پشتیبانی iOS 15 از پروتکل رمزنگاری WPA3؛ بالاترین امنیت برای هات اسپات های وای فای آیفون و آیپد

به گزارش نقطه سر خط، اپل هر دو سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 را معرفی نموده و انتظار داریم اواخر پاییز سال جاری برای عموم کاربران منتشر شوند.

پشتیبانی iOS 15 از پروتکل رمزنگاری WPA3؛ بالاترین امنیت برای هات اسپات های وای فای آیفون و آیپد

اما نسخه های بتای توسعه دهنده این سیستم عامل های موبایل اپل در دسترس است و کاربران و کارشناسان با کاوش در آن ها، هر روز به یک ویژگی و نکته جالب می رسند.

به اسم مثال، امروز متوجه شدیم در iOS 15، هات اسپات وای فای از پروتکل رمزنگاری WPA3 که بسیار قوی و به روزترین پروتکل رمزنگاری اطلاعات بی سیم است؛ استفاده می نماید.

توسعه دهنده ای به نام Noah Evans از سایت MacRumors کشف نموده که اپل از پروتکل WPA3 برای پیاده سازی هات اسپات ها استفاده می نماید. این توسعه دهنده سال ها است از این پروتلک رمزنگاری در روتر و وای فای خود بهره می برد و از این طریق متوجه تغییر امنیتی عظیم و مهم iOS 15 شد.

آیفون و آیپدهای فعلی از پروتکل رمزنگاری WPA2 استفاده می نمایند که نسبتا قدیمی و همراه با آسیب پذیری هایی است.

رمزهای قوی و سخت فراموش نگردد

پس از آسیب پذیری KRACK در سال 2017 به وسیله موسسه Wi-Fi Alliance در سال 2018 معرفی گردید. استاندارد تازه رمزنگاری اطلاعات شبکه های بی سیم، برای هر دو شبکه شخصی و سازمانی، قابلیت های تازهی به ارمغان می آورد.

حتی اگر کاربر یک رمزعبور ساده و غیرپیچیده هم برای هات اسپات یا وای فای خود انتخاب کند؛ باز هم WPA3 می تواند محافظت بالایی از آن در برابر سرقت، شنود و دسترسی به اطلاعات تبادل شده داشته باشد. همین طور، WPA3 امنیت دستگاه های دارای وای فای بدون سیستم عامل و نمایشگر را هم تامین می نماید.

ضمن اینکه از یک الگوریتم رمزنگاری 192 بیتی همسو با Commercial National Security Algorithm استفاده می نماید؛ باز هم می تواند سطح امنیتی کلیدهای رمزنگاری را برای مراکز حساس دولتی افزایش دهد.

نکته مهمی که کاربران آیفون و آیپد باید بدانند؛ اصلا نیازی نیست آن ها چیزی را دستکاری یا تغییر دهند. WPA3 فقط یک پروتکل است و سیستم عامل در پشت صحنه برای رمزنگاری اطلاعات از آن استفاده خواهد نمود.

iOS 15 با WPA3 که قوی ترین پروتکل رمزنگاری وای فای است؛ عرضه می گردد ولی باز به کاربران توصیه می کنیم برای هات اسپات های خود رمزهای عبور قوی انتخاب کنید.

منبع: شبکه چی

به "پشتیبانی iOS 15 از پروتکل رمزنگاری WPA3؛ بالاترین امنیت برای هات اسپات های وای فای آیفون و آیپد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی iOS 15 از پروتکل رمزنگاری WPA3؛ بالاترین امنیت برای هات اسپات های وای فای آیفون و آیپد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید