انواع مختلف انرژی طبیعی

به گزارش نقطه سر خط، با توجه به این که منابع انرژی مرسوم (تجدید ناپذیر) به نظر می آید دارند به انتها می رسند، کاملاً ضروری است که ما در پی گزینه های تجدید پذیر باشیم. انواع مختلفی از منابع انرژی طبیعی در مواجهه با این مصیبت اجتماعی، تکنولوژیکی و اقتصادیِ پیش رو، امیدی برای بشر به وجود می آورند.

انواع مختلف انرژی طبیعی با تعادل زیست محیطی ای که در حال حاضر جهت گیری اشتباهی پیدا کرده است، بشریت بین دو راه گیر افتاده است، یکی نسخه کیهانی انتخاب هابسون - که در حالی که هنوز وقت دارد، ویرانی هایی که به طبیعت وارد کرده است را جبران کند - یا به راه های خودخواهانه و استثمارگرانه خود ادامه داده و راه را برای دوره دیگری از انقراض دسته جمعی مشابه یا شاید بزرگتر از انقراضی که در دوره پرمین - تریاس رخ داد باز کند. در حالی که ما به طرز حریصانه ای از طبیعت برای پیشرفت بیشتر فناوری و تمدن استفاده کرده ایم، فکر پس دادن چیزی یا حداقل بازگرداندن بخشی از آنچه غارت کرده ایم، هرگز برای ما پیش نیامده است، تا همین اواخر که خودمان را خیلی نزدیک به یک فاجعه طبیعی قریب الوقوع می بینیم.

نتیجه تمام آنچه که از آلودگی هوای ناشی از سوزاندن میلیون ها تن سوخت بیولوژیکی و فسیلی در طول قرن ها به وجود آمده است، اکنون به شکل تغییرات اساسی در فصول و افزایش فرکانس فجایع طبیعی مانند سونامی، زلزله و طوفان به طرز دردناکی آشکار شده است. به نظر می رسد با نگاه کردن به انقراض و از بین رفتن سیاره در مقابل چشمانمان، حس و حال خاصی به بشر دست داده است و این امر با این واقعیت مشهود است که ما به طور جدی در پی پیدا کردن منابع جایگزین از انرژی های طبیعی افتاده ایم که دارای تهدید کمینه ای برای اوضاع وخیم محیط زیست که در حال حاضر در معرض تهدید است باشند. بیایید مختصراً نگاهی داشته باشیم به انواع مختلف منابع انرژی طبیعی در دسترس که تجدیدپذیر هستند و می توان بدون بر هم زدن توازن زیست محیطی، آنها را مورد استفاده قرار داد.

انواع مختلف انرژی طبیعی چیست؟

تعجب آور به نظر می رسد، اما تقریباً همه ما در مورد پتانسیل استفاده حداقل دو مورد از چهار نوع اصلی انرژی طبیعی خوانده ایم. انرژی خورشیدی و آسیاب های بادی. ما چهار منبع اصلی انرژی طبیعی داریم که می توان آنها را برای استخراج تمام انرژی مورد نیاز برای حفظ این جهانی تکنولوژیک مورد استفاده قرار داد. آنها انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی و انرژی آب / جزر و مد هستند. بیایید مختصراً به هر یک از این موارد بپردازیم.

توان خورشیدی

خورشید شاید قدرتمندترین و فراوان ترین منبع انرژی سیاره ما باشد. بهترین قسمت ماجرا این است که گرما و انرژی این منبع مستقیماً در دسترس ماست. ما نیازی به حفاری یا کاوش برای به دست آوردن آن نداریم، و لازم نیست آن را پردازش کنیم تا قابل استفاده باشد. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که ابزارها و سازه های مکانیکی را به منظور بهره برداری از پتانسیل های آن توسعه دهیم. انرژی خورشیدی مدتی است در نواحی صنعتی و همچنین خانگی مورد استفاده بوده است. انرژی خورشیدی به گونه ای مؤثر از سوی بشریت برای تولید برق، وسایل نقلیه برقی، شارژ باتری و ژنراتورها، طبخ غذا، آب گرم، و اجرای سیستمهای HVAC (گرمایش، هوادهی و تهویه مطبوع) استفاده شده است. امروزه، شما می توانید نیروگاه های بزرگ خورشیدی را مشاهده کنید که میلیون ها واحد انرژی الکتریکی را برای مصارف داخلی و همچنین صنعتی تولید می کنند. بهترین نکته در مورد آن این است که شما می توانید انرژی خورشیدی را بدون ایجاد خطر برای هوا و آب، و یا آلودگی زمین تولید و استفاده کنید.

توان باد

بسیاری از مزارع بادی، چه در ساحل و چه در دریا، در بسیاری از نقاط مختلف جهان به منظور تولید برق اداره می شوند و بسیاری از مزارع بادی پیشنهادی در راه استقرار خود هستند. مزارع بادی در مکان هایی مستقر شده اند که سرعت و نیروی باد قوی است و منطقه ها اطراف آن دارای ساخت و سازهای اندکِ ساخته دست انسان هستند. ما به طور جدی در پی پیدا کردن منابع جایگزین از انرژی های طبیعی افتاده ایم از این رو مزارع بادی خارج از ساحل بر مزارع بادی ساحلی ترجیح داده می شوند زیرا آنها در تمام اوقات به نسیم های ساحلی قوی تری دسترسی دارند و دارای توربین هایی هستند که در فاصله بسیار دوری از تمدن و بیابان واقع شده اند، و تهدیدی برای هیچ نوع زندگی ای نیستند و نیز هیچگونه زیبایی منظره ای را خراب نمی کنند. ژنراتورهای بادی در بین کشتی های تجاری و ماهیگیری که اغلب باید روزها در دریا بمانند و به یک منبع انرژی مداوم برای تأمین انرژی برای وسایل و برنامه های کاربردی در کشتی نیاز دارند، به عنوان یک منبع تغذیه مطلوب در حال ظهور هستند.

توان آبی

مشابه با توان بادی، بسیاری از کشورهای جهان که منابع آب داخلی دارند و یا دسترسی آسان به آب های ساحلی دارند، از انرژی کشندی برای تولید برق استفاده وسیعی می کنند. از چنین نیرویی که از آب تولید می شود ، اغلب برای اداره انرژی کل شهرها و روستاها استفاده می شود.

تقریباً تمام سدهای ساخته شده در سرتاسر جهان دارای یک نیروگاه مجاور هستند که با دستکاری آب موجود در پشت مخزن سد با استفاده از توربین ها و پروانه ها، برق تولید می کنند. نیروگاه برق آبی مهمترین، قدرتمندتر و غالباً تنها جایگزین انرژی در جاهایی است که در زمین های کوهستانی واقع شده اند و دارای رودخانه ها و جریان های سریع در حال سقوط و رها شدن در امتداد مراتع هستند، زیرا جریان سقوطی این رودخانه ها و جریان ها حرکت بسیار خوبی برای تولید برق را برای شما فراهم می آورد.

انرژی زمین گرمایی

کشف و دستکاری انرژی زمین گرمایی برای تولید انرژی و نیرو پدیده ای نسبتاً اخیر است و هنوز در مرحله توسعه خود است. انرژی زمین گرمایی چیزی نیست جز انرژی گرمایی و رادیواکتیویته که در پوسته زمین، در نتیجه فعالیت های آتشفشانی زیرزمینی که مواد معدنی را تجزیه می کنند به طوری که آنها تابش و گرما ایجاد می کنند، قفل شده است. همچنین گرمای خورشیدی که از طریق سطح زمین جذب می شود به شکل انرژی زمین گرمایی در پوسته قفل می شود. از انرژی زمین گرمایی ناشی از چشمه های آب گرم قبلاً در زمان های قدیم و زمان تمدن روم باستان برای گرم کردن فضا و آب برای حمام کردن و درمان استفاده می شده است. تولید برق از انرژی زمین گرمایی، با این حال، یک تحول اخیر است.

یک منبع انرژی طبیعی و تجدیدپذیر دیگر که در حال ظهور است، انرژی زیست توده است. این شکل از انرژی از بقایای ماده زنده حاصل می شود که زندگی را در مدت زمانی خیلی طولانی (مثلاً به قدمت سوخت های فسیلی)، ترک نکرده اند.

منبع: Ishani Chatterjee Shukla

منبع: راسخون

به "انواع مختلف انرژی طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مختلف انرژی طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید