خبرنگاران نماز عید فطر در خراسان رضوی اقامه شد

به گزارش نقطه سر خط، مشهد-خبرنگاران- صبح امروز یکشنبه نماز عید سعیدفطر در بیش از هزار و 500 مسجد خراسان رضوی برگزار گردید.

خبرنگاران نماز عید فطر در خراسان رضوی اقامه شد

پس از یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان، امروز یکشنبه مصادف با روز اول شوال 1441 هجری شمسی در مساجد و اماکن اختصاص یافته به برگزاری مراسم مذهبی، نماز عید فطر با حضور مومنان و نمازگزاران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار نقطه سر خط علاوه بر اقامه نماز در مکانهای غیرمسقف از پیش مشخص شده در مشهد، در مساجد نیز مردم با مفروش کردن خیابانهای اطراف مساجد نماز را اقامه کردند.

بر اساس اعلام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از میان چهار هزار و 500 مسجد فعال استان، مساجدی که نماز عید فطر در آنها برگزار گردید ملزم به رعایت دستورهای لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بودند و فضای لازم برای برگزاری نماز با این شیوه در آنان مهیا شده بود و این مساجد از ساعت 6 صبح آماده برگزاری نماز بودند و از مردم تقاضا شده بود ماسک، سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد نیز در مورد برگزاری نماز در این شهرستان به خبرنگار نقطه سر خط گفت: برابر اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا 400 مسجد و 25 نقطه در سطح شهر مشهد که پیش از این برای برگزاری مراسم شبهای قدر مورد استفاده قرار گرفته بودند امروز یکشنبه میزبان نمازگزاران عید سعید فطر بودند.

احمد ریواده اضافه نمود: انتخاب و آماده سازی این مساجد و اماکن، همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل ترافیکی بود تا از ازدحام جمعیت و مسائل ناشی از همه گیری کرونا جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: همچنین نماز عید در روستاهای این شهرستان نیز با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و با نظارت خانه های بهداشت و دهیاران برگزار گردید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماز عید فطر در خراسان رضوی اقامه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماز عید فطر در خراسان رضوی اقامه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید