10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را تماشا کنید

به گزارش نقطه سر خط، موسیقی و پایکوبی بدون شک از عناصر جدایی ناپذیر انیمیشن ها هستند. از ملودی های پاپ و کلاسیک و پایکوبی های آرام و تانگو در انیمیشن های اولیه مانند سیندرلا و زیبای خفته گرفته تا موسیقی های هیپ هاپ و رپ و پایکوبی ها و حرکات تند و کرئوگرافی (طراحی پایکوبی) شده در انیمیشن های جدیدتر مانند خوش قدم و ماداگاسکار همیشه این بخش از انیمیشن ها نقاط عطف داستان را شکل می دادند. در این مطلب 10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را (بدون در نظر گرفتن کمپانی خاص و یا سال تولید) آماده کرده ایم که می توانید تماشا کنید.

10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را تماشا کنید

در انیمیشن ها (تصاویر متحرک کارتونی به شکلی که می شناسیم)، پایکوبی و به طور کلی حرکات موزونی که با موسیقی همراه است، قدمتی به اندازه خود این ژانر دارد. پایکوبی اسکلت (The Skeleton Dance) اولین اثر در مجموعه 75 قسمتی سمفونی احمقانه ساخته والت دیزنی نمونه ابتدایی این ترکیب بود که موسیقی آن را کارل استالینگ برعهده داشت. از آن زمان تا کنون تصور یک انیمیشن بدون موسیقی و پایکوبی (هرچند کم و ناچیز) سخت است.

به نظر می رسد که پایکوبی در هر انیمیشن یک رسالت خاص بر عهده داشته باشد. گاهی شخصیت هایی را می بینیم که بعد از گذر از سختی های فراوان و چالش هایی که بر سر راهشان قرار داشت، حالا با فراغ بال و سرخوش به همراه گروه دوستان و یارانشان به پایکوبی می پردازند. یا در بعضی انیمیش ها پایکوبی وظیفه روایت یک بخش مهم از داستان را برعهده دارد. یا حتی پایکوبی و پایکوبی می تواند تنها راه رساندن دو عاشق و معشوق به هم باشد که یک خاتمه شیرین و دل انگیز را به بیننده تقدیم کند و حتی می تواند در قالب یک نبرد و رجزخوانی دو کاراکتر مهم در یک فیلم انیمیشنی دیده گردد.

پایکوبی یکی از کردهای فرهنگی هر جامعه و کشور، و گزینه خوبی برای شناساندن فرهنگ و هنر یک ملت و یا قومیت به دیگر مردم دنیا است. راه دوری نرویم، انیمیشن افسون (Encanto) که در سال جاری برنده اسکار برترین انیمیشن هم شد یک نمونه خوب از استفاده موسیقی و پایکوبی از فرهنگی فرق دارد که حتما تا مدت ها و شاید برای همیشه در خاطر جمعی دوست داران انیمیشن باقی خواهد ماند.

از این ها گذشته آیا دیدن حیوانات سخن گویی که با موسیقی های آشنای ما خود را می جنبانند و حرکات گاها خنده دار و ظریفی از خود به نمایش می گذارند جالب نیست؟ آیا پایکوبی می تواند عنصر نجات بخش یک انیمیشن میانه و یا ضعیف باشد؟ برای پاسخ این سوال ها ادامه مطلب را از دست ندهید.

10. پایکوبی لمورها در جنگل در انیمیشن ماداگاسکار (Madagascar)

  • کارگردان: اریک دارنل
  • محصول: 2005

انیمیشن ماداگاسکار درباره گروهی از جانوران باغ وحش نیویورک است که به طور ناخواسته سر از جزیره و جنگل های ماداگاسکار درمی آورند. این گروه کم و بیش ابله که شامل یک شیر، زرافه، اسب آبی و گورخر هستند، از آنجا که تمام عمر خود را در باغ وحش زندگی کرده اند و عادت به زندگی طبیعی در حیات وحش (واقعی!) را ندارند، دچار مشکلاتی می شوند که ماجراجویی آن ها را در این انیمیشن شکل می دهد.

ماداگاسکار هم مانند بیشتر انیمیشن ها از لحظات موزیکال بی نصیب نیست اما سکانس کوتاهی که انتخاب شده، نه تنها به خاطر حرکات جالب حیوان ها، (به خصوص سردسته لمورها که عاشق مهمانی و جشن و پایکوبی است) بلکه به واسطه موسیقی انتخاب شده برای این قسمت مجذوب کنندهیت بیشتری دارد.

در این سکانس مهمان های ناخوانده جزیره ماداگاسکار را می بینیم که از پشت برگ ها و درختان صدای جشن و مهمانی می شنوند و فکر می کنند به مردم و انسان های متمدن برمی خورند اما با جلوتر رفتن متوجه دسته بزرگی از لمورها می شوند که در حال پایکوبی هستند.

موزیک تکون بده یا همان (Move it) که برای این قسمت انتخاب شده، از گروه هیپ هاوس Reel 2 Real است که هفتمین موزیک از ده موسیقی برتر بیلبورد در دهه 90 میلادی بود و در این انیمیشن با صدای صداپیشه سردسته لمورها یعنی ساشا بارون کوهن خوانده می گردد. حرکات این لمور و تشویق باقی حضار به پایکوبی با این موزیک پرانرژی مهمانان ناخوانده را هم به تکان خوردن وامی دارد!

9. سکانس پایکوبی هفت کوتوله در انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs)

  • کارگردان: دیوید هند، ویلیام کوترل، ویلفرد جکسون
  • محصول: 1938

و اما دیزنی و یک انیمیشن کلاسیک و نام آشنا. سفیدبرفی و هفت کوتوله یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین انیمیشن های دیزنی است و بد نیست بدانید که اولین انیمیشن بلند و الهام بخش آثار درخشان و دلفریب این کمپانی محبوب نیز است.

انیمیشن های کلاسیک دیزنی همگی عناصر داستانی مشترک و مشابهی دارند. یک دختر زیبا (معمولا شاه دخت) که در انتظار شاهزاده ای با اسب سفید است، یک جادوگر یا شخصیت بدجنس که همیشه در پی بر هم زدن سعادت و خوشبختی قهرمانان داستان است، پری ها و فرشته های مهربانی که درست به موقع به داد قهرمانان و زیبارویان داستان می رسند و بسکمک نکات ریز و درشتی که در تمام این انیمیشن ها به طرق مختلف به کار برده می شوند.

داستان سفیدبرفی و هفت کوتوله هم همین عناصر را در خود دارد. سفید برفی، یک شاهزاده خانم است، که از طریق نامادری خود، که یک ملکه شیطانی است مورد سوقصد قرار می گیرد و از ترس جانش به جنگل پناه می برد. او به کلبه هفت کوتوله می رود و با آن ها دوست می گردد و آن ها هم از او مراقبت می کنند تا زمانی که ملکه بدجنس جای او را پیدا می کند.

در این سکانس از سفیدبرفی و هفت کوتوله می بینیم که کوتوله ها و سفیدبرفی مشغول پایکوبی و پایکوبی و آواز خواندن و ساز نواختن هستند. این سکانس علاوه بر داشتن یکی از به یادماندنی ترین و در عین حال بامزه ترین پایکوبی ها در دنیای انیمیشن، از این نظر قابل توجه است که در انیمیشن های بعد از خود برای سکانس های مشابه مجددا استفاده شد.

کمپانی دیزنی برای صرفه جویی در وقت و هزینه (از آنجایی که تمامی این تصاویر دستی خلق می شدند) و تنها با تغییراتی در کاراکترها و ترانه و موسیقی، برای مدت ها از تصاویر و حرکات تکراری برای انیمیشن هایش استفاده می کرد. برای مثال مشابه این سکانس پایکوبی سفید برفی و هفت کوتوله را در انیمیشن های رابین هود، گربه های اشرافی و چند انیمیشن دیگر هم می توانید ببینید.

8. سکانس برونو در انیمیشن افسون (Encanto)

  • کارگردان: بایرون هاوارد، جرد بوش
  • محصول: 2021

انیمیشن افسون که هم به خاطر به تصویر کشیدن فرهنگی متفاوت و هم داستان آموزنده اش از سوی منتقدان و مخاطبان بسیار مورد توجه قرار گرفت یک فیلم تماما موزیکال و پر از صحنه های رنگارنگ و مملو از موسیقی است و بسکمک از قسمت های این فیلم با ترانه روایت می گردد.

یکی از برترین ترانه ها و سکانس های افسون ترانه حرفی نمی زنیم از برونو و قسمتی است که میرابل سعی دارد متوجه معمایی گردد که از قبل از طریق دایی اش یعنی برونو پیش بینی شده بود، اما از آنجایی که برونو یک آدم بدشانس (و به گفته اعضای خانواده بد یمن) بوده و از خانواده طرد شده، حتی آوردن نام او هم ممنوع است.

در حالی که موسیقی این بخش به عنوان ششمین فیلم دیزنی بر صدر جدول بیلبورد می نشیند، ما هم موزیک اسپانیایی را می شنویم و هم شاهد پایکوبی زیبای لاتین هستیم که ترکیب بی نظیری از سالسا، کومبیا، چامپتا و چندین سبک فرق دارد که شاید برایتان جالب باشد بدانید که تمام جزئیات حرکات این شخصیت ها کرئوگرافی شده و از طریق نرم افزار و از روی حرکات واقعی پایکوب های حرفه ای به 3D ترجمه شده است.

7. سکانس روزی در رویا در انیمیشن زیبای خفته (Sleeping Beauty)

  • کارگردان: ولفگانگ ریدرمن، کلاید جرونیمی، اریم لارسون، لس کلارک
  • محصول: 1959

انمیشن زیبای خفته که هم برای بزرگسالان و هم بچه ها داستان آشنایی دارد، یکی از نوستالژیک ترین آثار دیزنی است و حتی الهام بخش فیلم《مالیفیسنت》(Maleficent) با بازی آنجلینا جولی در نقش جادوگر بدجنس شد. این انیمیشن هم تمام عناصر مرسوم فیلم های کلاسیک دیزنی را در خود دارد. یک جادوگر، شاه دخت تازه متولد شده ای را نفرین می کند تا در تولد 16 سالگی اش بمیرد. با این حال، یک پری مهربان نفرین را تغییر می دهد و به شاه دخت این امکان را می دهد تا با رفتن به خواب عمیقی که می تواند با بوسه عشق واقعی شکسته گردد، زنده بماند.

سکانسی که از انیمیشن زیبای خفته انتخاب کردیم مربوط به زمانی می گردد که ارورای زیبا که حالا بزرگ شده و همسر رویاهایش را تجسم می کند، به کمک حیواناتی که دوستانش هستند، می پایکوبید و ترانه زیبای روزی در رویا را زمزمه می کند؛ غافل از اینکه شاهزاده رویاهایش مخفیانه او را زیر نظر دارد و در حرکتی زیرکانه جایش را با دوستان ارورا عوض می کند و در پایکوبی و ترانه با او همراه می گردد و این سکانس را که در کنار یک برکه و در جنگلی رویایی روی می دهد به سکانسی نمادین و در عین حال کمیک تبدیل می کند.

6. سکانس خاتمهی انیمیشن شرک 2 (Shrek 2)

  • کارگردان: اندرو آدامسون، کنراد ورنان، کلی ازبری
  • محصول: 2004

انیمیشن شرک که اولین قسمت آن در سال 2001 منتشر شد، در همان اوایل روزهای اکران با شخصیت های نو و داستانی متفاوت توانست نظر مخاطبان و البته منتقدان را به خود جلب کند و برای اولین اکران در جشنواره کن انتخاب گردد. شرک داستان یک غول سبز رنگ است که در جنگل زندگی می کند و عادات و دوستان عجیبی دارد. او بعد از اتفاقات و ماجراجویی هایی که برایش اتفاق می افتد با شاه دختی ازدواج می کند که در نیمه های شب به غول تبدیل می گردد. شرک اسکار برترین انیمیشن را دریافت کرد و بعد از آن 3 قسمت دیگر از سرنوشت این غول سبز رنگ و زندگی اش ساخته شد و اسپین آف های متعددی نیز دریافت کرد.

با وجود سکانس های پایکوبی درخور توجه در همان قسمت اول این انیمیشن- مثل پایکوبی رابین هود و یاران سرخوش- اما سکانس پایکوبیی که انتخاب کردیم، مربوط به قسمت های خاتمهی بخش دوم این انیمیشن یعنی شرک 2 می گردد. در شرک 2 مادام فیونا (همان شاه دختی که از آن صحبت کردیم) و شرک با یکدیگر ازدواج کرده اند و حالا از ماه عسل خود بازگشته اند که با دعوت پادشاه به قصر اتفاقات جالبی انتظارشان را می کشد.

در انتهای فیلم مهمانی پایکوبیی به خاطر بازگشت فیونا به شکل غول و رسیدن دوباره به شرک برگزار می گردد که دوستانشان، از گربه چکمه پوش تا خر شرک در آن غوغا می کنند. نقطه قوت این سکانس به انتخاب موسیقی آن یعنی ترانه زندگی دیوانه وار (livin la vida loca) از ریکی مارتین برمی گردد که در سال 1999 برای او پیروزیت عظیمی به ارمغان آورده بود (از قرار گرفتن در صدر بیلبورد تا برنده شدن جوایز متعدد برای ترانه، موزیک ویدئو، پایکوبی و غیره) تا جایی که بیشتر طرفداران این خواننده او را با این ترانه به یاد می آورند.

در این سکانس هرکدام از شخصیت ها را می بینیم که به روش خودشان حرکات موزونی از خود نشان می دهند؛ مانند پایکوبی شرک و فیونا، پایکوبی مایکل جکسونی پینوکیو و گربه چکمه پوش که به جز به نمایش گذاشتن پایکوبی پایی که در آن تخصص دارد و اینجا تقلیدی از خود ریکی مارتین است، قسمتی از فیلم فلش دنس (Flashdance) را هم روی صحنه اجرا می کند که اعتبار بیشتری به این سکانس پر شور می بخشد.

5. سکانس دوئل پایکوبی گربه ی چکمه پوش (Puss in Boots)

  • کارگردان: کریس میلر
  • محصول: 2011

حالا که حرف از شرک و پایکوبی جالب گربه چکمه پوش شد، بد نیست به انیمیشن اختصاصی این گربه پرمدعا و در عین حال ملوس هم نگاهی بیاندازیم. گربه چکمه پوش اسپین آفی از انیمیشن شرک است که سال جاری قسمت دوم آن هم اکران خواهد شد. این انیمیشن داستان زندگی گربه چکمه پوش را از تولد تا دوست شدن با تخم مرغ طلایی و خاتمهی که باعث شد به یک بزهکار تبدیل گردد و در نهایت داستان چکمه پوش شدنش روایت می کند.

اگر انیمیشن گربه چکمه پوش را دیده باشید، می دانید که این گربه چقدر از خود مطمئن و پرمدعا است. در این سکانس او از طریق یک گربه سیاه پوش که صورتش پوشیده شده به چالش کشیده می گردد. گربه پرمدعای ما که برای خود رقیبی نمی بیند با اشاره یکی از نوچه هایش، سیاه پوش را به دوئل پایکوبی دعوت می کند. پایکوبی پای این دو گربه با موسیقی اسپانیایی که ذره ذره و از طریق دیدنچیان این نبرد و با هرآنچه در اطرافشان می بینند نواخته می گردد، به مخاطب نوید یک دوئل کلاسیک با موسیقی را می دهد که شاید در کمتر انیمیشنی نظیرش پیدا گردد.

رجزخوانی های گربه چکمه پوش و به سخره گرفتن رقیب با حرکاتی که معمولا از گربه ها سر می زند (مثل کشیدن ماتحتش به زمین) مجذوب کنندهیت و بار طنز این سکانس را دو برابر می کند. کم کم صحنه های اکشن به نبردشان اضافه می گردد و گربه چکمه پوش در مقابل رقیب کم می آورد و تقلب می کند.

4. سکانس تالار باله در انیمیشن دیو و دلبر (Beauty and the Beast)

  • کارگردان: گری تروزیدل، کرک ویس
  • محصول: 1991

این ادعا که زیباترین و لطیف ترین سکانس های پایکوبی مربوط به انیمیشن های دیزنی می گردد، نابجا نیست. درست است که برای سال ها داستان های این کمپانی عناصر مشابهی داشتند، اما خلاقیت سازندگان هر کدام از آن ها را نمی توان نادیده گرفت. داستان دیو و دلبر هم یک موجود شیطانی، یک بانوی جوان و زیبا که دچار مشکل می گردد و شخصیت های جادویی دارد اما داستان به شکلی متفاوت رقم می خورد.

بل، یک دختر جوان و زیبا، در ازای آزادی پدر ربوده شده اش، موافقت می کند که با یک هیولا زندگی کند. به زودی، بل متوجه می گردد که آن دیو ترسناکی که اسیرش شده، در واقع یک شاهزاده طلسم شده است. بل با مهربانی سعی در برقرار کردن رابطه نزدیکی با دیو دارد و در سکانسی که می بینید به او چگونه غذا خوردن، مانند یک مرد متشخص لباس پوشیدن و حتی چگونه پایکوبییدن را هم یاد می دهد.

همه چیز بعد از این پایکوبی دونفره شیرین تغییر می کند، حتی نقاشی های روی سقف تالار! و کم کم شاهد کمرنگ شدن طلسم شومی هستیم که شاهزاده را به دیو تبدیل کرده است. بخش اعظم زیبایی این سکانس به ترانه دیو و دلبر با صدای آنجلا لنسبوری برمی گردد که صداپیشگی شخصیت خانم قوری را بر عهده داشت.

3. سکانس نبرد دی جی ها در انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3 (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation)

  • کارگردان: گندی تارتاکوفسکی
  • محصول: 2018

پایکوبی و موسیقی خوب به مثابه راه نجات یا پایکوبی و موسیقی خوب تنها راه نجات! این شاید برترین تعریفی باشد که برای این سکانس می توانیم در نظر بگیریم.

اگر بگوییم که انیمیشن هتل ترانسیلوانیا محصول سونی پیکچرز یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انیمیشن های دوران است، اغراق نکرده ایم. داستانی مجذوب کننده، شخصیت هایی آشنا و دوست داشتنی که باید ترسناک باشند اما بیشتر بامزه و ابله اند، صداپیشه های کاربلد و اتفاقات مهیج و لحظات پر از طنز و کمیک همه و همه از این انیمیشن یک فیلم محبوب ساخته است.

داستان هتل ترانسیلوانیا درباره یک خون آشام است که پس از مرگ همسرش یک هتل مخصوص هیولاها می سازد که هیچ انسانی به آن حق ورود ندارد. اما یک پسر جوان به نام جاناتان که نمی داند موضوع هتل از چه قرار است وارد می گردد و از اینجا است که داستان های مهیج و خنده دار این فیلم آغاز می گردد. این انیمیشن تا کنون در چهار قسمت به نمایش درآمده که ما برای این مطلب سکانس نبرد دی جی ها از قسمت سوم آن را انتخاب کردیم.

در قسمت سوم کنت دراکولا (همان لولوخان خودمان) در حالی که هتل خود را برای هیولاها اداره می کند، و حالا که دخترش ازدواج کرده است، احساس تنهایی و افسردگی می کند. خانواده اش برای اینکه اوقات خوشی برایش فراهم کنند، یک سفر تفریحی مجلل را منحصرا برای هیولاها رزرو می کنند. در خاتمه این سفر آن ها به جایی به نام شهر گمشده آتلانتیس می رسند که به عنوان آخرین برنامه برای مهمانان کشتی تفریحی یک بزم مجلل برگزار می گردد.

در این شهر هیولایی بزرگ زندگی می کند که تنها راه کنترلش موسیقی است! دکتر ون هلسینگ بدجنس که شکارچی هیولا است، قصد دارد از این غول بی شاخ و دم برای از بین بردن تمام هیولاها سواستفاده کند. جاناتان که متوجه تاثیر موسیقی بر این جانور می گردد (و از آنجایی که خودش هم یک دی جی است) سعی می کند با موسیقی متفاوت کنترل هیولا را به دست بگیرد. بعد از چندین موسیقی که به طور موقت هیولا را آرام می کند، در نهایت لولوخان از جاناتان می خواهد که خفن ترین موسیقی خود را اجرا کند. اینجاست که موزیک پایکوبی اسپانیایی ماکارنا ورق را به نفع دوستان ما برمی گرداند.

این موزیک که از طریق گروه پایکوبی اسپانیایی The Del Rios ساخته و از طریق هنرمندان بسکمک بازخوانی شده است، به مدت چهارده هفته در صدر بیلبورد قرار داشت و پیروزیت های بسکمک چون رتبه 84ام در بین 100 آهنگ پایکوبی برتر سال 2000، موزیک هیت سال 2002 را کسب کرد و در سال 2020 از سوی مجله کلیولند به عنوان موزیک برتر دهه 90 انتخاب شد.

مجذوب کنندهیت این سکانس بدون شک به موسیقی و حرکات بامزه و پایکوبی جالب کاراکترها برمی گردد.

2. سکانس من زنده خواهم ماند در انیمیشن خانواده آدامز 2 (The Addams Family 2)

  • کارگردان: کنراد ورنن، گرگ تیرنن
  • محصول: 2021

خانواده آدامز 2 انیمیشن مجذوب کنندهی که دنباله انیمیشنی به نسبت پیروز تر به همین نام است، در ژانر ترسناک و بر اساس داستانی کلاسیک و فیلمی به همین نام محصول 1991 ساخته شده است. داستان این انیمیشن مربوط به خانواده متفاوتی می گردد که علایق و سبک زندگی غیرمعمولی دارند و در قسمت اول فیلم بیشتر به این پرداخته شد که چگونه آن ها با دیگر مردم معمول جامعه باید تعامل داشته باشند و چگونه مردم آن ها را می پذیرند.

در قسمت دوم اما شاهد این هستیم که گومز، مورتیشیا و بقیه قبیله آدامز در تلاشی برای نزدیک تر شدن به هم و به عنوان یک خانواده، سفر جاده ای و پر ماجرایی را در یک کمپینگ وحشتناک و هولناک آغاز می کنند.

اگر این انیمیشن را دیده باشید و شخصیت هایش را به یاد داشته باشید، می دانید که لورچ همیشه و همه جا مراقب ونزدی دختر خانواده است و به گونه ای به او علاقه دارد. در سکانسی که ونزدی و لورچ بین راه به یک کافه می رسند که معمولا پاتوق موتورسوارهای خشن و زورگو است و کسی را بین خودشان نمی پذیرند، لورچ که یک فرانکنشتاین است و به جز چند آوای تقریبا ترسناک کلامی به زبان نمی آورد، به دستور ونزدی (که البته برای دعوا صادر شده بود) باید نشان دهد که دستان سرد و مرده اش چه توانایی هایی دارد.

لورچ که یک فرانکنشتاین عاطفی! و مهربان است (باز هم البته برای کسانی که دوست دارد نه همه!) برداشت اشتباهی از حرف ونزدی می کند و پشت پیانو می نشیند و ترانه من زنده خواهم ماند را با صدایی نازک می خواند!

این سکانس پر از پارادوکس های خنده دار است؛ لورچ غول پیکر با صدای نازک و ترانه ای دلنشین زنده خواهم ماند- که شنیدنش از یک مرده متحرک واقعا خنده دار است- و جمعی از موتورسوارهای خشنی که حرکات موزون (آن هم به ظریف ترین شکل ممکن) از خود نشان می دهند! شاید بی راه نباشد که این سکانس را تنها نقطه مثبت و قدرت خانواده آدامز 2 بدانیم.

ترانه من زنده خواهم ماند که اولین بار از طریق گلوریا گینور و در سال 1978 اجرا شد، یکی از زیباترین ترانه هایی است که تا کنون ساخته شده و تا امروز به اندازه اولین اجرایش تازه و شنیدنی است. این ترانه پس از توجه فراوان از سوی مخاطبان که در تمامی کلوپ ها و مراسم ها اجرا می شد، در سال 1979 به رتبه اول بیلبورد دست یافت و تا کنون مورد بازخوانی های فراوانی به اشکال و زبان های مختلف قرار گرفته است.

1. سکانس تالار پایکوبی در انیمیشن آناستازیا (Anastasia)

  • کارگردان: دان بلات، گری گولدمن
  • محصول: 1997

و بالاخره آخرین انیمیشن و آخرین پایکوبی. آیا کسی هست که بعد از دیدن این انیمیشن دلش یک جعبه موسیقی با آن ملودی دلنشین و خاطره انگیز نخواهد؟ یا مدت ها بعد از دیدن فیلم این ترانه را با خودش زمزمه نکند؟

انیمیشن زیبا و قدر نادیده آناستازیا هنوز هم می تواند قلب دیدنچیان را ذوب کند. با داستان مهیج و مجذوب کنندهش، تصاویر و انیمیشن خیره کننده اش و در نهایت موسیقی دلفریب یکی از روزهای ماه دسامبر با صدای لیز کالوی. فیلم یک داستان نمادین از شرایط روسیه تزاری در سال 1916 را به تصویر می کشد و به خانواده رومانوف می پردازد که در جشنی که به مناسبت سیصدمین سالگرد به قدرت رسیدن این خاندان برگزار شده است، مورد طلسم شخصیت منحوسی به نام راسپوتین قرار می گیرد که برای مدت ها تصور اشتباهی از او در بین این خاندان و مردم روسیه وجود داشت.

انیمیشن آناستازیا بر دختری به همین نام متمرکز است که وقتی خانواده اش کشته می شوند، به سختی زنده می ماند. بعدا با خاطرات مبهم گذشته اش، و تنها نشان و یادگاری که از مادربزرگش برایش مانده، با دو دغل باز به پاریس سفر می کند که می خواهند او را به عنوان شاه دخت واقعی جا بزنند و جایزه بگیرند.

سکانس پایکوبی در تالار که آناستازیا در رویای خود و از روی دلتنگی خاطرات کودکی اش را مرور می کند و ترانه ای را که مادربزرگش همیشه برایش می خواند و ملودی آن در جعبه موسیقی محبوبش تکرار می شد را می خواند و در رویایش همراه پدرش می پایکوبید در عین فشردن قلب بیننده، او را با خود همراه می کند و همین می گردد نقطه قوت انیمیشنی که هرگز از یادها نخواهد رفت.

انتخاب 10 سکانس برتر پایکوبی از دنیای نامتناهی انیمیشن ها کار سختی است. پایکوبی سیندرلا و پرنس چارمینگ در انیمیشن سیندرلا، مرغ ها در انیمیشن فرار مرغی (Chicken Run)، پایکوبی کوتاه و دونفره الی و کارل در بالا (Up)، غول چراغ جادو در علاء الدین (Aladdin)، میمون ها در کتاب جنگل (The Jungle Book)، پنگوئن ها در خوش قدم (Happy Feet) و باز و جسی در انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) و ده ها پایکوبی و انیمیشن مجذوب کننده و دیدنی دیگر هم وجود دارند که می توانستند در این مطلب جایی داشته باشند. حتما خواننده های نقطه سر خط مگ بخش های بسکمک را به خاطر دارند که درخور توجه و یادآوری است. کدام انیمیشن ها جا مانده اند و به نظر شما برترین سکانس پایکوبی مربوط به کدام انیمیشن می گردد؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 سکانس پایکوبی برتر انیمیشن ها را تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید