راهنمای سفر به مالزی

به گزارش نقطه سر خط، مالزی یکی از کشورهای برجسته در جنوب شرق آسیا به شمار می رود و سفر به آنجا می تواند بسیار مجذوب کننده و جالب توجه باشد و مطمئنا با دیگر سفرهای شما متفاوت خواهد بود. در این کشور جاذبه های طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که مالزی را به مقصدی ایدئال برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل می نماید. جدای از این، در دو خط ساحلی مالزی، سواحلی بسیار تماشایی وجود دارند و در نزدیکی خطوط ساحلی نیز می توان از جزیره های خارق العاده ای تماشا کرد.

راهنمای سفر به مالزی

کشور مالزی ترکیبی از گروه های قومی و نژادی مختلف است و همین سبب شده تا این کشور نسبت به دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی متفاوت باشد. در سفر خود به مالزی مطمئنا با فرهنگ های مختلفی آشنا خواهید شد و از این فرهنگ ها نیز غذاها، رسوم و سنت های مذهبی زیادی را یاد خواهید گرفت و در جشنواره های مختلف شرکت خواهید کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا به آنالیز راهنمای سفر به مالزی بپردازیم.

اطلاعات کلی در خصوص سفر به مالزی

برترین زمان سفر: مالزی دارای دو خط ساحلی فرق دارد و ماه های فصل باران های موسمی در این دو خط ساحلی با یکدیگر فرق دارد. در کوالا لامپور (Kuala Lumpur) در تمام سال بارش زیادی می بارد اما به هنگام ماه های تابستانی، هوا آفتابی تر است. این در حالی است که جزیره های سمت خط ساحلی غربی همچون پنانگ (Penang) و لانگکاوی (لنکاوی) در ماه های زمستانی یعنی دسامبر، ژانویه و فوریه دارای آب وهوای بهتر و لذت بخش تری هستند. در تمام سال در شرق مالزی که به نام بورنئوی مالزی (Malaysian Borneo) معروفیت دارد، بارش به اندازه زیادی به چشم می خورد. به هنگام تابستان، ساراواک (Sarawak) در این بخش از مالزی بارش کمتری دارد و در استان صباح (Sarawak) در این بخش از مالزی نیز ماه های خشک، از ماه مارس تا سپتامبر هستند.

زبان: مالایی به عنوان زبان رسمی کشور مالزی شناخته می گردد. هر چند که بسیاری از ساکنین مالزی زبان انگلیسی را متوجه می شوند و بعضی از گروه های قومی این کشور نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند.

واحد پول: رینگیت مالزی با ظاهری رنگارنگ به عنوان واحد پولی رسمی کشور مالزی شناخته می گردد. هر رینگیت نیز به 100 سن تقسیم می گردد.

حمل و نقل عمومی: زیرساخت حمل و نقل عمومی در کشور مالزی فوق العاده است. حمل و نقل این کشور شامل قطارها، اتوبوس های بزرگ و پروازهای مقرون به صرفه قیمت به سراسر کشور است.

جاهای دیدنی مالزی

مالزی سرشار از جزیره های گرمسیری و جنگل های بارانی است که می توانند زمینه بسیار خوبی برای گردش در طبیعت و انجام انواع فعالیت ها در فضای باز باشند. جدا از طبیعت مجذوب کننده، این تنوع فرهنگی مالزی است که آن را به مقصدی متفاوت و جالب توجه تبدیل نموده است. گردش در کوالالامپور یا شهر مالاکا (Malacca) در طول یک روز همچون بازدید از چندین کشور مختلف به نظر می رسد.

گردش در کوالالامپور: گردش، خرید و غذا خوردن در شهرک چینی ها، شهرک هندی ها و دیگر محله های مجذوب کننده مرکز مالزی می تواند سفر شما را بسیار مهیج تر کند. قدم زدن در زیر سایه درختان پارک جنگلی اکو (KL Forest Eco Park) کوالالامپور که تنها بخش به جای مانده از این جنگل بارانی قدیمی در میان شهر است، می تواند بسیار دلنشین باشد. در بازدید از برج منارا (Menara KL) نیز می توانید شاهد مناظری بسیار زیبا از منطقه ها شهر باشید. خوردن غذا در یکی از رستوران های خیابان جالان آلور (Jalan Alor) و بازدید از برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) به هنگام شب می تواند گردش شما را کامل تر کند.

غذا خوردن در پنانگ: جزیره پنانگ (Penang) یکی از جزایر بزرگ مالزی به شمار می رود که برای گذشته استعماری و سنت های آشپزی اش معروفیت دارد. در این جزیره، شهر جورج تاون (Georgetown) که به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده است، بعضی از برترین غذاهای خیابانی در سراسر دنیا را دارد.

بازدید از ارتفاعات کامرون: ارتفاعات سرسبز کامرون (Cameron Highlands) در مالزی نسبت به دیگر نقاط آن دارای آب وهوای خنک تری است. به هنگام شب، دمای هوا در اینجا می تواند سرد و خنک باشد. این ارتفاعات محل مزارع چای و بعلاوه مزارع گل رز و توت فرنگی است.

اقامت در مالزی

در مرکز مالزی یعنی شهر کوالالامپور هتل های فراوانی برای اقامت وجود دارند اما باید قبل از هر کاری، منطقه محل اقامت خود در این شهر را انتخاب کنید. اگر قصد انجام خرید در فروشگاه های بزرگ را دارید، بهتر است در منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) ساکن شوید. اگر هتل های کوچک تر در محله های کوچک و دنج را ترجیح می دهید، بهتر است در نزدیکی شهرک چینی ها اقامت کنید. اقامت در نزدیکی شهرک هندی ها نیز به علت نزدیکی به حمل و نقل عمومی می توان گزینه بسیار خوبی باشد.

فرودگاه های مالزی

فرودگاه بین المللی کوالالامپور (Kuala Lumpur International Airport) در فاصله 28 مایلی از جنوب شهر قرار گرفته است. این فرودگاه به خوبی توانسته تا این کشور را به دیگر نقاط آسیا و بعلاوه اروپا متصل کند. البته گفتنی است که پرواز مستقیم از آمریکا به مالزی وجود ندارد. کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)، کوچینگ (Kuching) و سانداکان (Sandakan) سه ورودی اصلی به بورنئوی مالزی محسوب می شوند. برای رفتن به جزیره لانگکاوی نیز می توانید از فرودگاه بین المللی آن بهره ببرید. فرودگاه باترورث (Butterworth) نیز در جزیره پنانگ قرار گرفته است.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "راهنمای سفر به مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید