7 علت برای استفاده از ساعت مچی

به گزارش نقطه سر خط، شاید تا به امروز بارها از خود پرسیده باشید که با این که همواره موبایلم همراهم است و میتوانم از زمان مطلع شوم، چرا باید از ساعت مچی استفاده کنم.

7 علت برای استفاده از ساعت مچی

در این مطلب به معرفی دلایلی پرداخته ایم که استفاده از ساعت مچی را به یک نیاز تبدیل می نمایند.

امروزه ساعت مچی نه صرفا به عنوان ابزاری برای آگاهی از زمان، بلکه به عنوان ابزاری برای معرفی جایگاه اجتماعی شما است. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ساعت ها قابل اعتماد هستند

دلایل زیادی برای استفاده از ساعت مچی در مشاغل گوناگون وجود دارد. از زمانی که ساعت های مچی به بازار معرفی شدند در مشاغلی مانند ارتش، پزشکی، مسابقه، غواصی، هوانوردی و مسافرتی مورد استفاده قرار گرفتند.

بعضی از این ویژگی ها مخصوص بعضی افراد خاص طراحی شده و به فرهنگ ساعت های روزمره راه پیدا نموده اند که از جمله ی آن ها می توان به ساعت های ضد آب یا ضدضربه اشاره نمود.

بیشتر کسانی که از ساعت مچی استفاده می نمایند لزوما نیازی به ضدآب بودن آن ندارند؛ با این حال، این ویژگی در سراسر دنیا توسعه یافته و بین مردم به محبوبیت بالایی رسیده است. ضدآب، ضدضربه و ویژگی های مشابه آن باعث قابل اعتماد بودن ساعت ها شده و کاربرد آن ها در موقعیت های گوناگون را بالا می برد.

ساعت ها همواره در دسترس هستند

یکی از برترین ویژگی هایی که ساعت های مچی دارا هستند ثابت ماندن آن ها روی مچ دستان شماست؛ به این ترتیب، نیاز نخواهید داشت برای آنالیز آن ها داخل کیف خود را بگردید.

این گزینه می تواند در بسیاری از موارد مفید واقع گردد؛ از جمله ی این موارد می توان به رانندگی، سفر با هواپیما، راه رفتن، ورزش کردن در باشگاه و برگزاری جلسات کاری اشاره نمود.

دلایل مختلفی برای استفاده ی ساعت ها در ارتش وجود دارد؛ از جمله این دلایل می توان به در دسترس و مطمئن بودن اشاره نمود. علاوه بر آن، سربازان حاظر در ارتش می توانند ساعت های شان را با یکدیگر همگام نموده و از نظم ایجاد شده لذت ببرند. ساعت جزو اکسسوری های کاربردی بوده و به محبوبیت زیادی در میان مردم و حتی شغل های خاص رسیده است.

همواره سر وقت میرسید

ضرب المثلی قدیمی می گوید: دیر کردن شما باعث بی احترامی به طرف مقابل شده و باعث می گردد دیگران فکر نمایند زمان کم تری نسبت به شما در زندگی دارا هستند.

مادربزرگ ها و پدربزرگ ها حتی قبل از آن که تلفن همره وارد دنیای ما گردد، بر این ایده تاکید فراوان داشته اند. شما می بایست در گذشته سر وقت در قرار ها حاضر می شدید زیرا تلفن همراهی وجود نداشت تا با یاری آن بتوانید به فرد مذکور پیغام دهید و بگویید که کمی دیرتر خواهید رسید.

داشتن ساعت به شما یادآوری می نماید که باید سروقت باشید و دیر نکنید! دانستن اهمیت دیر نکردن مهارتی ست باارزش که باعث حفظ جایگاه شما در میان دوستان و خانواده می گردد. گفتنی است که هیچ کس افرادی را که دیر سر قرار می رسند، دوست ندارد.

ایمنی استفاده از ساعت مچی بیشتر است

همان طور که بالاتر اشاره نمودیم، داشتن ساعت مچی این امکان را به شما می دهد تا بدون برداشتن گوشی از ساعت آگاه شوید.

نگاه کردن به گوشی در حین رانندگی غیرقانونی بوده و در محیط های شلوغ نیز خطرآفرین است. باید به این موضوع توجه داشته باشید که کسی قادر نخواهد بود ساعت را از دست شما به زمین بیاندازد یا آن را به سرقت ببرد.

شما همواره باید ساعتی معمولی داشته باشید که ارزش چندانی نداشته باشد؛ به این ترتیب می تواند آن را هنگام مسافرت، در منطقه ها پرخطر بهره ببرید. با انجام این کار ساعت محبوب شما که قیمت و حساسیت بالایی دارد، آسیب نخواهد دید.

از صفحه های نمایش دور میشوید

بیشتر ما بیش تر زمان مان در طی یک روز را صرف نگاه کردن به صفحه های نمایش مانند لپ تاپ، تلویزیون و تلفن همراه می کنیم. داشتن ساعتی که تنها برای آگاهی از زمان به آن نگاه می کنید، امتیازی مثبت محسوب می گردد.

بعضی افراد حتی آلارمی کوچک برای ساعت های شان تنظیم می نمایند تا از جای خود بلند شوند و از صفحه نمایش برای مدتی کوتاه فاصله بگیرند و استراحت نمایند.

تنظیم کردن زمان برای دوری از صفحه های نمایش باعث می گردد حضور بیش تری در زندگی واقعی داشته باشید و با دیگران وقت بگذرانید. بنابراین، نگاه کردن به ساعت به جای تلفن همراه باعث می گردد در زمان صرفه جویی کنید. زمانی را که به آنالیز تلفن همراه تان اختصاص نمی دهید را می توانید صرف کار، معاشرت، استراحت یا لذت از فناوری کنید.

راهکاری آسان برای باز کردن صحبت با دیگران است

در صورت داشتن ساعت مچی، یک نقطه مکالمه اتوماتیک با مردم خواهید داشت. پرسیدن ساعت از مردم می تواند راهکاری عالی برای گپ زدن و آغاز مکالمه با غریبه ها باشد.

ساعت ها قادر هستند هر داستانی را که شما مایل به آن هستید، روایت کند؛ از جمله ی این داستان ها می توان به هدیه ای از والدین، میراث، نماد خوش یمنی، یاری به گم نشدن در پیاده روی و حتی اجرای مصاحبه ها اشاره نمود.

قدردانی و به اشتراک گذاری داستان های مان در رابطه با ساعت مچی موردعلاقه مان جزو برترین راهکار ها برای برقراری ارتباط آسان با دیگران می باشد.

لذت بردن از هر دقیقه را به خود یاداوری می کنید

ساعت ها دید بهتری نسبت به زمان به ما می دهند؛ با داشتن یک یا چند ساعت قادر خواهیم بود اهمیت زمان را درک کنیم.

داشتن رابطه بهتر با زمان و حفظ آن به شما یاری می نماید تا لذت بیش تری از چیزهای کوچک ببرید. لحظات گذران مهم تر می شوند و بیشتر قدران چیزهایی خواهید بود که به چشم می بینید.

ساعت می تواند در تمرین های فکر آگاهی نیز مورد استفاده قرار بگیرد؛ به این ترتیب قادر خواهید بود چند دقیقه از روزتان را صرف استراحت، تامل و مدیتیشن کنید.

جمع بندی

اگر با خواندن این مطلب قانع شدید که استفاده از ساعت مچی از فردا برای شما یک ضرورت است، پس همین الان دست به کار شوید. فروشگاه آنلاین اشرافی سالهاست به صورت تخصصی در زمینه فروش ساعت مچی فعالیت داشته و به عنوان یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین ساعت شناخته می گردد. کافیست سری به وب سایت اشرافی زده و از هزاران مدل متنوع موجود یکی را انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاوره داشتید، مشاورین مجرب اشرافی آماده یاری رسانی هستند.

منبع: رکنا

به "7 علت برای استفاده از ساعت مچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای استفاده از ساعت مچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید