شروع نام نویسی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

به گزارش نقطه سر خط، دانشگاه فرهنگیان گفت پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می توانند از امروز شنبه 19 شهریور برای نام نویسی حضوری اقدام نمایند.

شروع نام نویسی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

برای نام نویسی حضوری بعلاوه ضروری است پذیرفته شدگان بعضی مدارک ضروری را به همراه داشته باشند. مهم ترین مدارک لازم برای نام نویسی در این مقطع مدارکی است که اثبات می نماید پذیرفته شده رابطه سازمانی با وزارت آموزش و پرورش دارد:

  • حکم کارگزینی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی در وزارت آموزش وپرورش هنگام ثبت نام در آزمون
  • داشتن حداکثر سابقه خدمتی برای ادامه تحصیل فرهنگیان 27 سال تمام تا تاریخ 31 شهریور ماه امسال
  • داشتن فرم موافقت با ادامه تحصیل (رسمی یا پیمانی) مطابق با شرایط قید شده در دفترچه راهنمای عملی انتخاب رشته آزمون

دانشگاه فرهنگیان دروازه استخدام در نظام آموزش وپرورش

دانشگاه بزرگ فرهنگیان امروزی با چندین و چند شعبه و پردیس های مختلف در سراسر ایران یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار میرود که یک تفاوت عمده با سایر دانشگاه ها دارد. شانس استخدام بعد از فارغ التحصیلی در این دانشگاه بیشتر از دانشگاه های دیگر است.

در واقع این دانشگاه همان دانشگاه معروف تربیت معلم یا تربیت دبیر سابق است. دانشگاه تخصصی که برای آموزش وپرورش معلم های نظام آموزشی ایران طراحی شده بود و در سال های گذشته نامش به فرهنگیان تغییر کرد.

در گذشته پذیرفته شدن در این دانشگاه به معنی تضمین استخدام بود و حتی دانشجوهای این دانشگاه در دوره تحصیلی مقرری ماهانه دریافت می کردند. همین شرایط موجب شده بود که این دانشگاه محبوبت فراوانی داشته باشد و بسیاری در زمان انتخاب رشته این دانشگاه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند.

در حال حاضر با قوانین نو استخدامی هیچ کسی نمی تواند بدون عبور از یک آزمون استخدام عمومی به خدمت یک نهاد دولتی درآید. از این رو، پذیرفته شدن در این دانشگاه به معنی قطعی استخدام در آموزش و پرورش نیست. اما اغلب آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش جدا از سایر آزمون های استخدامی دستگاه های دولتی برگزار می گردد و به این ترتیب شانس استخدام برای پذیرفته شده های این دانشگاه همچنان بالاست.

برنامه استخدامی آموزش و پرورش در سال 1401 هم چنین بود. به این ترتیب که در بهار 1401 آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار گردید و در تابستان هم آزمون جامع استخدامی سایر دستگاه های دولتی.

نظام آموزشی کشور سال هاست که کمبود معلم و نیروی انسانی در مدارس دست و پنجه نرم می نماید. یکی از دلایلش ظرفیت پایین دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو است. از این رو معلم هایی که مدارک فوق لیسانس و دکتری داشته باشند می توانند در این دانشگاه ها به عنوان استاد دانشگاه فعالیت نمایند. همه این مسائل موجب شده تا دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دروازه تقریبا مطمئن ورود به بازار کار در میان بسیاری از جویندگان کار محبوب و مورد توجه باشد.

انواع آگهی مشاغل را در بلاگ نقطه سر خط ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ نقطه سر خط بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "شروع نام نویسی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نام نویسی پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید