خبرنگاران هماهنگی همگانی برای پیشگیری از کرونا لازم است

به گزارش نقطه سر خط، همدان- خبرنگاران- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان گفت: اهتمام عمومی و هماهنگی همگانی برای پیشگیری و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا لازم است و باید سیاست های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی استان در این حوزه اجرا گردد.

خبرنگاران هماهنگی همگانی برای پیشگیری از کرونا لازم است

مصطفی آزادبخت روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی استان همدان تاکید نمود: آمادگی همه دستگاه های اجرایی با موضوع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، برای جلوگیری از سرایت این بیماری لازم است.

وی اضافه نمود: حساسیت در مورد موارد مشکوک، اطلاع رسانی دقیق و به موقع به منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار ناصحیح، افزایش آگاهی های عمومی در این خصوص، ارائه توصیه های بهداشتی به وسیله رسانه ها از جمله موارد مهم در راستای مقابله با شیوع این ویروس است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه محور تمام تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی است توضیح داد: مردم به اخبار منتشر شده در سایر منابع خبری توجه ننمایند و اخبار را از رسانه های موثق دریافت نمایند.

وی تاکید نمود: هماهنگی بین دستگاهی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان همدان وجود دارد و تمام ظرفیت های موجود برای یاری به مردم در زمینه آموزش و اقدامات بهداشتی فراهم است اما همکاری مردم نقش سازنده ای در پیشگیری دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به تعطیلی مدارس اضافه نمود: مردم از این شرایط برای مسافرت و ارتباط دریافت با دیگران استفاده ننمایند.

وی تاکید نمود: مردم بدانند اعمال بعضی محدودیت ها مانند لغو نمایشگاه بهاره یا مسابقات به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا باید برنامه ریزی های ویژه را در اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه ها در دستور کار قرار گیرد.

مهرداد نادری فر تاکید نمود: در این زمینه انتظار از نهادهایی همچون اوقاف و تبلیغات اسلامی بالا است.

وی تاکید نمود: در حد توان ماسک و ژل ضد عفونی نماینده به صورت رایگان در دسترس زائران قرار گیرد و از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه به منظور آگاهی بخشی عمومی برای کاهش و جلوگیری از انتشار این بیماری استفاده گردد.

به گزارش نقطه سر خط، ویروس کرونا که در چین اپیدمی شده بود از اواخر هفته گذشته وارد همدان شده است و تا به امروز یک نفر به دلیل آلوده شدن به این ویروس، جان خود را از دست داد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هماهنگی همگانی برای پیشگیری از کرونا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هماهنگی همگانی برای پیشگیری از کرونا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید