خبر جدید درباره وام صندوق بین المللی پول به ایران

به گزارش نقطه سر خط، به گزارش تجارت نیوز، از رویترز؛ ایران که در بین کشورهای خاورمیانه بیشترین ضربه را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده است، ماه گذشته خواهان دسترسی به یاری 5 میلیارد دلاری از محل بودجه اضطراری صندوق بین المللی پول شد.

خبر جدید درباره وام صندوق بین المللی پول به ایران

این نخستین درخواست تهران از صندوق بین المللی پول پس از انقلاب اسلامی در سال 1976 محسوب می گردد. جهاد آزور مدیر دپارتمان صندوق بین المللی پول در خاورمیانه و آسیای مرکزی به رویترز گفت: درخواست یاری دریافت نموده ایم و از آن موقع تعامل ما با تهران محدود بوده و فرآیند به دست آوردن اطلاعات مورد احتیاج برای ارزیابی درخواست (ایران) احتیاجمند زمان است.

ایران همیشه برای مهار شیوع کووید-19 در تقلا بوده است اما دولت این کشور علاوه بر این، این نگرانی را نیز دارد که اقدامات اتخاذی در راستای تحدید فعالیت های اجتماعی، بیش از پیش به اقتصاد متزلزل این کشور صدمه وارد کند؛ مالی که همین حالا نیز به دلیل تحریم های مجدد اعمال شده از سوی آمریکا در سال 2018، لطمه دیده است.

ایران علاوه بر این به عنوان یکی از اعضای اصلی اوپک، بابت کاهش قیمت نفت نیز ضربه خورده است. بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول تهران برای تراز کردن بودجه خود در امسال به نفت بشکه ای 389.4 دلار احتیاج دارد. این صندوق پیش بینی خود را از کسری بودجه امسال دولت ایران 9.9 از فراوری ناخالص داخلی اعلام نمود؛ این رقم سال گذشته 5.7 درصد بود.

منبع: ایبِنا

منبع: تجارت نیوز

به "خبر جدید درباره وام صندوق بین المللی پول به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید درباره وام صندوق بین المللی پول به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید