خبرنگاران 87.75 درصد فرهنگیان را گروه معلمان تشکیل می دهد

به گزارش نقطه سر خط، تهران- خبرنگاران- مدیرکل امور اداری و تشکیلات آمار پرسنل آموزش و پرورش در گروه معلمان را 87.75 درصد خاطرنشان کرد و گفت: فقط 4.74 درصد فرهنگیان در پست های اداری شاغل هستند.

خبرنگاران 87.75 درصد فرهنگیان را گروه معلمان تشکیل می دهد

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یارمحمد حسین بر، با تشریح شرایط استقرار نیروی انسانی در سمت های مختلف آموزش و پرورش، اضافه نمود: در حال حاضر فقط 4.74 درصد از فرهنگیان را کارکنان اداری تشکیل می دهد.

وی از مجموعه کارکنان آموزش و پرورش 7.51 درصد را نیروهای خدماتی بیان کرد و گفت: از جمعیت فرهنگیان 87.75 درصد در گروه معلمان قرار دارند که از این تعداد؛ 62.22 درصد، معلمان حاضر در سر کلاس های درس را تشکیل می دهد و 25.53 درصد معلمان پشتیبان هستند که شامل مدیران مدرسه، معاونان، سرپرست شبانه روزی و... می گردد.

حسین بر با اشاره مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: ادارات کل آموزش و پرورش در راستای جبران کسری معلم در سال تحصیلی جاری، اقدام به کاهش گروه معلمان پشتیبان و اضافه نمودن به گروه معلمان حاضر در کلاس درس کردند. لذا شاخص معلمان پشتیبان در سال 98 نسبت به سال 97 بیش از 3 هزار و 530 نفر کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 87.75 درصد فرهنگیان را گروه معلمان تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 87.75 درصد فرهنگیان را گروه معلمان تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید