدی تر فکر نمایند. این شهر پتانسیل بالایی از نظر مالی و نیروی کار برای کسب وکارهای کوچک و بزرگ دارد. موسسه مهاجرتی نقطه سر خط می تواند به شما در این زمینه یاری کند. مشاوران مهاجرتی تیم ما در تمامی مراحل تا زمان دریافت اقامت همراهتان خواهند بود.
منبع: ایرسا