پلوسی بایدن را رئیس جمهوری منتخب خطاب کرد

به گزارش نقطه سر خط، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی ضمن نام بردن از جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب و پیش بینی پیروزی نهایی این نامزد دموکرات ها در انتخابات گفت: بایدن رئیس جمهوری منتخب، حکمی قدرتمند برای رهبری کسب نموده یک مجلس نمایندگان دموکرات قدرتمند را در کنارش خواهد داشت.

پلوسی بایدن را رئیس جمهوری منتخب خطاب کرد

به گزارش خبرگزاری نقطه سر خط به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت، نتایج نه چندان دلگرم نماینده انتخاباتی برای دموکرات ها نباید در دستور کار بلندپروازانه قانونگذاری این حزب اخلال ایجاد کند و با اشاره به حمایت تاریخی رای دهندگان از جو بایدن ادعا کرد که دموکرات ها در سال آینده میلادی اهرمی عظیمتر خواهند داشت.

پلوسی به نقطه سر خط در کنگره ضمن پیش بینی پیروزی جو بایدن گفت: رئیس جمهور منتخب بایدن، حکمی قدرتمند برای رهبری کردن دارد و او یک مجلس نمایندگان دموکرات قدرتمند را همراهش خواهد داشت.

هنوز هیچ شبکه ای، بایدن را به عنوان پیروز اعلام ننموده اما او در چهار ایالت سرنوشت ساز پیشتاز است. اگر او در همه آنها برنده گردد در انتها 306 رای الکترال کسب خواهد نمود.

پلوسی در هفته های منتهی به انتخابات مشغول مذاکرات با استیو منوچن، وزیر خزانه داری دولت آمریکا در مورد یک بسته کمکی دیگری مخصوص کووید 19 در محدوده دو تریلیون دلار بود. هر دو طرف گفتند خواستار دستیابی به یک توافق در کنگره در حال کناره گیری هستند و پلوسی روز آدینه از کاخ سفید خواست به پای میز مذاکره برگردد.

او همچنین این ایده که نتایج انتخابات دموکرات ها را مجبور به پذیرفتن یک بسته کوچکتر می نماید را رد نموده و بار دیگر بر مجموع آرای مردمی بایدن که در حال نزدیک شدن به 74 میلیون است، تاکید نمود.

این آرا بیشتر از آرایی که هر کاندیدای دیگری تا به امروز در انتخابات ریاست جمهوری کسب نموده، به حساب می آید هر چند که به نظر می رسد این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در زمینه آرای کالج الکترال در بهترین حالت نتیجه ای برابر با نتیجه سال 2016 ترامپ کسب کند.

پلوسی درباره دورنمای پذیرش یک لایحه کوچکتر از سوی دموکرات ها به دلیل نتایجی که تا به امروز در انتخابات کنگره کسب نموده اند، گفت: ما نباید حتی چنین چیزی را آنالیز کنیم. من فکر می کنم جو بایدن یک حکم عظیم دارد، حکمی عظیمتر از حکم جان اف کندی.

با این حال سه شنبه روزی ناامیدنماینده برای پلوسی و دموکرات های کنگره که چشم به کسب پیروزی های عظیم در مجلس نمایندگان و تصاحب دوباره سنا داشتند، بود. به جایش آنها مشاهده کردند که جمهوری خواستار دست کم هفت نماینده دموکرات مجلس نمایندگان را از میدان به در کردند و دموکرات ها تا صبح آدینه نتوانستند حتی یک قانونگذار جمهوری خواهی که به دنبال انتخاب شدن مجدد بود را سرنگون نمایند.

لیبرال ها و میانه روهای دموکرات به جدال و اتهام زنی درباره اینکه چه کسی مقصر این نتایج است، پرداختند و این سبب شد که پلوسی و رهبران حزب از پیامشان و استراتژی صرف پولشان برای انتخابات دفاع نمایند.

پلوسی روز آدینه اذعان کرد، نتایج ناامیدنماینده بودند و گفت، بعضی دموکرات ها در حوزه های حامی ترامپ با وجود نام ترامپ روی برگه رای با شانسی غیرقابل تغییر روبرو شدند.

اما او این ایده را که نزاع داخلی در میان دموکرات ها موفقیت نهایی اولویت های قانونگذاری این حزب را تهدید می نماید مردود دانسته و گفت، بعضی از صریح ترین منتقدان استراتژی انتخاباتی حزب هم در رقابتشان پیروز شده اند. پلوسی ادامه داد: من می گویم که ما یک اختلاف نظر سالم در فراکسیونمان داریم که به هیچ وجه برای چگونگی وضع قوانین از سوی ما مشکل ساز نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پلوسی بایدن را رئیس جمهوری منتخب خطاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی بایدن را رئیس جمهوری منتخب خطاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید