بزرگراه شهید بروجردی چه زمانی افتتاح می گردد؟ ، احداث دو مسیر بزرگراهی در شرق و غرب مرکز

به گزارش نقطه سر خط، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تکمیل قطعه نخست بزرگراه شهید بروجردی ظرف مدت سه ماه اطلاع داد و گفت: به محض برطرف معارضین ملکی این پروژه قطعه اول ظرف مدت سه ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

بزرگراه شهید بروجردی چه زمانی افتتاح می گردد؟ ، احداث دو مسیر بزرگراهی در شرق و غرب مرکز

به گزارش نقطه سر خط،مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در جریان بازدید نقطه سر خط از پروژه بزرگراه شهید بروجردی و کارخانه فراوری آسفالت شهرداری تهران درباره احداث بزرگراه شهید بروجردی گفت: بخشی از رینگ جنوب غربی تهران به طول پنج کیلومتر در دو قطعه احداث می گردد و در آینده نزدیک چهار کیلومتر از این پروژه در قطعه اول که از سال 1393 عملیات عمرانی آن آغاز شده، قابل بهره برداری خواهد بود.

او اضافه نمود: چهار کیلومتر قطعه اول از تقاطع اتوبان ساوه آغاز و به سمت بلوار الغدیر ادامه پیدا می نماید. در تشریح جزییات فنی این پروژه باید به احداث چهار کیلومتر از پروژه در قطعه اول حدفاصل آزادگان تا الغدیر با وجود پنج تقاطع غیرهمسطح شامل 11 پل اشاره نمود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید نمود: به زودی با برطرف معارضین جزئی این چهار کیلومتر قابل بهره برداری می گردد. معارضین ملکی عمدتا خصوصی هستند که برطرف آنها به وسیله منطقه انجام خواهد شد. به محض تحقق این امر به فاصله سه ماه پروژه در قطعه اول قابل بهره برداری خواهد بود. بعلاوه 15 مترمکعب پل در این پروژه ساخته شده و حدود یک میلیون و 800 هزار مترمکعب خاکبرداری داشته که تنها 50 هزار مترمکعب آن به جای مانده و از 1440 شمعی که باید در پروژه احداث می شده تنها 66 شمع به جای مانده است. البته این موارد همگی مربوط به قطعه اول پروژه هستند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که در این پروژه 31 هزار مترمربع دیوارسازی وجود داشته که تنها 5000 مترمربع آن به جای مانده است، اضافه نمود: در تشریح روند ساخت بزرگراه ها در تهران باید عنوان کنیم که در شرق و غرب تهران دو مسیر بزرگراهی در حال احداث است که در شرق بزرگراه شهید شوشتری به طول 16.5 کیلومتر تا بزرگراه یاسینی در حال اجراست و در غرب نیز قسمتی از بزرگراه یادگار امام که در برخورد با پادگان جی متوقف مانده بود به طول 9.3 کیلومتر تا بزرگراه آزادگان و جاده ساوه باقی مانده بود که احداث آن آغاز شده است.

حق لطفی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته پروژه شهید بروجردی آغاز شده که تا به امروز 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با برطرف معارضین ملکی ظرف سه ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح قطعه دوم این پروژه اضافه نمود: قطعه دوم از پل الغدیر تا تقاطع بهار معلم در حال اجراست که 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می کنیم تا دهه فجر سال آینده این قطعه به اتمام برسد. از سمت خیابان جی و داخل پادگان عمده مسائل معارضین در دستگاه های دولتی وجود دارد البته در طول این مسیر معارضین بخش خصوصی وجود دارد که با همکاری منطقه ها 9 و 18 نسبت به برطرف معارضین ملکی اقدام خواهد شد. برنامه ما سه ساله است و امیدواریم طبق برنامه ساخت پل به پیش برود.

او تاکید نمود: اعتبار پروژه برای تکمیل قطعه اول 300 میلیارد تومان و برای اتمام قطعه دوم 400 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که مجموع اعتبار برای شاخه غربی پادگان جی تا زرند حدود 1200 میلیارد تومان پیش بینی شده که تصور می کنیم 2000 میلیارد تومان اجرای پروژه هزینه داشته باشد و حدود 1000 میلیارد تومان هم برای برطرف معارضین اعتبار احتیاج باشد. کارفرمای پروژه، شهرداری تهران و مجموعه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است و پیمانکار اصلی قرارگاه خاتم الانبیاست.

منبع: همشهری آنلاین

به "بزرگراه شهید بروجردی چه زمانی افتتاح می گردد؟ ، احداث دو مسیر بزرگراهی در شرق و غرب مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگراه شهید بروجردی چه زمانی افتتاح می گردد؟ ، احداث دو مسیر بزرگراهی در شرق و غرب مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید